Autor Subiect: Renault Dauphine [1958][Norev]  (Citit de 4165 ori)

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Ionuț

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 4.033
Renault Dauphine [1958][Norev]
« : 01/11/09*, 00 »
Renault Dauphine a fost proiectat ca un automobil familial de clasa mica, destinat ca urmas al modelului 4CV, aparut imediat dupa cel de-al doilea razboi mondial. Proiectul s-a concretizat in 1956. Initial trebuia sa se numeasca Corvette, dar cei de la Chevrolet le-au luat-o inainte francezilor de la Renault.

Nu era mare diferenta intre Dauphine si 4CV din punct de vedere constructiv - ambele aveau caroserie autoportanta si motor amplasat in spate - numai ca Dauphine avea avantajul unui design mai modern. Cu un motor de numai 845 cmc si 27 CP, noul Renault era un automobil cu performante modeste, accelerand de la 0 la 100 km/h in 30 de secunde.  A existat si o versiune Gordini cu motor de 36 CP si o viteza maxima de 130 km/h.  A fost totusi un succes comercial, cu peste 2 milioane de exemplare vandute, inclusiv in Statele Unite si exportat chiar si in Romania. Au existat variante fabricate sub licenta (Alfa Romeo in Italia sau FASA in Spania). A constituit de asemenea baza unui autoturism electric (Henney Kilowatt).

Macheta este copia la scara a modelului din 1958, la 2 ani dupa lansare, inca neechipat cu lampi semnalizatoare in fata si in spate (se pare ca cele de pe montantii spate erau suficiente).

Similar cu alte reproduceri de epoca ale Norev, usile din spate nu se pot deschide. Are multe detalii interesante si atent lucrate, dar si ceva probleme legate mai degraba de fabricatie. Astfel, la exterior exista figurate chedere pentru parbriz si luneta, farurile au nituri de prindere discrete, cromul barelor de protectie sau al altor ornamente este in limite normale. Lampile de stop, semnalizatoarele laterale sau numerele de inmatriculare sunt bine executate (acestea din urma chiar fiind chiar vopsite, nu facute din abtibilduri). Este foarte greu sa-ti dai seama ca grila radiatorului (din spate) nu este perforata, fiind excelent figurata in caroseria metalica.

Există insa cateva defecte de vopsea la caroserie (pe alocuri au aparut umflaturi) sau la chederele geamurilor. Usile din fata nu au geam complet. Rotile par mari in comparatie cu scara modelului, impresie accentuata si de banda alba de pe flancul pneului. Exista si o problema de convergenta a rotilor din fata, acestea nefiind paralele.

Un aspect minor si care poate fi indreptat: balamalele capacului portbagajului au fost unse cu ceva (ulei, vaselina) care in timp s-a scurs vag la exterior, lucru sesizabil mai degrabă in poze decat cu ochiul liber.

Interiorul este bogat in detalii iar culorile sunt inspirat alese. Pe banchete si fetele interioare ale usilor este reprodus cu succes modelul tapiteriei iar bordul este vopsit in doua nuante. Eventuale greseli de vopsire la nivelul plansei nu sunt vizibile decat in fotografiile macro. Volanul este bine proportionat si puteti de asemenea sa observati designul arhaic al pedalei de acceleratie.

Motorul sta mai prost, foarte slab detaliat, fara detalii de sasiu (sta pe o placa neagra, fara legatura cu sasiul sau exteriorul), fara cablaje si parca si fara toate piesele care ar fi trebuit sa se afle acolo. Chiar la Norev am vazut compartimente de motor mult mai bine realizate. Se poate accesa si portbagajul, zona in care putem vedea bateria acumulatoare sau traversele de pe spatele capacului.

Nici sasiul nu excelează in detalii, desi pe alocuri exista cate ceva: bratele suspensiei fata, rezervorul vopsit in alb, axele planetare, teava de esapament gaurita. Detaliul surpriza este prezenta rotii de rezerva dar si a capacului functional mascat in piesa ce sustine numarul de inmatriculare din fata. O idee ingenioasa a producatorului, folosita cu success si la Renault 8 / Dacia 1100.








































« Ultima Modificare: 02/24/13*, 16 de Dilo »

Offline andyned

  • Junior Member
  • **
  • Mesaje postate: 456
  • Gen: Bărbat
Re: Renault Dauphine [1958][Norev]
« Răspuns #1 : 01/11/09*, 01 »
Foarte frumos modelul. Ii da un strop de realism si "rugina" de la imbinarile panourilor laterale cu cel frontal.

Offline Ionuț

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 4.033
Re: Renault Dauphine [1958][Norev]
« Răspuns #2 : 01/11/09*, 01 »
Ei, da, la asta nu mă gândisem. Acolo e vaselina aia de care ziceam mai sus.

