Autor Subiect: CARS OF FUTURE PAST: DREAMS AND NIGHTMARES  (Citit de 9493 ori)

0 Membri şi 11 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Dilo

  • BAD MOTHER FUCKER
  • Moderator Global
  • ****
  • Mesaje postate: 5.433
CARS OF FUTURE PAST: DREAMS AND NIGHTMARES
In acest topic se pot pune scurte prezentari insotite de fotografii ale Concept Car-urilor (Dream Cars) aparute pana la sfarsitul anilor '70.






1961 Dodge Flitewing

Dodge Flitewing a fost un Dream Car prezentat prima data la Central Park in New York la 5 December 1961, fiind evaluat de Dodge la 125.000$ (peste un milion in zilele noastre).

Proiectat de stilistii Chrysler din Detroit si realizat manual la casa de caroserii italiana Ghia in Torino, Dodge Flitewing a fost o masina cu numeroase caracteristici unice. Cele mai evidente au fost ferestrele secundare realizate in stil gullwing, care se ridicau automat cand usile erau deschise, gratie a doua motoare electrice aflate in portbagaj. Desi astazi pare ciudata, aceasta caracteristica a avut ca unic scop imbunatatirea confortului pasagerilor prin facilitarea accesului in habitaclu.

La interior comenzile transmisiei automate Torqueflite, luminile exterioare, radioul, sistemul de climatizare, etc. puteau fi accesate foarte usor cu ajutorul sirurilor de butoane plasate la mica distanta pe consola centrala si in jurul scaunelor stil piedestal.
Alta caracteristica a masinii a fost inlocuirea vitezometrului conventional cu rand orizontal de 13 ferestre in trepte de 10 mph, care trimiteau flash-uri luminoase cand se atingea viteza respectiva.










« Ultima Modificare: 05/26/17*, 20 de Dilo »

Offline Dilo

  • BAD MOTHER FUCKER
  • Moderator Global
  • ****
  • Mesaje postate: 5.433
Cars of Future Past: Dreams and Nightmares
« Răspuns #1 : 06/25/15*, 22 »
1960 Chevrolet Corvette XP-700


Chevrolet Corvette XP-700 a aparut in 1958, fiind de fapt un prototop construit special pentru Bill Mitchell, seful departamentului de design al GM.
La constructia masinii s-au folosit multe componente de la modelul de serie Corvette 1958: cadrul, sasiul si motorul cu transmisie manuală cu 4 viteze, Chevrolet V8 283 CID 230 CP.
Caroseria din fibra de sticla, initial vopsita in culoarea rosie, a fost redesenata la partea frontala intr-un stil sportiv agresiv cu un bot alungit (inspirat de Ferrari 410), faruri Lucas “Flame Thrower”, evacuari si fante laterale stil "Grand Prix" in fata usilor, roti cu spite Dayton.
Partea caracteristica a modelului a fost acoperisul "bubbletop", executat din plastic laminat si acoperit cu aluminiu vaporizat care impiedica patrunderea razelor soarelui. La partea superioara era montata o oglinda retrovizoare de tip periscop.
Masina, folosita in primul an de Bill Mitchell, a fost prezentata in 1959 si revizuita in 1960 cu mici artificii stilistice.
Varianta finala, revopsita in argintiu perlat, a fost prezentata la Chicago Auto Show din 1961, pastrandu-se evacuarile laterale si stilul curbat in partea din spate a caroseriei, elemente care au prefigurat designul modelelor Corvette din 1961-1962.
Masina s-a pierdut, fiind dezasamblata in 1961, sasiul ei fiind folosit pentru constructia altui concept car celebru, XP-755, cunoscut sub numele Mako Shark.
























