Cum in anul ce-a trecut din cauza crizei achizitiile au fost limitate iar eu extrem de lenes m-am culcat pe o ureche macar acum sa recuperam...
Scurt istoric....Nissan R390 GT1 a fost participant la LeMans in clasa GT1 alaturi de alte masini celebre precum Porsche GT1, McLaren F1 sau Mercedes CLK-GTR. Masina a fost denumita R390 in onoarea primului model Nissan R380 din 1960, cei de la Nissan optand pentru pastrarea traditiei si bazand modelul pe mai vechiul Nissan R89-R90c dar cu modificari mai ample. Echipa care a conceput modelul a apartinut TWR ( Tom Walkinshaw Racing ) si a avut ca designer sef pe nimeni altul decat deja celebrul Ian Callum care a colaborat cu Tom Southgate in aceeasi echipa ( Tom Southgate fiind responsabil cu conceperea castigatorului de la LeMans Jaguar XJR-9, de aceea multi spun ca modelul de la Nissan are o asemanare puternica cu acesta )
Conform regulamentelor de GT1 masina trebuia sa aiba si exemplare de strada insa aceasta versiune a fost construita in numai 2 exemplare - unul pastrat la muzeul Nissan din Zama Kanagawa , celalalt exemplar fiind achizitionat de un client Nissan cu dare de mana ramas necunoscut publicului.
Masina a fost realizata intr-un timp destul de scurt avand in vedere proiectele anterioare ale celor de la Nissan si exhipa de design care l-a realizat bazandu-se pe lucrarile anterioare. Motorul a fost ales un V8 din aluminiu, avand 641CP la 8.000rpm. Masina a obtinut realizari notabile intr-o perioada in care Porsche GT1 si Mercedes CLK GTR faceau legea in LeMans, obtinand la prima sesiune de calificari primul timp pilotat de Martin Brundle. In timpul cursei insa au avut probleme, doua masini abandonand cu probleme la cutia de viteze, cea de-a 3a reusind sa termine cursa pe locul 12 ( locul 5 in clasa ei ) dupa 2 schimbari ale cutiei de viteze
Revenind la macheta celor de la AUTOart ( una din foarte putinele achizitii pe 2010 din pacate - multumesc Autoart.ro ), aceasta este incadrata in asa numita serie high-end Signature si are multe plusuri fata de seriile normale ( nu doar preturile
Prezentarea : macheta vine in ambalaj din polistiren, un polistiren gri , diferit fata de seriile normale ( asemanator cu cele folosite pana acum la seriile Autoart Bugatti ), dar arata foarte bine, incadrandu-se din acest punct de vedere high-end. Capotele fata-spate vin nemontate, ambalate in spatii separate
detaliile sunt foarte bune, mecanismele de prindere realizate bine ( se fixeaza foarte bine in caroserie ) insa punctele de prindere necesita ceva atentie pentru a le fixa si a nu strica vopseaua....Clemele de prindere care imita originalul sunt nefunctionale insa sunt realizate individual din metal si sunt adaugate ca piese separate nu doar desenate ca la alte variante.
Farurile sunt atent realizate, fara nituri vizibile, proiectoarele de ceata au realizate foarte atent niturile de prindere
Logo-ul nissan este realizat dintr-o bucata metalica si desi este prins pe o suprafata care e departe de afi dreapta sta perfect
interiorul a fost aproape imposibil de fotografiat fiind negru complet insa are detalii f bune, cavlurile insirate peste tot iar porterele au amortizoare pe care le vad in premiera - orizontale
tevile de esapament sun de asemenea frumos lucrate si par a fi metalice
Motorul este de departe piesa de rezistenta. Chiar daca mai e loc destul pana la cel realizat de Exoto la modelul R89 cei de la autoart au apelat la solutii tehnice mai ieftine : imbracarea cu folii de aluminiu a radiatoarelor si pasajelor de la roti pentru a arata mai natural
suspensiile sunt printre cele mai bine realizate, suspensia spate avand un mecanism extrem de interesant cu 2 brate si sunt functionale
Sper ca v-a placut, criticile/ laudele le astept cu placere