Autor Subiect: McLaren M8A [1968][GMP]  (Citit de 1600 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Dark Side

  • BadBoy 'Vettes !
  • Senior Member
  • ****
  • Mesaje postate: 4.995
  • Gen: Bărbat
  • Corvette Racing: Winners of Le Mans 2011 @ GTE-PRO
McLaren M8A [1968][GMP]
« : 11/26/11*, 00 »
McLaren M8A #M8A/2 ~ 1968 ~ GMP ~ 1968 Can Am Champion Hulme

 McLaren M8A, a fost succesorul modelului M6A si a debutat in campionatul Can-Am in 1968. Proiectul a fost centrat in jurul motorului Chevrolet V8 427 ZL-1 care dezvolta 620 de cai putere. Masina era mai lata decat M6A pentru a fi mai aerodinamica si pentru a acomoda cauciucurile spate mult mai late.
  Pentru 1968, Bruce McLaren a facut din nou echipa cu conationalul Denny Hulme, cei doi dominand si in acel an seria Can-Am.  Cei de la McLaren mai castigasera si in anul precedent, titlul din 1968, dand drumul la ceea ce a fost numit "Bruce & Danny Show", poanta care facea referirea la faptul ca masinile McLaren, pilotate de Hulme si McLaren dominau fara drept de apel competitia, perioada de dominatie a echipei McLaren continuand pana in 1972, cand modelele Porsche 917 au preluat "carma".


  Denny Hulme a reusit, in sezonul 1968, sa castige 3 din cele 6 curse disputate, Bruce McLaren castigand alte 2. Hulme a fost victorios la Road America, Edmonton si Stardust (Las Vegas). In acel an, modelele mai vechi M6A facute de Trojan cu care participau un numar de echipe private au avut si ele succes, Mark Donohue reusind o victorie intr-un M6A al echipei Penske.
  Pentru 1969, modelului M6A i s-a montat un eleron inalt si s-au facut mai multe modificari la partea tehnica. Aceasta a 2a versiune de McLaren "M8" este numita M8B (exsistand variante atat cu High Wing, cat si cu Low Wing).

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------




  In urma cu un an, am aflat de exsistenta acestei machete si de atunci tot incerc sa o cumpar. Treaba a devenit mai serioasa cam acum o luna cand am pierdut o licitatie pentru una d'asta si de atunci am zis "trebe sa o am". M-au fascinat la aceasta masina liniile foarte curate ale caroseriei cat si culoarea portocalie care imbraca aceste linii armonioase.
  Cutia machetei nu este una de mari dimensiuni. Mai intai este o cutie exterioara pe care e imprimat ca un fel de "blueprint" al masinii, in care se alfa o a 2a cutie. In aceasta a 2a cutie, pe care troneaza mare o poza cu masina reala, se afla macheta. Modul de prindere si asigurare al machetei este destul de ciudat, asa incat mi-a luat ceva timp sa o scot, reusind chiar sa o descompletez ; greseala fiind remediata imediat dupa ce am gasit piesa care "si-a luat zborul" si am pus-o la loc in locasul ei.

  Trebuie spus, de la bun inceput, ca aceasta macheta are 10 ani, varsta pe care si-o arata in anumite puncte. Chiar si asa, vopseaua cat si livery-ul sunt impecabile, inafara de o mica bula de vopsea langa numarul 5# din partea stanga. Modelul pare la scara si, desi unii colectionari au sustinut pe niste forumuri straine ca cei de la GMP ar fi gresit intr-un anume fel forma partii frontale, forma este la randul ei corecta. La o prima privire sar in ochi tevile de admisie care ies prin capota de mari dimensiuni a motorului. La aceasta macheta se deschid usile iar capota motorului se scoate.




  Partea frontala a masinii nu este echipata cu faruri si asta deoarece cursele din campionatul Can Am erau de tip sprint (avand o durata de 2 ore) si astfel nu era nevoie de niste faruri care sa ingreuneze boldiul de Gr. 7. Din nefericire partea frontala nu este detasabila. Pe aripile fata se afla cele doua oglinzi retrovizoare si niste guri de aer. O alta gura de aer generoasa se afla incastrata in partea frontala.  Parbrizul este gri spre deosebire de masina lui McLaren la care parbrizul este bleu.  
  Partea posterioara este mai toata scobita pentru o mai buna racire. Se observa stopurile de foarte mici dimensiuni cat si tevile de evacuare din aluminiu (material folosit si la admisii).






  Interiorul machetei este spartan precum cel al masinii reale. Chiar si asa, detaliile lipsesc cel mai pregnant detaliu ar fi volanul care este cam grosolan si chiar si ceasurile de bord care sunt doar innegrite. In dreapta pilotului se afla schimbatorul de viteze. Scaunul este echipat cu centuri din material textil. Rollbar-ul in forma de "U" este prezent. Interesant este ca, la masina reala, pilotul trecea de nivelul maxim al rollbar-ului cand era asezat in cockpit.




 

  Agregatul V8 de origine Chevrolet al lui M8A este probabil partea cea mai atent realizata la acest model. Se observa multe fire, diferite tije, bateria si in principiu cam toate componentele motorului sunt prezente. Poate ca unii ar spune ca sunt unele piese carora le lipseste finetea, detaliu care, dupa cum am spus si la inceputul prezentarii, arata ca macheta are o varsta destul de mare. Va las sa judecati pe baza pozelor.






  Rotile machetei sunt echipate cu cauciucuri GoodYear. Acestea sunt echipate, ca si la modelul real, cu discuri ventilate. La rotile din spate se poate observa suspensia independenta bine detaliata. Unghiul de bracare al rotiilor din fata este destul de mic. Modelul cauciucurilor este reprodus foarte bine, lucru care poate fi observat la cauciucurile de mari dimensiuni de pe spate.



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Concluzie:


  McLaren M8A este o macheta pe care mi-o doream demult si de aceea n-am stat pe ganduri in momentul in care am avut posibilitatea sa iau una. In general macheta este buna desi destul de departe de standardele actuale ale GMP, impuse de modele ca 330P4 sau 312PB. Chiar si asa pretul de vanzare este unul ridicat si de aceea trebuie scanata piata pentru o oferta acceptabila. Daca va atrag genul acesta de masini eu cred ca este un model ce merita.



Numai bine,

Dark Side
« Ultima Modificare: 11/26/11*, 00 de Dark Side »
Click the banner to see my site

Offline ksm

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 6.257
Rãspuns: McLaren M8A [1968][GMP]
« Răspuns #1 : 11/26/11*, 10 »
foarte misto macheta, imi plac usile. s-o aduci si tu la proxima intalnire da?
cumpar masinute cu cheita

Offline Ciprian

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 5.188
  • Gen: Bărbat
Rãspuns: McLaren M8A [1968][GMP]
« Răspuns #2 : 11/29/11*, 20 »
Interesanta piesa, un model de legenda. Arata bine in ciuda varstei. Ma bucur ca ai reusit sa o iei in cele din urma.