Modelul Sauber C9 a fost introdus in anul 1987 ca un rezultat al parteneriatului dintre Sauber drept constructor si Mercedes-Benz la partea mecanica. Acest model avea sa inlocuiasca Sauber-ul anterior: C8. In sezonul de debut masinile rulau sub sigla “Kouros Racing”, numita dupa marca de parfum a sponsorului lor principal, Yves Saint Laurent. In 1988, s-a renuntat la Kouros ca sponsor, echipa numindu-se Sauber-Mercedes. Acesta din urma a folosit AEG-Olympia drept sponsor, AEG fiind detinut de concernul Daimler-Benz la acea data (AEG - Allgemeine Elektricitats-Gesellschaft – producator de echipament electric).

Starul de Formula 1 Stefan Johansson impreuna cu Mauro Baldi au fost desemnati pentru a conduce masina. Impreuna au dobandit un rezultat de vis la cursa de 1000 km Spa-Francorchamps: pole position (Sauber-ul fiind cu aproape o secunda mai rapid decat rivalul Jaguar XJR-9 condus de Lammers Dumfries) iar mai tarziu victoria. Neincetarea ploii a fortat organizatorii cursei sa o incheie la exact 6 ore de la start, la doar 15 km distanta de finish-ul planificat. Castigatoarea acestei curse a fost aleasa de Exoto sa fie reprodusa la scara 1:18, purtand pneuri de ploaie Michelin.
Exteriorul:








Prin scoaterea a patru suruburi se poate da jos partea centrala a caroseriei:








Materialele folosite sunt de inalta calitate :
- furtunuri metalice sau din cauciuc, coliere metalice prinse cu nituri, radiator metallic, centuri de siguranta din material textil, arcuri la suspensii, etc.



- maneta schimbatorului de viteze functioneaza;
