Autor Subiect: Exotice europene – colecția andor88  (Citit de 12043 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline ksm

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 6.257
Re: Exotice europene – colecția andor88
« Răspuns #30 : 03/18/19*, 19 »
Vor fi și machete de revistă, stați liniștiți, nu am o cameră plină doar de Spark-uri și alte machete de fițe. Dar cam ăsta e principiul meu de colecționare, am câteva mărci care-mi plac, și încerc să recreez toată istoria lor, fiecare model spune o poveste, despre succes, eșec, ambiții, rivalități, dușmănii. Unele modele au fost doar un pretext, un mesaj transmis, o linie trasă în nisip. Când le vezi astfel atunci automobilele chiar sunt artă, sunt declarații de intenție.  sal'tare
propun sa continui cu Bugatti  sal'tare
cumpar masinute cu cheita

Offline andor88

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 957
  • Gen: Bărbat
  • Be a Voice not an Echo
Re: Exotice europene – colecția andor88
« Răspuns #31 : 03/18/19*, 20 »
Nah, acolo mi-e groază că sunt multe, și modele, și povești, trebuie să prind o perioadă mai liberă ca să le pot organiza în ordine cronologică. Dar o să-i vină rândul și lui Bugatti.  all_rite
Heaven is where the police are British, the cooks are French, the mechanics are German, the lovers are Italian and it is all organized by the Swiss.

Hell is where the police are German, the cooks are English, the mechanics are French, the lovers are Swiss, and it is all organized by the Italians.

Offline andor88

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 957
  • Gen: Bărbat
  • Be a Voice not an Echo
Re: Exotice europene – colecția andor88
« Răspuns #32 : 03/23/19*, 12 »
Din însorita Italia ne mutăm în Olanda, o țară care din punct de vedere automobilistic era renumită pentru camioanele și utilitarele DAF. În anii 70 a mai apărut Donkervoort, care produce și asamblează kit-uri de Lotus Seven mai mult sau mai puțin modificate până în zilele noastre. Însă “frumoasa adormită” a industriei olandeze era Spyker, o companie dispărută de pe radar în 1926.

“Nulla Tenaci invia est via” adică pentru cel tenace nici un drum nu e de neparcurs, era motto-ul olandezilor, perfect pentru o companie care a alternat succesele din cursele de anduranță în perioada interbelică cu baletul de pe buza prăpastiei falimentului. Compania originală a evoluat de la carosarea trăsurilor la carosarea șasiurilor cu motor Maybach, fiind printre primele din domeniu care a sesizat importanța aerodinamicii. Cum în colecția mea lucrurile se leagă în mod surprinzător, designer-ul modelelor aerodinamice Spyker, din perioada 1919-1926 era Jaap Tjaarda van Sterkenburg, nimeni altul decât unchiul lui Tom Tjaarda, cel care a desenat legendara De Tomaso Pantera, prezentată săptămâna trecută.

Aș fi vrut să încep prezentările cu modelul istoric 60HP din 1903, dar Matrix se tot coiește să-l producă de 3-4 ani, deci povestea începe din 1999, anul în care Maarten de Brujin (inginer urbanist) lansează modelul Silvestris la Godwood Festival of Speed, o chestie cam urâțică, dar care a atras atenția lui Victor Muller, antreprenor și colecționar de automobile. Cei doi și-au unit interesele, și astfel au început să apară prototipurile pentru modelul Laviolette, care intră în producția de serie în 2000, folosind motoare V8 de origine Audi. Compania se dorea a fi continuatoarea producătorului istoric, astfel au fost achiziționate toate drepturile de utilizare a elementelor de identificare.

Spyker C8 Laviolette – 2000 – Replicars (Spark)















Heaven is where the police are British, the cooks are French, the mechanics are German, the lovers are Italian and it is all organized by the Swiss.

Hell is where the police are German, the cooks are English, the mechanics are French, the lovers are Swiss, and it is all organized by the Italians.

Offline andor88

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 957
  • Gen: Bărbat
  • Be a Voice not an Echo
Re: Exotice europene – colecția andor88
« Răspuns #33 : 03/23/19*, 13 »
Ca și marketing  olandezii au jucat aceeași carte ca SAAB, insistând cu referințe și trimiteri către compania istorică care la un moment dat producea și avioane. Mie mi se pare interesant cum au integrat stilistic elementele de aerisire, folosind forme din industria aeronautică, e perfect în regulă să te străduiești să fii unic atunci când produci modele exotice.

