Volvo seria P120 (cunoscut sub numele de Amazon pe piata suedeza) a fost lansat ca successor al modelelor PV in 1956. Cu o caroserie foarte moderna pentru vremea respectiva, Amazon s-a fabricat in cateva variante de caroserie (sedan cu 2 sau 4 usi, break) si cu mai multe motorizari pana in 1970, in peste 600 de mii de exemplare. Cu un design inspirat de mai multe masini ale momentului, europene sau americane (printre care Chrysler 300C), automobilele Volvo 120 si-au capatat faima de masini extrem de robuste si fiabile, multe din ele ramanand in circulaţie pana in prezent. Fara veleitati tehnice si mecanice deosebite, Volvo P120 a fost primul automobil din lume oferit in dotare standard cu centuri de siguranta si tot el a fost primul oferit cu centuri de siguranta cu prindere in 3 puncte.
Mai degraba un sedan in 2 usi decat un coupe veritabil, replica redusa la scara este notata gresit ca "121", conform surselor modelele cu 2 usi fiind notate cu indicativul 131. Sursa de inspiratie Revell este un exemplar din 1966 cu un motor de 4 cilindri in linie de 1,8 litri.
-------------
Este destul de bine realizat si detaliat, in special la exterior si in zona sasiului. Mai putin obisnuit pentru Revell, capacul portbagajului se poate deschide. Silueta masiva, usor greoiae, este foarte bine redata de producator, desi garda la sol pare putin cam mare. Partea frontala si spatele masinii sunt punctele forte ale acestei machete. Lipsa niturilor de prindere la faruri, masca radiatorului excelent prelucrata prin "blackwash" lampile stopurilor si ale semnalizatoarelor fabricate din plastic transparent si in mai multe culori aduc o doza importanta de realism. La acest lucru contribuie si cromul destul de decent al barelor de protectie.
Pe de alta parte, restul decoratiunilor cromate este din pacate redat doar prin vopsea argintie - este cazul ramelor geamurilor sau al ornamentelor laterale si al contururilor semnalizatoarelor si al stopurilor. Oricum, ramele geamurilor par usor prea groase, acelasi lucru fiind valabil pentru clante cand sunt privite din plan vertical. Exista in compensatie alte detalii interesante: suportul oglinzii exterioare foarte subtitre, lamele stergatoarelor vopsite in negru. Numerele de inmatriculare sunt contemporane, anacronice in raport cu datarea modelului.
Spatiul dintre partile mobile (usi, capote) si caroserie ar putea fi considerat putin cam mare. Din aceasta cauza este evidentiata grosimea metalului, in special la capacul de portbagaj.
Habitaclul este partea cea mai slaba a machetei, mai ales din punct de vedere al materialului folosit, un plastic negru si tare. Desi plansa de bord este bine redata si corect vopsita, acelasi plastic o penalizeaza. Volanul prea gros si prea aproape de scaun completeaza imaginea modesta a interiorului. Un punct interesant, scaunele anterioare sunt rabatabile. Evident, mochetarea podelei este exclusa la acest nivel.
In schimb, spatiul motorului beneficiaza de multiple detalii. Amplasat pe o traversa reală, blocul vopsit in rosu are chiulasa separata precum si o serie de anexe (baterie, filtru de aer) foarte bine redate. Sunt prezente chiar diverse inscriptii (placuta de identificare, instructiuni pe filtru), singurul lucru oarecum ciudat fiind redarea anumitor cabluri prin dungi de vopsea neagra trasate pe contraaripi.
Inedit pentru Revell este portbagajul, profilat asimetric din cauza construcţiei suspensiei spate, dotat cu o roata de rezerva detasabila. Sasiul este insa la inaltime, probabil datorita experientei Revell in domeniul kiturilor de plastic unde detaliile tehnice sunt mai aproape de realitate. Desi nu exista suspensie reala, multe din elementele puntii spate sunt redate foarte bine, incluzand axul cardanic, diferentialul, articulatiile sau bara Panhard. Baia de ulei si cutia de viteze sunt vopsite in rosu, ambreiajul in argintiu. Traseul evacuarii este complet, porneste chiar din galeria de evacuare si se termina cu o teava gaurita. Interesanta este si prezenta aparatoarelor de noroi, pe cele din spate fiind figurate si detaliile de design (sigla, conturul argintiu). Singurul aspect negativ aici este lipsa tamburilor de frana, acesta putea fi evitat prin vopsirea partii posterioare a jantei in negru.
Concluzia este ca raportul calitate - pret pentru aceasta macheta este foarte bun, avand in vedere detaliile si atentia acordata executiei. Sa vedem si pozele:



















