1970
PLYMOUTH GTX 426 HEMI 2-Door Hardtop
GMP
Plymouth GTX a fost un muscle car produs de Plymouth Division a lui Chrysler Corporation între anii 1967-1971.
Primul GTX, apărut în 1967 sub denumirea Belvedere GTX, s-a vrut a fi un "gentleman's muscle car", îmbinând linia elegantă şi accesoriile de lux cu puterea deosebită a motorului.
În 1970 caroseria este redesenată, fiind dotată cu câteva accesorii exterioare menite să-i sublinieze puterea: două prize de aer (nefuncţionale) pe lateralele aripilor spate şi un Air Grabber hood scoop poziţionat în partea centrală a capotei motorului.
În anul 1971 modelul este complet reproiectat, caroseria având linii mai fluide iar puterea ajungând, în varianta Hemi, până la 425 CP. Cu toate acestea vânzările au fost scazute, în mare parte şi datorită primelor mari de asigurare pentru muscle car-uri. Astfel, la sfarşitul anului 1971, modelul GTX este scos din fabricaţie.
Macheta este produsă de
GMP în 2007 într-un număr de 996 exemplare.
La exterior, superba culoare
Blue Fire Metallic este aproape perfectă. La fel şi vopseaua albă de pe cabină, care imită foarte bine vinyl top-ul original al maşinii. Toate părţile cromate, barele, masca, ramele geamurilor sunt fără cusur. Blocurile optice sunt realizate realist, fără nituri vizibile.
Mici imperfecţiuni, care însă nu deranjează prea mult, sunt la o uşă şi la capota portbagajului care nu se aliniază perfect la închidere.
Motorul este foarte detaliat, balamalele capotei sunt metalice şi prevăzute cu arcuri. Pe capotă se găseşte un capac
"hood scoop" care pe parţile laterale are vopsite nişte fălci de rechin. Din păcate nu am putut sa-l fotografiez deoarece nu stă în poziţie deschis din cauza unui resort care tinde permanent sa-l închidă. Portbagajul nu este mochetat dar plasticul este acoperit cu un material care are textura pânzei. Aici se găseste un cric şi o roată de rezervă cu jantă normală. Numărul din spate este aşezat pe un capac mobil care ascunde buşonul rezervorului de benzină.
Roţile sunt echipate cu jante
Magnum 500 iar anvelopele sunt inscripţionate cu alb
Good Year.
Interiorul este superb, având culoarea albastru metalizat a caroseriei. Bordul, consola centrală şi feţele interioare ale uşilor au inserţii care imită lemnul. Uşile sunt prevăzute cu geamuri mobile care se pot manevra foarte uşor cu ajutorul manetelor interioare. Centurile sunt din material textil şi au cataramele de culoare albastră. Separat se găsesc două geamuri triunghiulare care pot fi montate pe parţile laterale din spate ale cabinei.
Şasiul metalic, foarte detaliat, are suspensii active prevăzute pe spate cu arcuri din foi metalice. Macheta este foarte grea, din cauza greutăţii pneurile roţilor au tendinţa să se deformeaze uşor dând machetei încă o notă de realism.