Autor Subiect: Volkswagen Type 1 [1951][Maisto]  (Citit de 3862 ori)

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Ionuț

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 4.033
Volkswagen Type 1 [1951][Maisto]
« : 12/17/08*, 11 »
Este cu adevarat remarcabil faptul ca acest automobil a fost proiectat la sfarsitul anilor 30 ai secolului trecut si ca a fost produs fara modificari substantiale pana in 2003. Cand mai vedeti o broscuta functionala pe strada merita sa va amintiti acest lucru.



Debutul proiectului este legat de venirea la putere a nazistilor in Germania, care au vrut sa dea la tot poporul o masina. L-au angajat pe Ferdinand Porsche pentru asta si el a conceput acest autoturism, chiar dacă exista speculatii ca s-a inspirat din alte surse (Tatra, de exemplu). Initial trebuia sa-i spuna KdF (Kraft durch Freude) iar statul german s-a si apucat să stranga bani de la populatie, intr-un sistem de rate in care incepeai sa platesti acum si masina iti venea mai incolo.



Mai incolo insa a venit razboiul si banii au mers spre alte destinatii, niciun exemplar n-a mai ajuns la client. A fost o intamplare ca fabrica de KdF-uri sa ajunga in zona de ocupatie americana la terminarea razboiului, iar autoritatile sa decida reluarea productiei pentru a da oamenilor de lucru (daca se nimerea in zona de ocupatie sovietica, se transforma probabil intr-un Moskvici). Proiectul a fost reluat de unde ramasese in 1939, prototipul final fiind construit in serie, fara modificari. S-a schimbat doar numele, era o masină pentru popor, deci i s-a zis simplu, Volkswagen.



Mai tarziu a fost rebotezata Type 1, pentru a o diferentia de Type 2, microbuzul cu aceeasi platforma tehnica. Au aparut ulterior si motorizari de capacitate mai mare (initial motorul avea doar 1200 cmc), asa ca versiunile au inceput sa se numeasca 1200, 1300 sau 1500.



Macheta reproduce versiunea din 1951, care este practic aceeasi cu cea din 1939. Se poate identifica usor dupa luneta, tip "split window".



Cum ziceam ca orice colectie serioasa 1/18 trebuie sa contina un Bburago, extind afirmatia si spun ca orice colectie de luat in seama trebuie sa aiba macar un Bburago si un Maisto. Eu am cate doua din fiecare, pentru mai multa greutate.



Macheta e la un nivel foarte modest din toate punctele de vedere, incepand cu vopseaua de pe caroserie si terminand cu detaliile de motor sau interior. Nici nu e de mirare, a costat cam a zecea parte din pretul unui CMC.



Verdele acesta trist e probabil o mostra din vopseaua ramasa de la tancurile germane din razboi. Cat de prost e aplicat pe macheta se poate vedea in fotografii din felul in care reflecta lumina. In rest, usi care se inchid prost, balamale turnate, crom de proasta calitate, nituri la faruri. Rotile sunt insa bine facute, cu cauciucuri subtiri (corect reduse la scara) si capace de janta separate, cu sigla VW.




Interiorul este la fel de modest. Un plastic urat mai peste tot si usi care se deschid foarte putin. Singurul detaliu inedit este faptul ca scaunele sunt rabatabile. Motorul e facut din vreo 3 piese cu totul si nu merita prea multa atentie. In portbagaj se poate vedea rezervorul si locasul rotii de rezerva. Prin alte tari masina s-a vandut si cu roata de rezerva, la noi nu.



Sasiul este turnat in acelasi plastic oribil, insa detaliile din zona motorului sunt oarecum decente, cu figurarea elementelor de suspensie si chiar cu suspensie reala, foarte moale. Un alt amanunt interesant este ca aceasta macheta este singura din colectia mea la care ampatamentul este redus in dimensiuni perfect la scara 1/18.



Nu recomand macheta decat celor care vor neaparat o broscuta "split window". Variantele apropiate in timp de aceasta ("oval window") produse de Solido si Bburago sunt supradimensionate (se apropie de 1/17 sau 1/16), iar Revell sau Road Signature reproduc versiuni mai noi. Tot o versiune mai noua (1966) facea candva si Johnny Lightning, aceea parea cea mai reusita in fotografii, insa nu am vazut-o in realitate.

 
« Ultima Modificare: 02/04/13*, 01 de Dilo »

Offline Stefan

  • IERTAND, TE IERTI PE TINE
  • Super-Hero Member
  • ******
  • Mesaje postate: 13.950
  • Gen: Bărbat
  • Sa nu dispretuiesti ce nu intelegi.
    • Miniauto
Re: Volkswagen Type 1 [1951][Maisto]
« Răspuns #1 : 12/17/08*, 12 »
întâmplare ca fabrica de KdF-uri sã ajungã în zona de ocupaþie americanã la terminarea rãzboiului, iar autoritãþile sã decidã reluarea producþiei pentru a da oamenilor de lucru (dacã se nimerea în zona de ocupaþie sovieticã, se transforma probabil într-un Moskvici).

ce tare ar fi fost ... si apoi faceau americanii Moskvici Beetle ;)

Ionut, nu are roata de rezerva ?
era in fata, in portbagaj ... si avea un sistem ultra-fiabil de spalare a geamurilor : aerul din roata de rezerva trecea printr-o punga cu apa, asigurand astfel presiunea necesara ca apa sa ajunga pe parbriz la nevoie ;)

Ne-am  adunat  aici  ca  sa fim  mai  multi:  Forum  Miniauto
Cumpar cu prioritate: VW T1, Matiz, , dricuri, super- si hypercars

Offline Ionuț

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 4.033
Re: Volkswagen Type 1 [1951][Maisto]
« Răspuns #2 : 12/17/08*, 12 »
Pe asta chiar n-o ştiam. Din când în când înţeleg că trebuia să mai umfli roata de rezervă, mai ales dacă era noroi pe străzi.