« Ultima Modificare: 05/24/17*, 15 de Dilo »

Offline Dilo

  • BAD MOTHER FUCKER
  • Moderator Global
  • ****
  • Mesaje postate: 5.433
Cars of Future Past: Dreams and Nightmares
« Răspuns #2 : 06/28/15*, 23 »
1958 Ford La Galaxie


Conceptul La Galaxie din 1958  a fost proiectat de David Ash (Advanced Studio), Bud Kaufman (Lincon-Mercur Studio), Jim Powers (Advanced Studio) si Dick Noe (inginer proiectant). Conform autorilor Jim si Cheryl Farrell, numele La Galaxie a fost dat de Ash si John Najjar (sef al Lincoln Studio) care in timpul liber studiau astronomia.

Acest exercitu de stil unic a devenit un Show Car, fiind prezentat la saloanele auto de la Detroit, Chicago, New York si alte locuri.
Printre caracteristicile acestui concept se numara sistemul Slide-A-Door, usi cu acțiune paralela pentru intrare/iesire, care de fapt nu a fost niciodata construit efectiv. Accesul in interior se facea prin indepartarea partii din spate sau printr-o trapa aflata sub masina!

O alta caracteristica propusa a fost o mica centrala nucleara folosita pentru a actiona La Galaxie; in realitate, desigur, niciun astfel de sistem nuclear nu a fost instalat, iar vehiculul spectacol a fost un "push-mobil".
Un gadget suplimentar a fost un dispozitiv de avertizare de proximitate care alerta soferul atunci cand era prea aproape de o masina sau
alt obiect aflat in fata. Probabil nici acest sistem nu era functional.
Cu toate acestea, interiorul conceptului a fost functional, el trebuind "sa arate ca o nava spatiala", atunci cand luminile interioare erau aprinse. Instrumentele bordului erau luminate in culoarea albastru, care se transforma in rosu in cazul aparitiei unei defectiuni.
Una dintre caracteristicile de styling importante a fost acoperisul Z-back, similar cu cel folosit la modelele de serie Lincoln Continental din 1958-1960.

In cele din urma conceptul La Galaxie a contribuit foarte putin, in afara de numele sau, la proiectarea modelelor Ford.

Conceptul La Galaxie a fost distrus la sfarsitul 1959 sau inceputul anului 1960, cand a fost prezentat la Budapesta.
Conform Jim și Cheryl Farrell autorii "Ford Design Departament Concept and Show cars, 1932-1961", caroseria din fibra de sticla a fost deteriorata iremediabil, cazand de pe un stivuitor in timp ce era descarcata.

























In mod ironic, multe dintre caracteristicile de stil au fost incluse pe conceptul Chrysler Turbine 1963 (farurile si stilul stopurilor la ambele masini fiind foarte asemanatoare).
Aceasta nu a fost o coincidenta; Elwood Engel care a condus pentru un timp Advanced Studio la Ford, a parasit compania la sfarsitul anului 1961 pentru a se ocupa de styling la Chrysler Corporation.

« Ultima Modificare: 05/24/17*, 15 de Dilo »

Offline johann.nunweiller

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 21.129
Re: Cars of Futures Past: Dreams and Nightmares
« Răspuns #3 : 06/28/15*, 23 »
Foarte interesant bordul cu sferele laterale si modul de semnalare a treptei cutiei de viteze.

Offline Dilo

  • BAD MOTHER FUCKER
  • Moderator Global
  • ****
  • Mesaje postate: 5.433
Re: Cars of Futures Past: Dreams and Nightmares
« Răspuns #4 : 06/28/15*, 23 »
Din pacate mai nimic nu era functional...

Offline johann.nunweiller

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 21.129
Re: Cars of Futures Past: Dreams and Nightmares
« Răspuns #5 : 06/29/15*, 00 »
Macar isi imaginau miniaturizarea reactorului nuclear.

Offline Ionuț

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 4.033
Re: Cars of Futures Past: Dreams and Nightmares
« Răspuns #6 : 06/29/15*, 22 »
Îmi plac foarte mult mini-articolele astea. Sferele acelea de la bord ce-ar fi trebuit să fie?

