Mercedes-Benz L6600 "Shell Tank" [1950][Minichamps]Modelul L6600 este primul camion de mare tonaj construit de cei de la Daimler-Benz dupa cel de-al doilea razboi mondial. Productia la scara mare a acestui model cu o sarcina utila de 6,6 tone a inceput in octombrie 1950 la fabrica din Gaggenau. Motorul diesel de 8.3 litrii dispunea de o putere de 145 cp. Fabricantii promiteau cel putin 200.000km fara ca acest camion sa necesite vreo reparatie a motorului. Acestui model i se spunea ‘’Sase-sase’’, fiind un model ce pastreaza numerase caracteristici de la predecesorul sau, L6500, care s-a produs intre 1935-1940. Sasiul si cabina au fost modificate destul de subtil, in timp ce capote si bara fata au beneficiat de curburile care erau atat de populare in acea perioada si de asemenea furnizau vehiculului o eficienta aerodinamica sporita. Inca de la inceput, L6600 a devenit lider de piata in clasa sa, chiar daca in acest segment de piata era concurat de alti 6 producatori in Germania: Büssing, Faun, Henschel, Kaelbe, Magirus, MAN and Krupp.


Macheta
Macheta este in mare exact cum ma asteptam de la un Minichamps, desi e mult mai usoara decat credeam in principal datorita cisternei care este integral din plastic. Din punctual meu de vedere, mi se pare ca are combinatia perfecta de culori, fapt bineinteles datorat firmei Shell.
Prezenta sa este inca de la inceput impunatoare, incadrandu-se intr-un paralelipiped cu dimensiunile 50-14-14 cm. Recunosc ca ma asteptam sa fie si mai mare de atat. Din pacate, pare o macheta destul de fragila, dar chiar daca scartatie cand o manevrezi in opinia mea este mai putin fragila decat un camion Schuco. Daca tot comparam cu celalalt producator de machete-camioane, cei de la Minichamps mi se par mai putin atenti la detalii fata de cei de la Schuco.




Modelul acesta intotdeauna mi-a dat senzatia ca ar semana cu un porcusor. Chiar daca e posibil sa vi se para deplasata comparatia mea, forma cabinei prin botul sau parca retezat si alungit si cisterna cilindrica la partea de sus ma duc cu gandul la un porc.
Se remarca vopseaua aplicata foarte bine a celor de la Minichamps. Elementele ce tin de logo-ul Shell sunt de asemenea atent lucrate. Foarte interesant mi se pare materialul ce imita tabla antiderapanta.





La partea din fata, din pacate grila frontala nu este perforata desi, asa cum spunea si Ionut, mi-a fost destul de greu sa ma prind de acest lucru.

Oglinzile laterale sunt realizate dintr-un plastic negru, poate putin nerealist, dar surprind prin faptul ca sunt mobile si sunt prinse de caroserie pe balamalele superioare ale usilor. De asemenea, acei suporti metalici foarte fini (probabil pentru stegulete) sunt mobili, conferind un plus de realism machetei.
Un punct slab ar acestei zone din machete il reprezinta lipsa geamurilor, dar presupun ca la nivelul anului 2004 acest lucru nu era atat de deranjat pe cat este astazi.
Foarte interesante mi se par detaliile ce pot fi observate intre cabina si cisterna.
Cauciucurile sunt foarte detaliate, dar pe cat sunt acestea de detaliate pe atat de slabe par jantele datorita plasticului negru, ce face greu de diferentiat jantele de cauciucuri. Acest aspect nu mi se pare neaparat deranjat dat fiind faptul ca probabil in istorie jantele acestea erau negre.

Revenind la zona fata, bara devine mai realista prin prezenta celor doua bolturi pentru tractare.
Farurile sunt exceptionale, calitatea cromului iesind din comun. Surprinzatoare este acea zona din partea stanga a cabinei in care pare un mic oval perforat. Nu sunt de neobservat, manerele capotelor, destul de rezistente de altfel; sincer ma asteptam sa se rupa la cat de mult m-am jucat cu ele.

Bineinteles, emblema Mercedes troneaza in centru intre cele 2 capote laterale, aspect specific anilor 50.
Ridicand capotele, ne surprinde un motor mult mai bine realizat decat majoritatea motoarelor machetelor Minichamps de azi. Balamalele capotelor mi se par deloc iesite din scara si un alt lucru la care nu ma asteptam este ca in jurul balamalelor nu exista puncte sarite de vopsea.

Indreptandu-ne catre zona de acces in cabina, sare in ochi suprafata antiderapanta a treptei.
Interiorul este destul de sarac in detalii, pe alocuri foarte sec, dar dupa cum veti vedeea este un lucru specific modelului real. Din pacate usile nu se inchid cu click si cum misti machete acestea se deschid imediat.


Diferitele detalii ale cabinei luate fiecare in parte nu par a fi extraordinare dar impreuna lucreaza foarte bine la sporirea gradului de realism al machetei.

Cisterna este realizata in totalitate din plastic dar destul de finut, fapt ce te face mai intai sa admiri gradul de detaliere si apoi sa blamezi materialul folosit.Elementele mobile din parte de sus a cisternei sunt de mare efect.


In partea laterala, sunt acele lacasuri pentru conductele de benzina.
Aceste conducte se pot atasa la robinetii aflati in partea din spate a cisternei.
Deschizand “portbagajul”, am ramas perplex cand am vazut nivelul de detaliere: 3 parti mobile si altele fixe realizate cu foarte mare grija. Aici se remarca lantul foarte fin ce sustine capacele din zona robinetilor.



In concluzie, eu zic ca este o macheta care in primul rand prin marime si gradul detaliere peste media Minichamps isi merita fiecare banut. Combinatia de culori mi se pare exceptionala si nu pot sa nu remarc prezenta detaliilor in zone in care te astepti mai putin. Pentru cei care doresc o piese de rezistenta in colectia lor, o piesa care in vitrina sa capteze toata atentia aceasta poate fi o alegere demna de luat in calcul.
Multumesc ca ati citit.