Autor Subiect: Auto Union Type D [1938][CMC]  (Citit de 2782 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline dex

  • Junior Member
  • **
  • Mesaje postate: 765
    • www.alexbadulescu.ro
Auto Union Type D [1938][CMC]
« : 02/21/09*, 04 »
Aceasta masina de curse, unica in felul ei, a fost realizata in Germania, inainte de cel de-al doilea razboi mondial. Bugetul de 500.000 marci a fost urias pentru anul 1933 iar targetul a fost realizarea celei mai rapide si puternice masini de curse construita vreodata, cu scopul de a demonstra suprematia tehnica a Germaniei in fata lumii.
Auto Union este brandul care mai tarziu va deveni Audi.
Cu tot suportul acordat, la inceputul anului 1938 echipa tehnica Auto Union se afla intr-o situatie destul de delicata: contractul cu Ferdinand Porsche fusese anulat iar pilotul Bernd Rosemeyer isi gasise sfarsitul la inceputul anului, in incercarea de a dobori recordul mondial de viteza.
Solutia a fost numirea lui Eberan von Eberhorst in pozitia de designer al echipei si venirea pilotului italian Tazio Nuvolari, "Il diavolo".
Astfel Auto Union Typ D castiga in anul 1938 Grand Prix-ul Italiei si Grand Prix-ul Angliei.
Anul urmator se inregistreaza si victorii duble in cadrul echipei (la Reims) iar Tazio Nuvolari castiga Marele Premiu al Belgrad-ului in data de 3 sept. 1939.
Din pacate inceputul celui de-al doilea razboi mondial pune capat activitatii competitionale.

Datele tehnice ale acestui "monstru" sunt impresionante:
-motor V12 la 60 grade
-2984 cmc, 485 CP la 7000 rpm
-330 km/h
-sasiu tubular de inalta rezistenta

Replica acestui model de curse este realizata de catre cei de la CMC la scara 1:18, dintr-un numar de 684 parti asamblate in totalitate manual.
Macheta este foarte grea, aceasta fiind prima senzatie, chiar inainte de a  o scoate din cutie.
.......
Exteriorul:
Macheta, extrem de bine finisata, perfect proportionata, are o culoare argintie-metalizata.
Vopseaua este de cea mai buna calitate, avand un luciu si o textura excelenta.
In partea frontala se remarca grila de aersire, realizata din 16 piese din otel, asamblate individual. Postul de conducere este amplasat relativ central si este flancat de cele doua capote. Acestea, prevazute cu fante de aerisire, sunt prinse de caroserie prin intermediul a cate 4 cleme metalice prevazute cu inele din cauciuc natural.
Prin deschizaturile capotei motorului se profileaza cele 12 tevi de esapament, realizate din otel, cate 6 pe fiecare parte a caroseriei.
Busonul radiatorului, amplasat in spatele scaunului soferului, se poate deschide.
..........
Cock-pit-ul:
Realizat in nota specifica masinilor de curse, are un aspect spartan, nefacundu-se insa rabat la detalii
Scaunul pilotului este imbracat in material textil foarte fin. La fel si tetiera aflata deasupra.
In spatele volanului vopsit in culoarea lemnului, se afla plansa de bord si ceasurile. Acestea sunt perfect lizibile, sapte la numar.
Schimbatorul de viteze, levierul franei de mana si pedalele sunt bine proportionate si redau functionalitatea masinii.
Nu au fost uitate nici tuburile ce strabat monopostul, prinse toate cu cleme metalice.
........
Trenul de rulare:
Cele patru roti sunt prevazute cu spite fine dar rezistente. In spatele acestora se pot observa discurile de frana, argintii, la fel ca la modelul original.
Basculele, bieletele si conductele de frana sunt si ele prezente.
.........
Motorul:
Accesul este facil datorita clemelor metalice si inelelor. Sub capota descoperim blocul motor, fisele celor 12 cilindri, capacul chiuloasei precum si alte subansambluri prezentate la scara.
Busonul pentru ulei se poate deschide.
Furtunurile, parte din ele imbracate in material textil, sunt prinse cu ajutorul clemelor metalice.
Sub capota din fata se poate observa axul volanului, ce ajunge pana la caseta de directie. Cablajele nu lipsesc nici aici.
In total avem un numar de 36 cabluri electrice.
O nota de rafinament este data de conductele, furtunurile si cablurile care strabat intreaga caroserie, fara a avea traseul intrerupt.

Macheta este bine realizata, fiind desemnata Modelul anului 2001.

Cele cateva poze atasate sper sa fie edificatoare.



« Ultima Modificare: 02/22/09*, 22 de Ionut »

Offline dex

  • Junior Member
  • **
  • Mesaje postate: 765
    • www.alexbadulescu.ro
Rãspuns: Auto Union Typ D, 1938, scara 1:18, CMC.
« Răspuns #1 : 02/21/09*, 04 »
.

Offline dex

  • Junior Member
  • **
  • Mesaje postate: 765
    • www.alexbadulescu.ro
Rãspuns: Auto Union Typ D, 1938, scara 1:18, CMC.
« Răspuns #2 : 02/21/09*, 04 »
.

dorin_cdg

  • Vizitator
Rãspuns: Auto Union Typ D, 1938, scara 1:18, CMC.
« Răspuns #3 : 02/21/09*, 20 »

Busonul radiatorului, amplasat in spatele scaunului soferului, se poate deschide.
..........
Busonul pentru ulei se poate deschide.


Pune te rog o poza cu cele doua busoane deschise ca eu nu reusesc sa deschid nimic la ea.

ON. - am si eu aceasta macheta si intradevar este foarte bine realizata. Pe langa cele metionate de tine as mai adauga gemuletul pilotului care este rabatabil si suspensia functionabila; blocul motor nu este metalic ci plastic, carburatoarele sunt si ele din plastic  ;)
« Ultima Modificare: 02/21/09*, 20 de dorin_cdg »

Offline dex

  • Junior Member
  • **
  • Mesaje postate: 765
    • www.alexbadulescu.ro
Rãspuns: Auto Union Typ D, 1938, scara 1:18, CMC.
« Răspuns #4 : 02/21/09*, 20 »
Ai dreptate, cele doua busoane sunt fixe, am avut eu impresia ca se deschid.

Offline Ciprian

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 5.188
  • Gen: Bărbat
Rãspuns: Auto Union Typ D, 1938, scara 1:18, CMC.
« Răspuns #5 : 02/21/09*, 22 »
e ciudat ca motorul e din plastic, dar, in acelasi timp, CMC merita felicitati ca l-au facut sa arate asa de bine. detaliile sunt exceptionale

Bizi

  • Vizitator
Rãspuns: Auto Union Typ D, 1938, scara 1:18, CMC.
« Răspuns #6 : 02/21/09*, 22 »
tipic CMC  ;)

Offline Alex_Aeg

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 5.537
  • Gen: Bărbat
  • Imparatul moare ultimul !!!
Rãspuns: Auto Union Typ D, 1938, scara 1:18, CMC.
« Răspuns #7 : 02/22/09*, 18 »
incredibile CMC`urile astea ... incep sa cred ca trebuie sa imi iau si eu unul neaparat