Masina:Compania Volkswagen (masina poporului) a fost fondata in 1937 de catre nazisti, mai exact de catre " German Labour Front - Deutsche Arbeitsfront, DAF". Denumirea initiala a fost "esellschaft zur Vorbereitung des Deutschen Volkswagens mbH", dar la scurt timp s-au limita la "Volkswagenwerk GmbH". Ideea era simpla ... o masina ieftina si buna asa ca au construit volkswagen beetle (type 1).
Volkswagen type2 (t1),transporter, bully sau bus in denumirea neoficiala, a aparut in 1950. De ce a fost denumit Type 2 ? Simplu. Este al 2-lea automobil construit de volkswagen.
Masina a fost un adevarat succes, astfel ca la cativa ani dupa ce a intrat in productie, datorita cererii foarte mari, a fost construita o a 2-a fabrica vw, destinata special constructie de transporter. Masina a fost construita in diverse variante, de la samba bus ( acoperis retractabil din panza sau geam) pana la pickup. A rezistat in productie timp de 17 ani in europa si aproximativ 25 in brazilia si a dispus de mai multe motorizari. A fost echipata cu motoare de 1100cc cu 24 cp, 1200cc cu 29cp, 1200cc cu 40cp si 1500cc cu 54cp. Masina a ramas in continuare in inimile iubitorilor de istorie auto si cu siguranta inca mai intoarce priviri.
La finalul anului 1967, in germania a aparut succesorul sau, volkswagen type2 (t2), model ce a avut aproape la fel de mult succes.


Macheta:
Macheta, desi prezinta diverse imbunatatiri fata de modelul T2a, consider ca nu isi merita pretul de 130-140E. Ramane o macheta solida, bine inchegata, cu detalii in stilul schuco, dar cu un raport calitate / pret foarte slab. Pentru cei 40 de euro in plus primim o unealta de deschis usile (cea mai proasta de pe piata, fiind mult prea groasa pentru a deschide ceva cu ea), o carpa cu sigla firmei si o placheta metalica care certifica ca macheta e limitata la 1000 buc.
Exteriorul ramane la inaltime, cu piese cromate excelent si cu o vopsea aplicata foarte bine. Usile se inchid bine, insa cateodata necesita ceva mai multa atentie pentru a fi la "linie".






Interiorul este realizat cu ceva mai multa atentie comparativ cu modelul precedent scos de schuco, insa nici acum nu este extraordinar. Scaunele sunt destul de grosolan realizate, cu suruburi la vedere, dar sunt rabatabile si ascund roata de rezerva.
Desi in poze nu am putut sa surprind cadranul ceasului de bord, pot spune ca acesta arata foarte bine. Volanul si fetele de usi sunt la inaltime, lasand impresia de "premium".




Un detaliu interesant il reprezinta cheile din contact. Nu sunt la fel de fin realizate ca la cmc sau ertl authentics, dar arata destul de bine.

Interiorul "portbagajului" este realizat simplu, dar corect.



Geamurile usilor fata sunt culisabile ...


Capacul rezervorului este functional la acest model


Blocurile optice sunt corect redate, singurul dubiu fiind legat de forma semnalizatoarelor care difera de la model la model.



Manerele usilor sunt realizate ca parti individuale si arata foarte bine. Din pacate nu am putut sa fac o poza mai detaliata ...


Oglinzile vin separat in cutie si se monteaza destul de greu. Eu cel putin am avut mult de munca cu una din ele pentru ca nu era prevazuta cu gaura de fixare.

Cea mai urata parte a machetei o reprezinta cu siguranta stergatoarele. Sunt groase si nu respecta modelul original. Spre deosebire de t2a unde stergatoarele arata excelent, aici seamana mai mult a model low cost. E totusi posibil ca producatorul sa fi apelat la astfel de stergatoare tocmai pentru ca cele de pe t2a erau extrem de fragile


Fantele de pe aripa spate sunt realizate corect, insa nu sunt si perforate in partea de jos.

Balamale usii laterale arata foarte bine, dar par oarecum fragile. Un mare plus pentru schuco ce a respectat intocmai sistemul original de inchidere, la fel ca la t2a. Pentru ca inscriptia "porsche" sa fie perfect dreapta e nevoie de atentie sporita la inchiderea usilor.


Teava de esapament este gaurita si pare a respecta dimensiunea originala.

Capota motorului este sustinuta de o tija metalica, realiazata destul de fin. Din pacate, capota se inchide asa de bine incat provoaca mici zgarieturi la fiecare deschidere/inchidere.

Motorul nu este extraordinar, insa este ceva mai bine detaliat ca la t2a.




Rotile par corect dimensionate, iar cauciucurile sunt inscriptionate. O mica problema ar fi cu dimensiunea capacelor cromate. Exista totusi si cateva poze in care forma si dimensiunea lor pare la fel cu cea de pe macheta.

Sasiul este mai detaliat decat ma asteptam. Cel putin comparat cu cel de pe t2a, acesta este net superior. In plus, suspensia spate are dispune de un sistem ceva mai complex si functional.



In concluzie este o macheta buna, dar cu un pret cam mare. Totusi, daca va plac astfel de masini, cu siguranta nu veti ramane dezamagiti. La reducere nu stiu daca o sa ajunga curand, dar tot ce e posibil ...