Offline Stefan

  • IERTAND, TE IERTI PE TINE
  • Super-Hero Member
  • ******
  • Mesaje postate: 13.950
  • Gen: Bărbat
  • Sa nu dispretuiesti ce nu intelegi.
    • Miniauto
Re: Volkswagen Type 1 [1951][Maisto]
« Răspuns #3 : 12/17/08*, 12 »
am vazut sistemul in functiune cu ochii mei - e o minune de simplitate ;)

Ne-am  adunat  aici  ca  sa fim  mai  multi:  Forum  Miniauto
Cumpar cu prioritate: VW T1, Matiz, , dricuri, super- si hypercars

Bizi

  • Vizitator
Re: Volkswagen Type 1 [1951][Maisto]
« Răspuns #4 : 12/17/08*, 13 »
io am versiunea din '67 de la Road Signature. e cea cu luneta ovala...

Offline Ionuț

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 4.033
Re: Volkswagen Type 1 [1951][Maisto]
« Răspuns #5 : 12/17/08*, 14 »
Dacă e cea roşie pe care ai prezentat-o aici, nu e tipul oval window (care s-a fabricat între 1953 şi 1957) ci cea cu lunetă de dimensiuni mari ("wide").

Bizi

  • Vizitator
Re: Volkswagen Type 1 [1951][Maisto]
« Răspuns #6 : 12/17/08*, 14 »
da cea rosie e.....asa e. acu' mi-am dat seama.

Offline specti

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 1.216
Re: Volkswagen Type 1 [1951][Maisto]
« Răspuns #7 : 12/17/08*, 18 »
O macheta interesanta!  :) Cateva KdF Wagen-uri au fost folsite de trupele germane (Africa Korps) ca "staff car" in Africa...

Offline Alex_Aeg

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 5.537
  • Gen: Bărbat
  • Imparatul moare ultimul !!!
Re: Volkswagen Type 1 [1951][Maisto]
« Răspuns #8 : 12/17/08*, 23 »
Cat de tare poate sa fie ... chiar imi place. Felicitari Ionut !

Offline Dark Side

  • BadBoy 'Vettes !
  • Senior Member
  • ****
  • Mesaje postate: 4.995
  • Gen: Bărbat
  • Corvette Racing: Winners of Le Mans 2011 @ GTE-PRO
Re: Volkswagen Type 1 [1951][Maisto]
« Răspuns #9 : 12/17/08*, 23 »
Cat de tare poate sa fie ... chiar imi place. Felicitari Ionut !
Da e foarte frumos (e adevarat ca mie imi place mai mult modelul 1302) dar si asta e dragalas!!!
Niciodata nu mi-au placut gandacii dar asta este la loc de cinste!!! :D :D
Click the banner to see my site

Offline Ionuț

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 4.033
Re: Volkswagen Type 1 [1951][Maisto]
« Răspuns #10 : 12/18/08*, 06 »
Cat de tare poate sa fie ... chiar imi place. Felicitari Ionut !

Mulţumesc. L-am desfăcut aseară să-i lipesc un ştergător (se rupsese) şi mi-am dat seama ce subiect bun pentru un "weathering" ar fi macheta asta. Se poate modifica şi suspensia, să aibă de exemplu doar pe o parte etc. Caut un exemplar pentru aşa ceva.

Offline Ciprian

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 5.188
  • Gen: Bărbat
Re: Volkswagen Type 1 [1951][Maisto]
« Răspuns #11 : 12/18/08*, 08 »
Citat
Mulţumesc. L-am desfăcut aseară să-i lipesc un ştergător (se rupsese) şi mi-am dat seama ce subiect bun pentru un "weathering" ar fi macheta asta. Se poate modifica şi suspensia, să aibă de exemplu doar pe o parte etc. Caut un exemplar pentru aşa ceva.

oh goody goody, am si eu de treaba  ;D

ontopic: ma gandesc si eu din ce in ce mai serios sa adaug un kafer in colectie. daca macheta de la Revell e cat de cat decenta, in cazul Type 1 nu prea o sa am de ales. Mai mult, constat ca e destul de greu de gasit acest Maisto.
« Ultima Modificare: 12/18/08*, 09 de Ciprian »

Offline Alex_Aeg

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 5.537
  • Gen: Bărbat
  • Imparatul moare ultimul !!!
Re: Volkswagen Type 1 [1951][Maisto]
« Răspuns #12 : 12/19/08*, 12 »
e bun si maisto asta ...

Bizi

  • Vizitator
Re: Volkswagen Type 1 [1951][Maisto]
« Răspuns #13 : 12/19/08*, 16 »
fiecare macheta are farmecul ei......