Porsche Cayenne este primul SUV din gama producatorului german, fiind scos la vanzare in 2003. Porsche Cayenne imparte aceeasi platforma tehnica cu VW touareg si audi Q7. Masina vine in 5 versiuni de motorizari: Cayenne - 3.2L - V6 si 250CP, Cayenne S - V8 si 340cp, Cayenne GTS - V8 si 405cp, Cayenne Turbo - V8 si 450cp si incepand cu 2006 Cayennet Turbo S - V8 bi-turbo si 520Cp. Datele acestea sunt valabile pentru prima generatie, non-facelift, pentru ca odata cu aparitia facelift-ului a fost lansata si motorizarea diesel

3.0L V6 - 240cp. Masina se incadreaza in aceeasi clasa cu Mercedes Benz ML, Audi Q7 si Bmw X5, dimensiunile sale fiind: L-4.78m, l-1,928m, h-1.7m. Este o masina extrem de puternica cu un desing discutabil ...
Macheta, produsa de autoart, este clar cea mai buna varianta disponibila pe piata. De apreciat ca totul se inchide la linie, farurile si stopurile arata la fel ca la modelul real, iar vopseaua este impecabila. Singurul lucru deranjant il reprezinta rotile, care mie imi par subdimensionate. Totusi, din cate suv-uri am vazut, cea mai buna realizare imi pare tot Range Rover Sport - AutoArt.
Nu am insistat cu prea multe detalii tehnice despre masina, macheta fiind prezentata destul de detaliat si in varianta Maisto, disponibila aici:
http://miniauto.ro/forum/index.php?topic=1360.0Porsche Cayenne Turbo (2003)




Exteriorul machetei arata bine, fiind in media producatorului.








Farurile si stopurile sunt prinse fara nituri si arata bine. Desi sunt relativ modele simple ele sunt realizate in detaliu, la faruri putand fi observate lupele pentru xenon.


Primul lucru ce iti atrage impresia la macheta e reprezentat de grila fata. Producatorul i-a acordat o atentie sporita, iar acest lucru se vede. De apreciat ca in spatele grilei au fost reprezentate toate elementele ...

Trapa este semi-functionala. Spun semi pentru ca geamul nu poate fi miscat, in schimb partea de plafon din interior este mobila.

Emblema de pe capota fata este o mica opera de arta. Ea arata extraordinar de bine, fiind demna de un model high-end. Inscriptia de pe spate este foto decupata si este sensibila. In poze se poate observa ca este unpic desprinsa, dar acest lucru a fost remediat ulterior.

Manerele usilor sunt realizate ca parte individuala si arata exact ca la modelul real. Rezervorul este doar "desenat", dar capacelele din bara spate sunt ceva inedit. Sunt realizate ca parti individuale si arata extraordinar.

Cea mai buna partea a machetei o reprezinta interiorul. Aceste este impecabil, fiind printre cele mai bune vazute de mine pe machetele autoart. Eu chiar nu ii gasesc defecte la interior, dar cum sunt altii mai carcotasi ...







Portbagajul se deschide in mod realist, dar nu dispune de telescoapte de sustinere. Luneta se deschide separat de hayon.



Motorul masinii reale nu lasa prea multe elemente la vedere, astfel ca cel de pe macheta poate fi considerat bun. Capota dispune de un telescop de sustinere, insa nu si de balamale reale.



Rotile imi par cam mici. Cauciucurile sunt cu siguranta mult prea inguste, insa nu sunt convins si de diametrul jantelor. Fiind modelul turbo, jantele mari nu mai sunt optionale ... in realitate. Etierii arata foarte bine, inscriptia porsche fiind vizibila, insa discurile de frana nu respecta modelul real. In realitate, discurile sunt perforate (cu striatii chiar), fiind mult mai "agresive". In rest jantele arata bine, cu prezoane si embleme atent realizate.

Sasiul machetei nu este extrem de detaliat, insa este peste medie si arata bine. Amortizoarele nu sunt functionale si nu au arcuri. O alta partea impresionanta este evacuarea, realizata foarte bine.

In concluzie, este o macheta foarte buna, cu detalii multumitoare si un interior de exceptie. Este si probabil o sa ramana cea mai buna realizarea de porsche cayenne non-facelift. Pretul machetei, in momentul de fata se ridica la 100-120E, fiind si iesita din productie. E clar ca nu merita atat, dar pentru pasionati este un must have. Nu stiu cat a costat la inceput, dar consider ca 70-80E este un pret realist pentru ce ofera.


