1970
OLDSMOBILE CUTLASS SX 2-Door Hardtop Coupe
ERTL -
Elite EditionOldsmobile Cutlass a fost un automobil produs de Oldsmobile Division a lui General Motors între anii 1961-1999.
Modelul SX din 1970 este un Cutlass Supreme dotat cu pachetul de înaltă performanţă SX, pachet care cuprindea motorul Rocket V8 de 455 CI împrumutat de la Oldsmobile 442 şi transmisia automată TH-400.
Macheta produsă de
ERTL Elite Edition în 2009, într-un numar de 1000 exemplare în culoarea
Burnished Gold/Black Vinyl Roof/Black Stripes, este de fapt o reeditare puţin îmbunătăţită a unei machete mai vechi, aparută în mai multe variante coloristice.
La exterior culoarea pare destul de interesantă dar, la o privire mai atentă, are destule imperfecţiuni. Dungile de culoare neagra lucioasă sunt în schimb destul de fin trasate. Maşina era prevazută cu un
vinyl top de culoare neagră, care este sugerat la machetă prin vopsire în negru mat. Arată bine, dar se murdăreşte şi se zgârie foarte uşor. Toate ramele de la geamuri, care trebuiau sa fie cromate, sunt realizate prin vopsire. Piesele cromate, care sunt destul de mari, prezintă din pacate zone unde cromul nu este perfect.
Partea frontală arată bine, având un blackwash care lipsea la ediţiile anterioare. Cele patru faruri au nişte nituri enorme care strică aspectul. Blocurile optice din spate sunt realizate mai îngrijit, fără nituri vizibile. Luminile de poziţie laterale sunt sugerate prin vopsire.
Capota motorului, pe care se găsesc două prize de aer neperforate, este prevazută cu un mecanism complicat cu parghii şi arcuri, cam mare şi care nu este tocmai identic cu originalul. Motorul are destule părţi distincte vopsite în albastru, argintiu, auriu, negru şi alb. Din păcate cablurile de aici sunt reprezentate cam grosolan prin turnare. Portbagajul are podeaua dintr-un plastic care încearcă să imite mocheta, aici aflandu-se şi o roată de rezervă identică cu celelalte patru. Ca un detaliu de fineţe neaşteptat, pe partea interioară a capotei portbagajului se găsesc două etichete cu instrucţiuni. Roţile sunt realizate destul de bine, fiind echipate cu jante
Magnum 500 şi anvelope inscripţionate
Good Year.
Interiorul arată în general bine. Bordul este negru cu inserţii maro (imitaţia de lemn des întalnită la maşinile americane din epocă), ceasurile şi alte detalii sunt bine realizate având ramele vopsite în argintiu. Volanul, poziţionat prea aproape de scaun, este puţin cam gros iar braţele lui, ca şi manetele de pe el, sunt de-a dreptul grosolane. Scaunele au spătare mobile, rame cromate şi sunt dotate, inclusiv cele din spate, cu centuri din material textil. Mocheta lipseşte, dar în partea din faţă sunt reprezentate doua covoraşe de cauciuc.
Şasiul este destul de detaliat, suspensiile neavând însă parţi mobile. Traseul evacuării se termină cu două pâlnii cromate care, deşi partial gaurite şi vopsite în negru, sunt totuşi de efect.