Dokkerul stârnește un foarte mare interes printre șoferi sau manageri de parcuri auto ai firmelor de transporturi și nu numai. Aproape peste tot am întâlnit oameni curioși care doreau să afle cât mai multe despre aceasta utilitara. O utilitară destul de sprintenă de obicei echipata cu binecunoscutul motor provenit de la Renault de 1.5 dCi. Acest motor diesel este prezent sub capota acestui Dokker Van în varianta de 90 CP sai 110CP. Mașina stă foarte bine în viraje pentru o utilitară, "trage" bine și este ușor de condus. Cutia de viteze cu 5 trepte este destul de precisă, deși cursa nu este foarte scurtă. Din punct de vedere al suspensiilor stă destul de bine, făcând față foarte bine gropilor și denivelărilor. Antifonarea nu este foarte bună, dar este o caracteristică comună a vanurilor. Motorul diesel este destul de zgomotos. S-a vorbit de multe ori despre utilitare care se conduc ca un autoturism. Acum, interiorul lui Dokker este chiar cel al unui autoturism. Este drept, unele plastice sunt tari, dar spațiile de stocare sunt numeroase, volanul are priză bună și MediaNav-ul are ecran tactil de 7 inch și conectivitate USB. Sarcină utilă de până la 750 kg Datorită dimensiunilor sale (lungime-4,36 metri, lăţime-1,75 metri şi înălţime-1,81 metri), Dacia Dokker Van oferă un volum de încărcare generos de 3,3 metri cubi şi o lungime de încărcare de 1,9 metri. Capacitatea sa de încărcare creşte în cazul opţiunii Dacia Easy Seat. Sarcina utilă maximă a Dacia Dokker Van atinge 750 de kilograme. Dacia Dokker Van este echipat în serie cu o uşă laterală culisantă. A doua ușă culisantă este disponibilă opțional. La fel ca Dacia Lodgy, Dokker Van este realizat pe noua platformă M0. Puntea faţă de tip Pseudo Mac Pherson cu braţ triunghiular este cea din familia Dacia. Provenită de la Renault Kangoo, puntea spate este cu osie suplă şi epură programată, asociată cu arcuri helicoidale. Dacia Dokker Van dispune de acelaşi sistem de frânare ca Dacia Lodgy. El este alcătuit dintr-un sistem ABS cu repartitor electronic al forţei de frânare şi asistenţă la frânarea de urgenţă. ESC este disponibil opţional. Vehiculul este echipat în serie cu airbaguri pentru şofer şi pasager, precum şi cu airbaguri laterale cap/torace. Dacia Dokker Van este o furgonetă destinată micilor comercianţi şi întreprinzători, totuși vor fi numeroase companii de curierat (și nu numai) care vor găsi în acest model o soluție demnă de luat în seamă. Dacia Dokker Van 0-100 km/h: 13,9 secunde Viteza maximă: 162 km/h L/l/î: 4.363/1.751/1.809 Masă proprie: 1.264 kg Rezervor (l): 50 Cilindree (cmc): 1.461 Putere (CP): 90 la 3.750 rpm Cuplu maxim (Nm): 200 la 1.750 rpm Consum mediu: 8 l/100 km (urban) Cutie de viteze: manuală, 5 trepte Volum util (l): 3300 (3900 cu Dacia Easy Seat) Sarcină utilă (l): 695
Maketa un Keng Fai Toys 1:43 dupa parerea mea foarte slab realizata. Ca o curiozitate din momentul in care am comandat-o si pana am primit-o s-a scumpit cu 1,59 EUR iar modelul 1:1 s-a scumpiut recent cam tot cu 200 EUR. Cica pentru ca se vinde! Enjoy!