Evident, la scurtă vreme după coupé, a răsărit și decapotabila, care e și mai impresionantă prin proporții și detalii. Mi se pare foarte steampunk stilul modelului, țipător și analogic în același timp. Însă Spyker era dificil de poziționat pe piață. Ca preț se situa peste toată linia Porsche 911, și peste modelele entry level ale lui Ferrari sau Lamborghini. Ca performanțe nici nu se apropia de modelele cu motor central, punând accent pe lux, și experiența rafinată de conducere. Dar în acest caz, având motorul în spatele șoferului, și aerisirea aceea mare în capota față, spațiul de stocare era inexistent, adică mașina era nepractică comparată cu GT-urile concurente de la Aston Martin sau Maserati.

Spyker C8 Spyder – 2000 – Replicars (Spark)
















Heaven is where the police are British, the cooks are French, the mechanics are German, the lovers are Italian and it is all organized by the Swiss.

Hell is where the police are German, the cooks are English, the mechanics are French, the lovers are Swiss, and it is all organized by the Italians.

Offline andor88

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 957
  • Gen: Bărbat
  • Be a Voice not an Echo
Re: Exotice europene – colecția andor88
« Răspuns #34 : 03/23/19*, 13 »
Macheta are lipsă un element aerodinamic de pe spate, la fel ca și următoarea pe care o voi prezenta, le-am luat la pachet la o lichidare de stoc a unui magazin din Germania la un preț mai mult decât prietenos. Ce nu pot să înțeleg este, ca și colecționar, dacă ai o asemenea machetă pe mână, și îți cade un element de pe ea, și nu te simți în stare să o lipești înapoi, ce naiba te face să-l arunci, în loc să-l pui într-o punguță de nasturi de cămașă, și să o dai la pachet cu modelul, că poate totuși cineva o pune la loc?
Heaven is where the police are British, the cooks are French, the mechanics are German, the lovers are Italian and it is all organized by the Swiss.

Hell is where the police are German, the cooks are English, the mechanics are French, the lovers are Swiss, and it is all organized by the Italians.

Offline andor88

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 957
  • Gen: Bărbat
  • Be a Voice not an Echo
Re: Exotice europene – colecția andor88
« Răspuns #35 : 03/23/19*, 13 »
Sesizând lipsa de căluți în raport cu concurența Spyker studiază posibilitatea unui model Turbo, prezentat la Salonul Auto de la Geneva în 2004.

Spyker C8 Spyder T – 2004 – Replicars (Spark)















Modelul trebuia să producă 520 de cai putere, care însemnau un progres important față de cei 400 inițiali. Ferrari tocmai lansase F430 care avea 490 CP, Aston Martin DB9 “scotea” 470 CP. Însă modelul a rămas la stadiul de proiect din motive necunoscute – probabil Audi nu dorea să le livreze motoare turbo, și nici nu i-a lăsat să-l dezvolte independent.
Heaven is where the police are British, the cooks are French, the mechanics are German, the lovers are Italian and it is all organized by the Swiss.

Hell is where the police are German, the cooks are English, the mechanics are French, the lovers are Swiss, and it is all organized by the Italians.

Offline andor88

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 957
  • Gen: Bărbat
  • Be a Voice not an Echo
Re: Exotice europene – colecția andor88
« Răspuns #36 : 03/23/19*, 13 »
Între timp au apărut fricțiuni între inițiatorul proiectului, și finanțator, de Brujin pleacă din proiect, care rămâne pe mâinile lui Victor Muller. Fiind un antreprenor versat, Muller își dă seama că plimbatul modelului pe la emisiunile auto de profil (Fifth Gear, Top Gear) nu-l ajută prea mult la vânzări, așa că țintește un nou segment de publicitate, lumea curselor de anduranță.

Prima tentativă e modelul C8 Double 12R, denumit după o cursă de anduranță, câștigată de compania istorică în 1922. Mașina a fost lungită semnificativ, pentru a avea portanță suficientă pe liniile drepte de la Le Mans. La cursa din 2002, modelul a parcurs 142 de tururi (accident), iar în anul următor a ajuns la 229 de tururi înainte de abandon (cutia de viteze), performanțe deloc rușinoase totuși pentru un debutant. Mașina din 2002 a fost echipată cu un motor BMW, în 2003 s-a revenit la unitatea Audi.

