Ferrari 575M Superamerica ~ 2005 ~ Hot Wheels Elite.Masina 1/1: Modelul Superamerica (nu este primul si speram ca nici ultimul Ferrari cu acest nume) a aparut in ultimul an de productie al lui 575M, o masina care isi are bazele in F550M, o masina pe care o putem considera veche. Si da ! In 2005 Ferrari s-a gandit sa scoata o altfel de versiune cabrio a modelului 575M.
Aceasta versiune era speciala prin modul de functionare al plafonul din sticla. Sistemul functioneaza astfel: Acest plafon pivoteaza in jurul unei axe ce trece prin centrul imaginar al semicercului; partea semicirculara este este luneta si partea cea plana este plafonul.
Sistemul acesta de decapotare a fost nascocirea lui Leonardo Fioravanti.
Aaa si acest plafon mai "stie" o chestie: este electrocromatic, adica prin aplicarea unui curent electric de mica intensitate, acesta isi modifica transparenta si devine complet opac.
Desi acest model este mai puternic decat modelul 575M Coupe viteza maxima a acestuia este mai mica, doar 320 km/h. Modelul atinge 100 km/h in 4,2 secunde.
Un alt lucru interesant este numarul de bucati produse: fix 559 de bucati...
_______________________________________________________________________________________________
Macheta 1/18: O macheta destul de frumoasa, dar care da senzatia de fragilitate, mai ales cand vorbim despre siglele atocolantate. Garda la sol pare buna, linia este respecata si cred ca si proportiile (desi nu am verificat inca daca este sau nu la scara). Deasemenea cred ca pretul platit este umpic mai mare decat ar fi trebuit dar incerc sa nu ma gandesc la asta acum.
Exterior: Macheta arata destul de bine (normal, doar reproduce o masina frumoasa) dar pot spune ca imbinarile nu pot fi comparate cu un model Kyosho. Pot da, insa, un plus vopselei care este aplicata bine si fara defecte vizibile ochiului meu.
Blocurile optice (atat cele frontale cat si cele posterioare) sunt realizate frumos, fara nituri vizibile, un alt detaliu pozitiv al machetei. Deasemenea semnalizatoarele nu au nituri suparatorare, fiind prinse foarte elegant.
In partea fronatala se observa cea mai mare bucata foto-decupata de pe acest model, masca perforata frontala. Pe aceasta troneaza calutul cabrat.
Din pacate, imediat ce ridicam privirea mai sus, in zona capotei se observa ca, gura de aer de pe capota nu este perforata, chiar daca este de mari dimensiuni.
Sigla de pe capota este un atocolant, lipit nu tocmai bine si cred ca si putin stramb.
Stergatoarele sunt subtiri si cred ca ,,la scara''. Busonul de combustibil este frumos detaliat, pe acesta tronand un mic calut cabrat. Plafonul inovativ, pivoteaza ca in realitate dar, si el pare fragil si nu se aliniaza perfect cu nivelul parbrizului pe partea soferului. Clantele sunt simpliste si cred ca s-ar fi putut face mai mult la acest capitol.
Pe aripile frontale se mai afla cate o sigla Ferrari si aceasta sub forma de autocolant sensibil.
La modelul real porbagajul se poate deschide si atunci cand plafonul se afla pe acesta. La macheta balamalele acestui sistem ingenios sunt prezente dar sistemul nu.
In partea posterioara se observa alta sigla Ferrari care este poate cea mai fina sigla de pe intreaga masina. Acest lucru este rascumparat de faptul ca este un detaliu de mare efect. Evacuariile nu sunt cromate si sunt in numar de patru.
Pe montantii laterali (care incearca sa pastreze forma modelului Coupe, atunci cand plafonul acopera habitaclul) se afla: pe partea dreapta sigla ,,Pininfarina'' si pe partea stanga sigla ,,Superamerica".
Interiorul: Interiorul la acest model este bi-color. In interior s-au folosit culorile bej deschis si negru. Design-ul este unul clasic.
Din nefericire Hot Wheels a gresit si aici, fiind mici scapari in vopsirea volanului si mici imperfectiuni la nivelul consolei centrale si al scaunelor. Aceste detalii nu sunt vizibile din prima, lucru imbucurator.
Panourile usilor sunt destul de frumoase, se pot observa difuzoarele de dimensiuni destul de generose. Deasemenea se pot observa padele de schimbare a vitezelor la volan. Habitaclul este mochetat.
Un detaliu frumos sunt pedalele, argintii. Pe praguri se observa logo-ul Ferrari.
Motorul si compartimentul protbagajului: Motorul este detaliat destul de bine, vopsit corespunzator versiunii Elite si cu destule piese singulare.
Avem si cateva fire trase pe sub capota si multa culoare, un contrast intre acest motor si cel al lui BMW M6, de exemplu. Placutele de identificare, foto-decupate sunt si ele la locul lor, dand o senzatie de realism.
Nu aceelasi lucru pot spune despre balamalele grosolane...
Portbagajul este mochetat cu mocheta neagra. In acesta se afla o mica gentuta... care din nefericire este cam prost finisata. Pentru a se inchide "la linie" portbagajul, gentuta trebuie sa fie intr-o anumita pozitie, lucru destul de greu de facut daca esti grabit.
Jantele: Un detaliu frumos al machetei sunt jantele acesteia.
Ele sunt unele clasice, disponibile in standard pentru 575M. In spatele acestora se afla discurile de frana foto-decupate si etrierii rosii. Janta da impresia de plastic.
_________________________________________________________________________________________________
Concluzie: Un model cu un numar cam mare de scapari pentru pretul pretul platit, pret care se apropie de unul al unui model high-end chiar daca, calitatea executie nu este atat de aproape pe cat ar vrea cei de la Hot Wheels.
Recomandat in mod special faniilor marcii, ai modelului sau pentru colectionarii de supercar-uri.