1958 Ford La GalaxieConceptul
La Galaxie din 1958 a fost proiectat de David Ash (Advanced Studio), Bud Kaufman (Lincon-Mercur Studio), Jim Powers (Advanced Studio) si Dick Noe (inginer proiectant). Conform autorilor Jim si Cheryl Farrell, numele
La Galaxie a fost dat de Ash si John Najjar (sef al Lincoln Studio) care in timpul liber studiau astronomia.
Acest exercitu de stil unic a devenit un
Show Car, fiind prezentat la saloanele auto de la Detroit, Chicago, New York si alte locuri.
Printre caracteristicile acestui concept se numara sistemul
Slide-A-Door, usi cu acțiune paralela pentru intrare/iesire, care de fapt nu a fost niciodata construit efectiv. Accesul in interior se facea prin indepartarea partii din spate sau printr-o trapa aflata sub masina!
O alta caracteristica propusa a fost o mica centrala nucleara folosita pentru a actiona
La Galaxie; in realitate, desigur, niciun astfel de sistem nuclear nu a fost instalat, iar vehiculul spectacol a fost un
"push-mobil".
Un gadget suplimentar a fost un dispozitiv de avertizare de proximitate care alerta soferul atunci cand era prea aproape de o masina sau
alt obiect aflat in fata. Probabil nici acest sistem nu era functional.
Cu toate acestea, interiorul conceptului a fost functional, el trebuind "sa arate ca o nava spatiala", atunci cand luminile interioare erau aprinse. Instrumentele bordului erau luminate in culoarea albastru, care se transforma in rosu in cazul aparitiei unei defectiuni.
Una dintre caracteristicile de styling importante a fost acoperisul Z-back, similar cu cel folosit la modelele de serie Lincoln Continental din 1958-1960.
In cele din urma conceptul
La Galaxie a contribuit foarte putin, in afara de numele sau, la proiectarea modelelor Ford.
Conceptul
La Galaxie a fost distrus la sfarsitul 1959 sau inceputul anului 1960, cand a fost prezentat la Budapesta.
Conform Jim și Cheryl Farrell autorii
"Ford Design Departament Concept and Show cars, 1932-1961", caroseria din fibra de sticla a fost deteriorata iremediabil, cazand de pe un stivuitor in timp ce era descarcata.
In mod ironic, multe dintre caracteristicile de stil au fost incluse pe conceptul Chrysler Turbine 1963 (farurile si stilul stopurilor la ambele masini fiind foarte asemanatoare).
Aceasta nu a fost o coincidenta; Elwood Engel care a condus pentru un timp Advanced Studio la Ford, a parasit compania la sfarsitul anului 1961 pentru a se ocupa de styling la Chrysler Corporation.