Spyker C8 Double 12R – Le Mans 2003 – Replicars (Spark)
















Heaven is where the police are British, the cooks are French, the mechanics are German, the lovers are Italian and it is all organized by the Swiss.

Hell is where the police are German, the cooks are English, the mechanics are French, the lovers are Swiss, and it is all organized by the Italians.

Offline andor88

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 957
  • Gen: Bărbat
  • Be a Voice not an Echo
Re: Exotice europene – colecția andor88
« Răspuns #37 : 03/23/19*, 13 »
Forma alungită a modelului de curse a generat ceva interes, iar Spyker s-a conformat așteptărilor și a lansat varianta stradală, condimentată cu nituri la vedere, și un motor de 620 de cai putere. Macheta arată un pic disproporționat fără aripa spate. Foarte interesante în schimb habitaclurile olandezilor, cu toată suprafața vitrată, presupun că era o seră pe roți.

Spyker C8 Double 12S – 2002 – Replicars (Spark)















Heaven is where the police are British, the cooks are French, the mechanics are German, the lovers are Italian and it is all organized by the Swiss.

Hell is where the police are German, the cooks are English, the mechanics are French, the lovers are Swiss, and it is all organized by the Italians.

Offline andor88

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 957
  • Gen: Bărbat
  • Be a Voice not an Echo
Re: Exotice europene – colecția andor88
« Răspuns #38 : 03/23/19*, 13 »
Apariția lui Maserati MC12 a produs modificări majore în regulamentele de competiție, ACO (Automobil Club de l'ouest), organizatoarea cursei de la Le Mans distanțăndu-se de IMSA (seria de anduranță americană) care a permis intrarea modelului Maserati în competiție, în ciuda proporțiilor sale exagerate. Așadar Spyker a trebuit să oprească dezvoltarea modelului cu ampatament lung, și să lucreze pe ampatamentul scurt, finalizând în 2004 modelul GT2-R.

Spyker C8 Spyder GT2-R – Le Mans 2007 – Spark

















Modelul a debutat fără acoperiș, fiind prima decapotabilă prezentă la cursa de 24h, după Shelby Cobra. În scurt timp s-au lămurit și olandezii că nu era calea de urmat, așa că s-a improvizat un element de acoperiș, însă proporțiile au rămas. Dacă modelul 2002-2003 era amuzant de lung, acesta era hilar de lat, semăna mai degrabă cu ceva ieșit din seria de filme “Cars”. Exceptând ultimii doi ani, 2009 și 2010, în care a terminat pe 25, respectiv 27, seria de participări e un lung șir de “DNF”- did not finish.
Heaven is where the police are British, the cooks are French, the mechanics are German, the lovers are Italian and it is all organized by the Swiss.

Hell is where the police are German, the cooks are English, the mechanics are French, the lovers are Swiss, and it is all organized by the Italians.

Offline andor88

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 957
  • Gen: Bărbat
  • Be a Voice not an Echo
Re: Exotice europene – colecția andor88
« Răspuns #39 : 03/23/19*, 13 »
Copiind rețeta din 2002, versiunea de curse a fost acompaniată de un model de stradă, denumit LM85. Acesta în schimb a fost dezvoltat pe un șasiu “semi-lung” să-i spunem, undeva între SWB-ul inițial și Double 12S. Ediția a fost limitată la 24 de bucăți, incluzând și un ceas Chronoswiss special, dedicat modelului.

Spyker C8 Laviolette LM85 – 2008 – Spark



















Macheta e spectaculoasă, combinația de culori îți ia ochii (sau ți-i scoate, după caz  //static//), toate detaliile sunt la locul lor, emblemele sunt fotodecupate și gravate – deși nu ar fi strâmbat nimeni din nas dacă le imprimau din vopsea, ca Ixo. Nu am decât cuvinte de laudă pentru realizările lui Spark pe acest segment.
Heaven is where the police are British, the cooks are French, the mechanics are German, the lovers are Italian and it is all organized by the Swiss.

Hell is where the police are German, the cooks are English, the mechanics are French, the lovers are Swiss, and it is all organized by the Italians.

