Modelul Mercedes 190E 2.3 (cunoscut si ca w201), poreclit "Baby Benz" a fost lansat in 1983 la Salonul
Auto Frankfurt. Masina a fost prezentata la deschiderea noului circuit de la Nurburgring in mai 1984,
unde a fost testata de cei mai buni soferi ai vremii. Masina era echipata cu primul motor din istoria Mercedes cu 4 valve pe cilindru, cu 2 arbori cu came in chiulasa, agregat dezvoltat impreuna cu cei de la Cosworth. Dezvolta 185 CP la 6200 rpm si un cuplu de 240 Newton la 4500 rpm, care-i permitea o acceleratie de la 0 la 100 km/h in 7.5 sec.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Macheta celor de la AUTOart este una dintr-o generatie mai veche. Dar este fara cusur. Nivelul de executie si detaliere este foarte bun pentru vremea respectiva. Cu exceptia unei greseli de proiectare asupra careia o sa revin mai tarziu. La exterior vopseaua este impecabila. Bine aplicata, intr-o nuanta foarte potrivita pentru acest model. Toate cele 4 usi se deschid si închid perfect,
cu mentiunea ca la usile spate trebuie sa tragi putin mai tare sa se deschida.
Si capota se deschide, respectand in detaliu modul de functionare al balamalelor de la modelul original. Mai putin imbucurator este faptul ca aceasta nu sta fix in pozitia deschis. Trebuie sustinuta cu ceva. Grila capotei este perforata exact ca la modelul real. Ce este foarte iritant este ca grila din fata nu respecta proportiile modelului real. La macheta, marginea calandrului este ma igroasa, ceea ce reprezinta un defect vizual important. Din pacate, acest defect il au toate modelele din seria 190E de la AUTOart. Bila
neagra Autoart.
La capacul portbagajului singurul of pe care il am este acela ca unghiul de deschidere este foarte mic.
Interiorul este de asemenea fara greseala, mocheta si centurile din material textil sunt foarte bine reprezentate. In jurul schimbatorului cutiei de viteze, plasticul este foarte bine vopsit, reprezentand lemnul de la modelul real. Bordul este foarte detaliat, toate butoanele sunt reprezenate foarte bine. Scaunele sunt vopsite intr-un model "in carouri" pentru a imita imbracamintea textila a acestora. Avem si centuri de siguranta din material textil si parasolare mobile. Ca neplacere, mie nu mi se pare ca s-a acordat destula atentie fetelor usilor.
Motorul este deasemenea foarte detaliat si foarte corect reprezentat; se observa inscrisul "Mercedes-Benz 2.3-16 ", cablurile au un aspect cauciucat, lucru care se simte si la atingere. Se vad foarte bine piesele, se observa chiar si o piesa (presupun
ca este cutia de sigurante) care este facuta din plastic transparent. Capota motorului este captusita pe interior cu un material placaut la atingere, dar care nu este cauciucat.
Macheta mai are o surpriza pe dedesubt: partea inferiara este din metal, lucru care se observa si in greutatea machetei.