La Salonul Auto de la Frankfurt din 1963 este prezentat sub forma de prototip un nou model Porsche, ca succesor al modelului 356. Acesta dispunea de o eleganta caroserie coupe 2+2 locuri cu linii simple dar placute desenata de Alexander "Butzi" Porsche. Conceput dupa solutia "totul in spate", noul model avea echipat un motor boxer racit cu aer avand 6 cilindri, capacitatea de 2L, distributie cu doi arbori cu came in cap si dezvolta 130 CP. Tansmisia era asigurata de o cutie manuala cu 5 trepte. Suspensia era independenta prevazuta cu bare de torsiune iar sistemul de franare era servoasistat fiind prevazut cu discuri. Performante: viteza maxima 210 km/h, acceleratie 0-100 km/h in 9 secunde. Deoarece constructorul francez Peugeot avea exclusivitate pentru numerele compuse din 3 cifre avand zero in mijloc, noul model a primit denumirea 911. Productia a demarat in septembrie 1964, pretul de baza fiind de 21.900 marci germane.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Macheta celor de la AUTOart este una destul de buna. Nu cred ca merita pretul intreg, dar daca o gasiti la reduceri este o alegere foarte buna. Exteriorul este foarte bine realizat, vopseaua nu prezinta defecte iar lufturile dintre partile mobile ale machetei sunt minime si egale. Spre deosebire de modelul 911 simplu, modelul "S" vine cu 2 proiectoare foarte fin realizate pe bara din fata si cu unele insertii de cauciuc in bara din spate. Sticla farurilor si stopurilor este detaliata si nu se vad niturile de prindere. Un lucru interesant este grila din capota spate; este realizata din 2 mesh-uri suprapuse si foarte fin realizata. Din pacate, gurile de ventilatie de deasupra lunetei nu sunt perforate, doar reprezentate prin vopsire.
Emblemele photoetched si emblema Porsche de pe capota fata sunt bine realizate iar stickerele care sunt prezente pe marginea capotei fata si spate sunt exemplar reproduse, putand chiar fi citite daca aveti o lupa la indemana.







Interiorul nu impresioneaza prin nimic. In totalitate realizat din plastic negru, cu mocheta dar fara centuri la scaune. Cadranele bordului sunt bine realizate si cred ca daca m-as uita la ele cu o lupa, le-as putea citi.


Motorul, aceeasi problema. Realizat decent, in limitele AUTOart. Dar datorita pozitionarii acestuia, fotografierea lui este putin mai dificila. Chiar si asa, se disting partile separate ale motorului vopsite diferit, unele stickere prezente in compartimentul motor dar si unele cablaje cam grosolan realizate.


In fata avem un portbagaj in totalitate mochetat. Dar spre deosebire de Minichamps sau CMC, mocheta nu este detasabila.

Concluzia: Dupa cum am mai zis, macheta nu pare ca merita pretul in totalitate, insa gasita la reducere este o alagere buna.