Offline andor88

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 957
  • Gen: Bărbat
  • Be a Voice not an Echo
Re: Exotice europene – colecția andor88
« Răspuns #40 : 03/23/19*, 13 »
E mare păcat că nu s-a îndurat nimeni să producă conceptele Spyker din perioada 2006-2009. Au rămas pe dinafară modele ca C12 La Turbie, C12 Zagato, și SUV-ul D12 Peking-to-Paris. Văzând că Matrix au Spyker în lista lor, și fiind olandezi încă mai trag speranță că vor lansa măcar una din cele amintite.

Ultimul model din listă a fost primul Spyker achiziționat, și e preferatul meu din această serie. Aileron mi se pare una din cele mai frumoase mașini moderne. Proporțiile ei sunt încântătoare, nu prea îți dai seama dacă are motorul în față sau în spate. Interiorul e fabulos, cred că numai Pagani se punea cu ei la nivel de detaliere. Se simte cum tot conceptul a evoluat, s-a maturizat, a eliminat pe parcurs formele și dimensiunile ciudate, și a ajuns la zenit.

Spyker C8 Aileron Spyder – 2010 – Spark

















Prea puțini oameni bogați au văzut Spyker ca o mașină aflată în propria ligă de exclusivitate și stil, nu un competitor pentru Ferrari, Porsche sau Aston Martin.  E ciudat să vezi cum apar producători fără istoric cu tot felul de modele subdezvoltate, care promit mii de cai putere și diamante între LED-uri, sperând că vor avea succes, în condițiile în care olandezii nu au reușit, cu modele care costau sub 300.000 de euro și aveau toate ingredientele stilistice. A mai fost o zbatere în 2016 cu modelul Preliator, efectiv un Aileron modificat, și cu motor mai mic, dar deocamdată nu au apărut alte vești concrete.
Heaven is where the police are British, the cooks are French, the mechanics are German, the lovers are Italian and it is all organized by the Swiss.

Hell is where the police are German, the cooks are English, the mechanics are French, the lovers are Swiss, and it is all organized by the Italians.

Offline johann.nunweiller

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 21.107
Re: Exotice europene – colecția andor88
« Răspuns #41 : 03/23/19*, 14 »
Frumos!
Imi place sa parcurg acest topic.
Multumesc!

Offline collectionar

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 2.650
  • Gen: Bărbat
Re: Exotice europene – colecția andor88
« Răspuns #42 : 03/23/19*, 16 »
Felicitari pentru prezentare! sal'tare
O multime de detalii interesante si o "noua marca" care nu prea a fost prezentata. all_rite

Offline klauzephoto

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 1.090
  • Gen: Bărbat
  • The first 50 years of childhood are the hardest...
Re: Exotice europene – colecția andor88
« Răspuns #43 : 03/23/19*, 18 »
aici m ai atins la corason adanc de tot....mi au ramas ochii la primele doua prezentate, eleganta modelelor in culori inchise pur si simplu m a lasat balind...un altul pe care mi l as dori in colectie este cel cu nituri in varianta de strada, o piesa rara si scumpa din ce mi a dat in cautarile mele. Observ ca iti lipseste aileron coupe...eu am evitat cabrioletul si acum imi pare rau....absolut superbe toate, spyker este o masina cu adevarat elitista pe care nu o gusta oricine.
l.e. as vrea sa vad si o macheta a frumosului spyker beijing pekin, o lectie despre cum trebuie sa arate un suv de lux.
« Ultima Modificare: 03/23/19*, 18 de klauzephoto »
Do i kill myself...or do i kill them all?...

Offline andor88

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 957
  • Gen: Bărbat
  • Be a Voice not an Echo
Re: Exotice europene – colecția andor88
« Răspuns #44 : 03/23/19*, 18 »
Mulţumesc pentru aprecieri băieţi! Klauze, la Double 12S e după şansă, eu l-am câştigat la licitaţie cu 39 de euro, vara trecută, la un tip din Austria, nu s-a băgat nimeni, l-am luat la preţul de pornire. Mai e unul aici, sub preţul la care-l găseşti pe ebay, doar că olandezii te ard la transport, am luat un Bugatti de la ei, şi până în Germania mi-au pus 20 de euro: https://www.poleposition.nl/1-43-spyker-c8-double-12-s.html. Dacă te interesează dă-le un mail, răspund destul de repede, şi sunt serioşi.
Heaven is where the police are British, the cooks are French, the mechanics are German, the lovers are Italian and it is all organized by the Swiss.

Hell is where the police are German, the cooks are English, the mechanics are French, the lovers are Swiss, and it is all organized by the Italians.