Mai timi, da' te-ai facut rau de tot!
Stau si ma intreb, oare ai decapat tu asa de multe machete de plastic, ca sa zici ca 98% nu sunt dizolvate (nu topite, atentie!) de lichidul de frana?
Stii de ce ma bag in seama? Pentru ca in urma cu ceva mai multi ani, niste oameni au scris pe diploma mea "inginer tehnologia compusilor macromoleculari". Ei, asta inseamna asa: lacuri, vopsele, rasini, materiale plastice, cauciuc. Ba mai mult, am lucrat destul timp in domeniul asta, ca sa am habar ce dracu' spun. Cu toate astea, nu ma bag in seama cand unii bat campii rau de tot cu "sfaturi" - atentie, nu e cazul tau!
Treaba vine asa: astea de le zicem noi in general "plastic" ca si compozitie chimica pot diferi asa de tare, de nu-ti poti tu inchipui...Astfel, si in cazul machetelor, in functie de pretul lor, cei care le fac pot folosi o sumedenie de compozitii chimice. La fel sta treaba si cu lichidul de frana, care poate reactiona in cele mai diverse moduri cu materialele plastice dar si cu cauciucul. De asta producatorii indica clar, in functie de tipul masinii, daca sa pui DOT 3, 4 sau 5. Ca altfel, ramai fara frane...
Mie mi s-a intamplat de-am stricat o jucarie a baiatului meu, (am vrut s-o fac rosie) tot asa, gandindu-ma ca n-are ce sa se intample. A urlat asta micu' pana i-am luat alta...
Deci, cateodata e buna si teoria la ceva.
Sfatul meu: nici daca ai decapat cu lichid de frana 100 de machete, fereste-te sa spui chestii de genul "98% sigur nu se intampla nimic".
Sper sa nu te superi, am dat si eu o parere...
Si hai sa te tachinez un pic: cand ne mai prezinti si noua o macheta?