Autor Subiect: Mercedes-Benz L6600 "Aerial Ladder" DL30 [1950][Minichamps]  (Citit de 3135 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline patriciu

  • Junior Member
  • **
  • Mesaje postate: 301
  • Gen: Bărbat
Pentru cei care nu sunteti familiarizati cu modelul de baza al camionului L6600, gasiti mai multe informatii aici: http://miniauto.ro/forum/index.php?topic=11644.0

Mercedes-Benz L6600 “Aerial Ladder” DL30

Denumirea de DL30 vine de la cuvantul german “Drehleiter” iar cifra 30 reprezinta lungimea in metri la care se poate extinde scara. Ca si o paranteza, mai exista un tip de scara mai des intalnita astazi din motive functionale sau de siguranta si anume “Drehleiter mit Korb”(DLK): scara cu cos.
Camionul L6600 a fost transformat in autospeciala de pompieri de catre firma Metz Aerials, al doilea mare producator din Germania (liderul de piata din anii ’50 pana in ’70 fiind Magirus-Deutz).

Din pacate singura poza cu modelul real care am reusit sa o gasesc e de calitate prosta:



Minichamps a pastrat de la modelele anterioare sasiul metalic, calandrul, motorul si capotele acestuia. Macheta este peste media machetelor PMA; este finisata si inchegata foarte bine dar din pacate, din cauza plasticului folosit la partea din spatele cabinei, cam scartaie la manevrare ca si celelate camioane.  Din descrierea oficiala, macheta este alcatuita din 384 de piese si 620 de decoratiuni (nu stiu la ce se refera, dar suna impresionant).

Per ansamblu arata bine dar nu pot sa spun cat de bine au respectat modelul 1:1.
Am gasit si ceva diferente care apar la machete fata de modelul real:
   - garda la sol a machetei este ceva mai mare;
   - ar fi trebuit sa existe un spatiu mai mare intre cabina si compartimentele aflate sub aceasta;
   - “cozorocul” aflat deasupra parbrizului nu pare sa existe pe nici un model existent;
   - calandrul ar fi trebuit sa fie plin pa partea de jos;
   - “antenele” de ghidaj au alta forma;
   - in toate pozele cu camioane de pompieri L6600 (dupa 1950) apare o roata de rezerva pe partea dreapta a scarii (ca si la DL22 Schuco) iar la machete aceasta lipseste.

Acestea au fost partile rele; cele bune o sa vi le enumar mai jos in completarea pozelor.

Macheta impresioneaza prin dimensiuni si greutate (~3kg). Aceasta vine cu scara metalica demontata si toate accesoriile foarte bine impachetate fiecare in compartimentul aferent din capacul de polistiren.



















Scara se ridica cu ajutorul unor manivele. Acestea se pot monta fie pe tija care ajuta la ridicarea scarii, fie pe cea care ajuta la extinderea ei.
Acest din urma sistem este si el prezent dar nefinalizat; se observa un cilindru cu un cablu rulat (aparent) care se roteste prin actionarea manivelei.
Probabil nu ar fi rezistat un asemenea sistem pe aceasta macheta.
Maneta argintie are rolul de a bloca scara la inclinatia dorita.





Lantul este metalic si reprezinta punctul forte al intregului mecanism.



Exista un element sub forma unui pendul care sta tot timpul in pozitie verticala, indicand gradele la care s-a ridicat scara.
 Acesta se poate zari si in poza de mai sus.






Scara impreuna cu mecanismul se pot roti 360˚, dar chiar si cu picioarele de calare coborate macheta tot tinde sa se rastoarne atunci cand scara este extinsa si orientata spre laterale.













Cabina este lucrata atent. Apar elemente fine aplicate fara cusur (semnalizari, ornamente cromate, decaluri).




Reflectorul este dotat cu un cablu si manere. Geamurile au chedere si ornamente cromate. Stergatoarele de parbriz sunt mult mai bine lucrate decat la modelele precedente si de data asta sunt vopsite in argintiu.
Oglinzile sunt din plastic.



Printre elementele cromate mai gasim manerele usilor, cele aflate in spate si ornamentul cu dunga rosie care merge imprejurul cabinei.



Pe usile din spate se gaseste inscriptia cu numele firmei producatoare a scarii si de carosare “Metz”.



Rola atasata in spatele camionului se poate inlatura iar siretul (furtunul) de pe ea se poate desfasura, masurand cam 2m.
De asemenea este funcionala; are cele doua manere de care poate fi trasa, lateralele functionand ca si roti.



Macheta este dotata cu patru picioare de calare mecanice la care, din pacate, au reprezentat si numarul de spire la scara (dureaza destul de mult pentru a le cobori/ridica si e incomoda manevrarea lor).
Toate semnalizarile, farurile, proiectoarele si stopurile (in afara de cele din spate, jos) de pe macheta sunt din plastic si nu prezinta nituri vizibile.



Sub bara de protectie din fata apar doua proiectoare suplimentare cu margine cromata si doua sirene de o parte si alta a numarului de inmatriculare.



Calandrul primeste un blackwash iar ornamentele de pe capote primesc si ele cate un accent negru (de precizat ca asa sunt si la modelele reale, avand rol pur ornamental).



Interiorul este realizat preponderent din plastic, dar acest lucru nu este suparator.
Se gasesc cateva inscriptii pe usi, o statie de emisie-receptie sub plansa de bord si un cric (?) langa bancheta spate.
Fetele usilor redau bine textura de lemn.



Jantele arata binisor si a fost respectat modelul real, dar din pacate anvelopele lasa de dorit, fiind ca la modelele precedente.





Toate usile compartimentelor sunt functionale si se inchid “cu click”.
Cele dispuse orizontal sunt dotate cu balamale metalice aplicate, iar cele dispuse vertical cu balamale tip pivot.







Motorul este comun tuturor modelor de L6600.
Se pare ca au folosit niste balamale mai fine la capote pentru ca acestea stau deschise fara ajutorul tijei suport.



Concluzie:

Ma voi lega de pret, pentru ca acolo duc cam toate discutiile: cu siguranta nu merita pretul pietei, poate jumatate din acesta.
Dar o data cu achizitionarea machetei nu cred ca va regreta cineva acest lucru; totusi este impunatoare si poate reprezenta un accent in orice colectie.



« Ultima Modificare: 01/12/12*, 15 de patriciu »

Offline mike_neagu

  • Junior Member
  • **
  • Mesaje postate: 496
  • Gen: Bărbat
Rãspuns: Mercedes-Benz L6600 DL30 [1950][Minichamps]
« Răspuns #1 : 12/30/11*, 18 »
Superba. Felicitari. Auzi ai cauciucuri de iarna pe ea?  ;D

andrei006

  • Vizitator
Rãspuns: Mercedes-Benz L6600 DL30 [1950][Minichamps]
« Răspuns #2 : 12/30/11*, 20 »
Cu toate partile lui bune si rele ... eu nu regret achizitia si cred ca nici tu. O sa incerc si eu zilele astea niste poze :)

Offline ksm

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 6.257
Rãspuns: Mercedes-Benz L6600 DL30 [1950][Minichamps]
« Răspuns #3 : 12/30/11*, 21 »
dom'le da focu unde e?  :/()?!? )0(
cumpar masinute cu cheita

gabriel43

  • Vizitator
Rãspuns: Mercedes-Benz L6600 DL30 [1950][Minichamps]
« Răspuns #4 : 12/30/11*, 21 »
 :o felicitari  :o

...am o curiozitate : la ce inaltime ajunge scara ? ...cred ca aproape de 1,80-2 metri...

 )0(  )0(  )0(

Offline mike_neagu

  • Junior Member
  • **
  • Mesaje postate: 496
  • Gen: Bărbat
Rãspuns: Mercedes-Benz L6600 DL30 [1950][Minichamps]
« Răspuns #5 : 12/30/11*, 21 »
Ba m-ai innebunit cu focul. Esti cel mai mare piroman de pe toate forum-urile romanesti de machete auto.  <-o

Offline patriciu

  • Junior Member
  • **
  • Mesaje postate: 301
  • Gen: Bărbat
Rãspuns: Mercedes-Benz L6600 DL30 [1950][Minichamps]
« Răspuns #6 : 12/30/11*, 22 »
Va multumesc !

...am o curiozitate : la ce inaltime ajunge scara ? ...cred ca aproape de 1,80-2 metri...

Scara machetei are 1,56 m si se mai extinde si in jos vreo 8cm. Indicativul "DL30" vine de la "Drehleiter" care inseamna "scara" iar cifra 30 reprezinta lungimea reala a acesteia, care la 1:18 da undeva pe la 1,66m.

dom'le da focu unde e?  :/()?!? )0(

E sedinta foto de dupa stingerea incendiului :P

Offline sdm

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 780
  • Gen: Bărbat
Rãspuns: Mercedes-Benz L6600 DL30 [1950][Minichamps]
« Răspuns #7 : 12/30/11*, 22 »
superba.felicitari.
0768 663 242.

Offline Ionuț

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 4.033
Rãspuns: Mercedes-Benz L6600 DL30 [1950][Minichamps]
« Răspuns #8 : 12/31/11*, 00 »
Miºto treabã cu macheta asta, felicitãri posesorilor! Scara e mai lungã cu un segment faþã de camionul Schuco.

Offline patriciu

  • Junior Member
  • **
  • Mesaje postate: 301
  • Gen: Bărbat
Adaug niste poze cu camionul de pompieri alaturi de cisterna:


















klauzeklauze

  • Vizitator
cat de frumoase sint.....

andrei006

  • Vizitator
Rãspuns: Mercedes-Benz L6600 DL30 [1950][Minichamps]
« Răspuns #11 : 01/13/12*, 22 »
Ma bucur ca ai adaugat si "textul". O prezentare foarte reusita, fara laude nemeritate, aduse doar pentru ca e o macheta din colectia proprie.

Oribile de-a dreptu' pozele <-o

Faina dihania... nu e fragila la manevrat? Cate vaze si veioze ai spart prin casa?

E destul de fragila, dar parca ceva mai rezistenta decat versiunea schuco. Din fericire nu am daramat nimic. Lumina era cam proasta pentru ca am folosit doar 2 lampi neon.

Offline TheOvy27

  • Junior Member
  • **
  • Mesaje postate: 168
O macheta de exceptie, sa o stapanesti sanatos!!!...ai icneput bine anul: )0(

Offline patriciu

  • Junior Member
  • **
  • Mesaje postate: 301
  • Gen: Bărbat
Va multumesc!
Andrei, e randul tau cu un set de poze  :P

Offline cat_hrs

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 43
  • Gen: Bărbat
Extraordinara macheta, pacat ca este asa de scumpa.