Offline andyned

  • Junior Member
  • **
  • Mesaje postate: 456
  • Gen: Bărbat
Re: Renault Dauphine [1958][Norev]
« Răspuns #3 : 01/11/09*, 01 »
Legat de convergenta rotilor, sa presupunem ca este unghiul de fuga mai accentuat.

Bizi

  • Vizitator
Re: Renault Dauphine [1958][Norev]
« Răspuns #4 : 01/11/09*, 17 »
interesant materialul folosit la scaune si fetzele usilor. 

Offline Alex230

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 2.165
  • Gen: Bărbat
Re: Renault Dauphine [1958][Norev]
« Răspuns #5 : 01/11/09*, 19 »
Si mie imi plac scaunele si interioarele de la usi. Alea arata cel mai realist dupa mine. E un plastic cu textura ,nu?

Offline specti

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 1.216
Re: Renault Dauphine [1958][Norev]
« Răspuns #6 : 01/11/09*, 20 »
O masina/macheta frumoasa!  ;) A vazut fotografii care demonstrau ca cei de la Skoda a studiat pe indelete Renault Dauphine, cand s-au apucat de proiectarea lui 1000 MB.

Offline Ionuț

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 4.033
Re: Renault Dauphine [1958][Norev]
« Răspuns #7 : 01/11/09*, 22 »
E un plastic vopsit, dar impresia vizuală este excelentă.

Specti: poţi să dai vreo referinţă, link, ceva?

Offline specti

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 1.216
Re: Renault Dauphine [1958][Norev]
« Răspuns #8 : 01/13/09*, 14 »

Specti: poţi să dai vreo referinţă, link, ceva?

Salut Ionut!

Poza de mai jos am gasit intr-o brosura despre isoria marcii Skoda!




Offline nick

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 1.731
Rãspuns: Renault Dauphine [1958][Norev]
« Răspuns #9 : 05/26/09*, 14 »
Salut
Am si eu cateva intrebari:
1. Ce firma a fabricat macheta ?
2. Ce scara are macheta ?
3. E de vanzare ?
4. Daca e de vanzare, care e pretul ?

Offline Ciprian

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 5.188
  • Gen: Bărbat
Rãspuns: Renault Dauphine [1958][Norev]
« Răspuns #10 : 05/26/09*, 14 »
Salut
Am si eu cateva intrebari:
1. Ce firma a fabricat macheta ?
2. Ce scara are macheta ?
3. E de vanzare ?
4. Daca e de vanzare, care e pretul ?

cred ca ar trebui sa citesti cu atentie acest topic. in primul rand vezi ca esti la "prezentari machete", poate iti vine o idee cu vanzarea si doi, producatorul este specificat in text

Offline amatoys

  • Junior Member
  • **
  • Mesaje postate: 351
Rãspuns: Renault Dauphine [1958][Norev]
« Răspuns #11 : 05/26/09*, 17 »
Tres jolies photos.
Souvenir d'enfance : C'est la premiere voiture de mes parents.

Foarte frumos fotografii.
Copilãrie de memorie: Aceasta este prima masina de la pãrinþii mei.

Offline Oleco Motors

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 2.191
  • Gen: Bărbat
  • Colectionar si constructor handmade de machete
Rãspuns: Renault Dauphine [1958][Norev]
« Răspuns #12 : 05/26/09*, 17 »
Imi place tare mult ca macheta dar mai ales la scara 1/1.

Offline LDH

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 1.154
  • Gen: Bărbat
Rãspuns: Re: Renault Dauphine [1958][Norev]
« Răspuns #13 : 05/26/09*, 18 »
Hai ca m-ai dat gata cu roata de rezerva, nu ma asteptam la detaliul asta.
Pacat de restul detaliilor de dedesupt.

Legat de convergenta rotilor, sa presupunem ca este unghiul de fuga mai accentuat.

Unghiul de fuga nu are legatura cu convergenta rotilor.
La masinile moderne, inclusiv Dauphine, unghiul de fuga nu se regleaza, se regleaza convergenta si, eventual, deportul (unghiul de cadere).
La Dauphine se regleaza si deportul.
Toate cele bune,

LDH

Offline Ionuț

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 4.033
Rãspuns: Renault Dauphine [1958][Norev]
« Răspuns #14 : 05/26/09*, 20 »
Ia te uită, a reînviat un topic vechi de-al meu. Acum vreo două săptămâni m-am plimbat prin cartier şi m-am întâlnit într-o parcare cu un exemplar Dauphine, părea vopsit de curând. Minunată maşină, într-adevăr. Şi mi-au ieşit bine şi pozele.