Mercedes 40HP “Simplex”Este cel mai vechi automobil Mercedes “in viata” din lume, gazduit bineinteles de Muzeul Mercedes-Benz.
Dateaza din anul 1902 si a aparut ca urmare a succesului enorm dobandit de fratele mai mare cu un an, Mercedes 35HP in randul cumparatorilor, expertilor in automobile si publicului larg.
(macheta prezentata aici:
http://miniauto.ro/forum/index.php?topic=13766.msg107860;topicseen#msg107860)
De asemenea a fost si primul membru al “dinastiei” Simplex, epitet ce reflecta imbunatatirea si simplitatea conditiilor operationale si de confort in acea etapa timpurie a designului auto.
Macheta:Este produsa de Distler si impartaseste aceeasi matrita cu modelul mentionat mai sus.
Beneficiaza de elemente si detalii suplimentare, subtile dar de mare efect; le voi puncta mai jos pe fiecare in parte.
Cele mai evidente modificari sunt aparatorile rotilor si felinarele la partea din fata. Acestea din urma sunt reprezentate fidel: exista chiar si un fitil in forma de “Y”, exact ca la masina reala.
Inscriptia "508-M" de pe radiator s-a pastrat in memoria masinii care a stabilit un record de viteza in anul 1902 si avea acest numar de inmatriculare.
Cursa a avut 1km lungime iar viteza medie scoasa de Mercedes a fost de 111,8km/h.
In afara de sasiu, toate elementele sunt vopsite in albastru si decorate cu contururi negre foarte fine.
Aparatorile rotilor sunt frumos redate. La partea superioara exista un contur negru iar niturile de prindere sunt si ele evidentiate prin vopsea.
Elementele de prindere sunt reprezentate prin niste platbande care par sudate de aparatorile in sine.
Pe laterala dreapta, pe langa cele doua leviere (schimbator de viteze si frana) apare un claxon haios.
Toba de esapament, care la masina de curse era de culoare neagra, de aceasta data este cromata.
Pe laterala stanga este montata o treapta pentru a usura accesul in masina.
Toate elementele rotilor sunt decorate cu vopsea rosie.
Rotile de rezerva sunt prinse tot cu sfoara neagra. Sub acestea se observa un compartiment figurat ca fiind inchis.
Daca va uitati la pozele de la inceput cu masina reala, acolo se ascundea un scaunel rabatabil.
La interior (daca se poate numi asa), scaunele primesc capitonaj si pentru zona lombara, nu doar pentru sezut.
Se poate observa ca panoul pe care sunt asezate instrumentele de bord primeste culoare de lemn "natur" pe ambele parti.
Motorul ramane la fel. Singurul element schimbat fata de cealalta versiune este partea de sus a radiatorului, acum mult mai lata si cu un furtunas lipsa.
Am surprins o inscriptie de pe motor care este atat de mica incat nu am reusit sa o citesc cu nici o lupa.
O privire dedesubt:
Iar pentru sfarsit cateva poze cu cei doi frati: