Autor Subiect: Renault Alpine A442 [1978][Norev]  (Citit de 2070 ori)

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline AdyAero

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 3.265
  • Gen: Bărbat
  • 1:72
Renault Alpine A442 [1978][Norev]
« : 08/12/11*, 17 »
Renault Alpine A442 reprezinta un proiect creat special pentru a castiga cursa de 24 de ore de la Le Mans.
Proiectul pentru aceasta masina a fost inceput prin 1973 in forma A440 cu un motor V6 de 2.0 L normal-aspirat care scotea 285 de cai, fiind apoi evoluat in proiectul A441 cu un motor de 295 de cai si ajungand la 500 de cai cu ajutorul unei turbine. Desi foarte asemanatoare ca forma, cele 3 modele sunt diferite ca dimensiuni si aranjare a componentelor.
Urmasul lui A442 este A443 cu un motor de 2,2 L cu turbina care avea 520 de cai.
A442 a aparut in 1975 fiind creat in colaborare cu Alpine, dar in 1976 Renault deja cumparase firma Alpine.
Prima cursa la care a participat a fost cea de 1000 km de la Mugelo, pe care a si castigat-o, dar in anii urmatori echipa nu a mai gasit combinatia castigatoare, fiind penalizata si de defectiuni mecanice. In 1976 a participat la cursa de 24 de ore de la Le Mans dar a abandonat dupa 12 ore.
In 1977 echipa a inscris 3 masini de uzina si una privata, dar toate au abandonat.
In 1978 echipa a inscris 3 masini: un A442 mai vechi, redenumit A442A, un A442B care era diferit de A442A prin faptul ca nu avea parbriz si un A443. Lupta cu Porsche 936 a fost apriga, A443 si A442A au abandonat, in timp de A442B a terminat primul urmat de echipa privata cu A442 si apoi 2 Porsche 936. Masina a fost condusa de 2 piloti, Pironi si Jaussaud.




Modelul este produs de Norev, vine in cutie Renault si l-am primit (si pe asta!) de la colegi de ziua mea.



Respecta destul de bine forma masinii dar este realizat foarte simplu si are destule erori! Nu stiu pe ce documentatie s-au bazat cand au realizat macheta dar are anumite lipsuri si neconcordante care se vad foarte usor.
Garda la sol este mai mare cu 2-3 mm la aceasta scara, ceea ce inseamna o eroare de 3-4 cm la scara reala. Masina nu are suspensii deci nu se poate da vina pe asta.

Jantele sunt reprezentate binisor desi sunt doar argintii cand in realitate ele erau slefuite. Pneurile sunt parca mai inguste decat in realitate si nu au inscriptiile cu alb care se vad in poze. Discurile de frana sunt vizibile, dar n sunt gaurite desi au incercat sa faca asta din matrita. Rotile nu vireaza si  sunt pe acelasi ax, nu se pot roti independent.

Farurile au un nit central dar nu este atat de vizibil incat sa fie suprator. Peste faruri vine o masca de plastic inscriptionata. In realitate era prinsa cu niste cleme metalice de caroserie, Norev insa le-a lasat transparente.
Deranjanta este si precizia slaba a turnarii, grilele de aer au bavuri pe margini si aproape toate sunt pline, sugerate doar prin vopsea neagra.


Admisia de aer principala a motorului este din plastic care are alta culoare decat caroseria de metal, lucru care se vede.
Din pacate nu am putut fotografia interiorul, dar este destul de detaliat cu plansa de bord cu cadrane inscriptionate cu precizie, un volan finut, scaun scoica cu centuri din cauciuc albastru, sstingatorul de incendiu.
"Parbrizul" la partea superioara este vopsit alb, nu sunt sigur ca este corect asa, in poze pare a fi matuit pe interior impotriva soarelui si nu vopsit.



Pe dedesupt n avem mare lucru, decat niste elemente care nu sunt piese separate ci plastic in relief vopsit cu argintiu. Teava de esapamanet este putin gaurita, dar nu are interiorul vopsit cu negru.

Vopseaua are ceva rateuri in zone ascunse si parca este data in strat pre gros. Toate inscriptiile de pe masina sunt facute prin vopsire si nu cu decaluri si arata bine. Va spuneam de vopsirea cu negru a grileor, au vopsit asa si admisia principala de aer de la motor desi se vede clar ca in poze ca aceasta era alba. Au mascat astfel faptul ca are adancime doar 1 cm.
De asemenea pe aripile fata la pozele facute in timpul cursei se vad lipite (?) niste petice negre (?) cu banda adeziva argintie (?), aceste nu apar pe masina. Asta aduce in discutie documentarea facuta de Norev. Se pare ca ei s-au inspirat din modelul restaurat (sau replica) care nu are aceste "bandaje" in schimb are jentile fata ngre integral, alte cleme de fizare sub faruri, precum si semnalizatoare portocalii pe lateral (probabil pentru a o face "street-legal" si nu doar masina de show si festival). In pozele din 1978, pe partea dreapta in zona grilei de intrare aer pt racirea franelor se vede un "ceva", la masina restaurata nu mai apare, nici Norev nu au mai pus-o.



In concluzie, o macheta slabuta dupa parerea mea. Detalii putine, neconcordante cu realitatea, recomandata doar fanilor Renault sau Le Mans, Norev finnd singurul producator la 1:18 din cate am vazut eu. Minishaps si IXO o mai produc la 1:43 si din ce am vazut in poze sunt reprezentate mai corect. Macheta se gasea pe comanda la dealerii Renault, vad ca pe site nu mai apare.

Offline Ciprian

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 5.188
  • Gen: Bărbat
Rãspuns: Renault Alpine A442 [1978][Norev]
« Răspuns #1 : 08/12/11*, 18 »
Felicitari pentru prezentare Ady, chiar eram curios de o "descriere facuta de om", pentru ca este o macheta pe care o am in vedere datorita proiectului interesant al celor de la Alpine si al prestigiului. Pare un pic mai slaba decat ma asteptam insa... Pacat ca nu s-au documentat cum trebuie. Chestia asta e destul de frecventa la masinile de curse, dar in cazul asta e mai putin scuzabil, pentru ca masina nu e foarte foarte veche.

In alta ordine de idei, am placerea sa anunt ca aceasta este prezentarea cu numarul 500 de la sectiunea 1:18. Pregatesc o statistica interesanta.
« Ultima Modificare: 08/12/11*, 18 de Ciprian »

Offline AdyAero

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 3.265
  • Gen: Bărbat
  • 1:72
Rãspuns: Renault Alpine A442 [1978][Norev]
« Răspuns #2 : 08/12/11*, 22 »
Multumesc! Am compus prezentarea mai in graba la servici, are mai multe greseli, o sa le corectez si o sa pun poze cu interiorul, poze facute cum trebuie. La 1:18 ai ce detalii sa observi la un model, la 1:72 iti trebuie mai multa indemanare si o camera foto cum trebuie sa poti prezenta un model. Dar nu o sa trec la 1:18, asta si Jeep-ul Wrangler sunt "accidente" primite de la colegi, nu o sa mai fie (cred) din astea.
Daca vrei, ne putem intalni sa vezi modelul, gasim noi timp. Nu prea am timp sa vin sambata la intalniri, e balconul in renovare, ma trage ala micu in parc, chestii de familist.