Offline brcosminp

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 1.345
  • Gen: Bărbat
Re: Cars of Futures Past: Dreams and Nightmares
« Răspuns #7 : 06/29/15*, 23 »
The road is yours ! Excelenta treaba, Dilo !

Îmi plac foarte mult mini-articolele astea. Sferele acelea de la bord ce-ar fi trebuit să fie?
semnalizarile :) cred ca martori de nivel apa/combustibil/ulei sau ... distanta catre soare/luna ?

Offline johann.nunweiller

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 21.129
Re: Cars of Futures Past: Dreams and Nightmares
« Răspuns #8 : 06/29/15*, 23 »
Si cel din centru ce era?
Seamana cu un girodirectional folosit in aviatie.

Offline brcosminp

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 1.345
  • Gen: Bărbat
Re: Cars of Futures Past: Dreams and Nightmares
« Răspuns #9 : 06/29/15*, 23 »
Johann, as merge pe idea de turometru

Offline Dilo

  • BAD MOTHER FUCKER
  • Moderator Global
  • ****
  • Mesaje postate: 5.433
Re: Cars of Futures Past: Dreams and Nightmares
« Răspuns #10 : 06/29/15*, 23 »
Scopul conceptului era sa arate ca o nava spatiala a viitorului (cum era imaginat in epoca), probabil erau simple gadgeturi nefunctionale.
« Ultima Modificare: 12/04/16*, 15 de Dilo »

Offline johann.nunweiller

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 21.129
Re: Cars of Futures Past: Dreams and Nightmares
« Răspuns #11 : 06/29/15*, 23 »

Offline brcosminp

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 1.345
  • Gen: Bărbat
Re: Cars of Futures Past: Dreams and Nightmares
« Răspuns #12 : 06/30/15*, 00 »
Scopul conceptului era sa arate ca o nava spatiala a viitorului (cu era imaginat in epoca), probabil erau simple gadgeturi nefunctionale.
Absolut, insa dincolo de asta banuiesc ca nu erau niste idioti care plantau globuri aiurea prin habitaclu in ideea de abstract, chiar daca erau nefunctionale, sunt convins ca intr-o viziune, chiar si abstracta, aveau un rol ...

Offline AdyAero

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 3.265
  • Gen: Bărbat
  • 1:72
Re: Cars of Futures Past: Dreams and Nightmares
« Răspuns #13 : 06/30/15*, 14 »
Posibil ca una dintre sfere (sau amandoua) sa fie senzorul pentru comutarea automata intre faza lunga/faza scurta.

Offline Dilo

  • BAD MOTHER FUCKER
  • Moderator Global
  • ****
  • Mesaje postate: 5.433
Cars of Future Past: Dreams and Nightmares
« Răspuns #14 : 07/02/15*, 20 »
1965 Plymouth V.I.P.


Construit in 1965, conceptul Plymouth V.I.P. si-a facut debutul oficial la Chicago Auto Show 1966.
Masina, care s-a bazat destul de vag modelele de serie Plymouth Fury, propunea un acoperis retractabil inovator executat din sticla fotocromica sensibila la lumina, care regla intensitatea luminii ajunsa in cabina.
 
La interior, bordul alcatuit dintr-un instrument unic, includea indicatore care aratau rata de curgere a combustibilului si timpul de sosire estimat la o destinatie prestabilita.
Oglinzile retrovizoare au fost inlocuite cu sistem TV cu circuit inchis. Alte caracteristici menite sa sporeasca confortul interior erau un centru de bauturi racoritoare, telefon, dictafon, televizor si sistem audio stereo hi-fi.

La exterior conceptul a fost vopsit in Iridescent Murano Pearl, de fapt un nou tip de vopsea pe care au numit-o "Chameleon", vopsea care isi schimba culoarea de la roz la verde si maro, in functie de unghiul de vizualizare si de lumina.























1965 Plymouth V.I.P. Brochure







« Ultima Modificare: 06/16/17*, 20 de Dilo »