Problema nu stă de fapt în materialul din care e construită caroseria, până la urmă poate fi făcută din orice. Probleme sunt la:
- uși și capote care nu se deschid;
- roți care nu virează;
- detalii exterioare care sunt niște chestii lipite superficial și care mai apoi se dezlipesc foarte ușor;
- ramele geamurilor care sunt, ce nesimțire, printate direct pe folia geamului;
- detalii penibile la bord, de multe ori fiind vorba de un simplu abțibild care ține loc de ceasuri, butoane, de tot;
- lipsa oricăror detalii de șasiu, înlocuite doar de o placă perfect plată.
Totul pleacă de la o rețetă cât mai ieftină de făcut "machete". Vă poate spune Piniuli mai multe, o machetă înseamnă serioasă înseamnă atât o matriță de caroserie cât și matrițe pentru toate piesele accesorii - ornamente, clanțe, planșă bord etc etc. Producătorii ăștia noi scurtează lista asta de accesorii, de exemplu baghetele cromate de pe modelele de epocă sunt înlocuite cu niște piese metalice fotodecupate lipite, care se mai și tensionează după forma curbată a caroseriei și până la urmă se dezlipesc de tot. Producătorii de diecast mai ieftin măcar le tampografiază / vopsesc, ăștia cu rășini nu fac nici asta, poate nu permite materialul sau poate e mai scump decât să lipești ceva pe deasupra. Cu planșa de bord se întâmplă la fel, cu șasiul la fel. Mai toarnă și ei în plastic una-alta, faruri, volan, o tobă de eșapament, dar cam atât. La șasiu ar fi treabă serioasă cu lonjeroane, punți și alte lucruri, sigur ar ieși mult mai scump. Pe geamuri le taie oricum de pe listă, nu uitați că până și la Bburago sunt totuși piese turnate în plastic, astea necesită o matriță, deci niște costuri suplimentare.
Și tot tăind de pe listă se ajunge la produsul final care... hmmm... mă rog, e un fel de machetă, dar privită mai de departe.