Daca masinutele erau o prezenta curenta in ograda oricarui copil, trenuletele au atras datorita faptului ca nu erau statice si mai mult de atat, le puteai controla sensul de mers, viteza, aveau un traseu ce il puteai modifica, n-aveau nevoie de baterii, nu vedeai prea des piese noi si inevitabil ajungeai sa le pretuiesti ...pana la un punct ... in care erau aruncate, uitate si redescoperite cu muuult mai tarziu insa niciodata prea tarziu.
Pentru astazi am pregatit o locomotiva interesanta, este vorba de BR 98.3(prescurtarea de la Baureihe - seria de constructie) - e una din multele componente ale seriei 98 si este aportul bavarez la aceasta serie, redenumita din Ptl 2/2, o locomotiva proiectata pentru liniile locale, distante scurtate de cantitatea mica de apa si carbune purtata in detrimentul cabinei construite peste cazan si peste eventualele rezervoare de apa, ce asigura o vizibilitate ridicata operatorului, de aici si denumirea de Glasskasten. Mecanismul de alimentare cu carbune era automatizat, scutind prezenta lopatarului, o singura persoana era suficienta pentru operarea acestei locomotive. Enjoy !