Autor Subiect: Nissan R390 GT1 [1997][AUTOart]  (Citit de 2237 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline cosmic

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 1.485
Nissan R390 GT1 [1997][AUTOart]
« : 01/12/11*, 11 »
Cum in anul ce-a trecut din cauza crizei achizitiile au fost limitate iar eu extrem de lenes m-am culcat pe o ureche macar acum sa recuperam...

Scurt istoric....
Nissan R390 GT1 a fost participant la LeMans in clasa GT1 alaturi de alte masini celebre precum Porsche GT1, McLaren F1 sau Mercedes CLK-GTR. Masina a fost denumita R390 in onoarea primului model Nissan R380 din 1960, cei de la Nissan optand pentru pastrarea traditiei si bazand modelul pe mai vechiul Nissan R89-R90c dar cu modificari mai ample. Echipa care a conceput modelul a apartinut TWR ( Tom Walkinshaw Racing ) si a avut ca designer sef pe nimeni altul decat deja celebrul Ian Callum care a colaborat cu Tom Southgate in aceeasi echipa ( Tom Southgate fiind responsabil cu conceperea castigatorului de la LeMans Jaguar XJR-9, de aceea multi spun ca modelul de la Nissan are o asemanare puternica cu acesta )
Conform regulamentelor de GT1 masina trebuia sa aiba si exemplare de strada insa aceasta versiune a fost construita in numai 2 exemplare - unul pastrat la muzeul Nissan din Zama Kanagawa , celalalt exemplar fiind achizitionat de un client Nissan cu dare de mana ramas necunoscut publicului.
Masina a fost realizata intr-un timp destul de scurt avand in vedere proiectele anterioare ale celor de la Nissan si exhipa de design care l-a realizat bazandu-se pe lucrarile anterioare. Motorul a fost ales un V8 din aluminiu, avand 641CP la 8.000rpm. Masina a obtinut realizari notabile intr-o perioada in care Porsche GT1 si Mercedes CLK GTR faceau legea in LeMans, obtinand la prima sesiune de calificari primul timp pilotat de Martin Brundle. In timpul cursei insa au avut probleme, doua masini abandonand cu probleme la cutia de viteze, cea de-a 3a reusind sa termine cursa pe locul 12 ( locul 5 in clasa ei ) dupa 2 schimbari ale cutiei de viteze

Revenind la macheta celor de la AUTOart ( una din foarte putinele achizitii pe 2010 din pacate - multumesc Autoart.ro ), aceasta este incadrata in asa numita serie high-end Signature si are multe plusuri fata de seriile normale ( nu doar preturile :)
Prezentarea : macheta vine in ambalaj din polistiren, un polistiren gri , diferit fata de seriile normale ( asemanator cu cele folosite pana acum la seriile Autoart Bugatti ), dar arata foarte bine, incadrandu-se din acest punct de vedere high-end. Capotele fata-spate vin nemontate, ambalate in spatii separate



















detaliile sunt foarte bune, mecanismele de prindere realizate bine ( se fixeaza foarte bine in caroserie ) insa punctele de prindere necesita ceva atentie pentru a le fixa si a nu strica vopseaua....Clemele de prindere care imita originalul sunt nefunctionale insa sunt realizate individual din metal si sunt adaugate ca piese separate nu doar desenate ca la alte variante.





Farurile sunt atent realizate, fara nituri vizibile, proiectoarele de ceata au realizate foarte atent niturile de prindere



Logo-ul nissan este realizat dintr-o bucata metalica si desi este prins pe o suprafata care e departe de afi dreapta sta perfect







interiorul a fost aproape imposibil de fotografiat fiind negru complet insa are detalii f bune, cavlurile insirate peste tot iar porterele au amortizoare pe care le vad in premiera - orizontale















tevile de esapament sun de asemenea frumos lucrate si par a fi metalice



Motorul este de departe piesa de rezistenta.  Chiar daca mai e loc destul pana la cel realizat de Exoto la modelul R89 cei de la autoart au apelat la solutii tehnice mai ieftine : imbracarea cu folii de aluminiu a radiatoarelor si pasajelor de la roti pentru a arata mai natural

















suspensiile sunt printre cele mai bine realizate, suspensia spate avand un mecanism extrem de interesant cu 2 brate si sunt functionale







Sper ca v-a placut, criticile/ laudele le astept cu placere
« Ultima Modificare: 01/13/11*, 00 de cosmic »

Offline Ciprian

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 5.188
  • Gen: Bărbat
Rãspuns: Nissan R390 GT1 [1997][AUTOart]
« Răspuns #1 : 01/12/11*, 12 »
Foarte frumoasa macheta, cu multe detalii. Ce bine au realizat blocurile optice. La semnalizatoare vad ca nu sunt nituri, spre deosebire de Porsche 959.

Constat ca au lansat si versiune de pole-position si un test car, ambele mai scumpe decat varianta asta cu vreo 30 de euro. Doar la trecerea timpului, asa, ca machetele sunt similare.

Nu-mi place solutia cu folia de aluminiu, mai bine imbinau niste piese fotodecupate.

Offline cosmic

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 1.485
Rãspuns: Nissan R390 GT1 [1997][AUTOart]
« Răspuns #2 : 01/12/11*, 12 »
Blocurile optice sunt realizate foarte bine, mai ales sistemul de prindere a proiectoarelor de ceata. Ai dreptate cu folia de aluminiu, si mie mi se pare o solutie nereusita. Probabil s-a vrut o solutie mai ieftina la piese realizate integral din metal insa aplicarea ei imi pare defectuoasa : se vede cum a fost aplicata pe pasajele rotilor ca niste cute mici si imi da ( cel putin mie ) impresia de lucru ieftin sau facut la repezeala

Offline Stefan

  • IERTAND, TE IERTI PE TINE
  • Super-Hero Member
  • ******
  • Mesaje postate: 13.950
  • Gen: Bărbat
  • Sa nu dispretuiesti ce nu intelegi.
    • Miniauto
Rãspuns: Nissan R390 GT1 [1997][AUTOart]
« Răspuns #3 : 01/12/11*, 13 »
pe radiatorul din mijloc este o pata de culoare albastra... poate au vrut sa sugereze ca refolosesc materialele
(o fi fost taiata dintr-o reclama )  <-o

superb  )0(
« Ultima Modificare: 01/12/11*, 13 de Stefan »

Ne-am  adunat  aici  ca  sa fim  mai  multi:  Forum  Miniauto
Cumpar cu prioritate: VW T1, Matiz, , dricuri, super- si hypercars

Offline Andrei G.

  • Junior Member
  • **
  • Mesaje postate: 827
Rãspuns: Nissan R390 GT1 [1997][AUTOart]
« Răspuns #4 : 01/12/11*, 15 »
O macheta fara cusur,aici chiar ii pot da dreptate lui Vlad ca se apropie cu mult de "rivala" produsa de Exoto! :o
Motorul este realizat ireprosabil,iar suspensiile fac toti banii,chiar si pretul este acceptabil as putea spune!
Felicitari pentru achizitie! )0(
P.S:astept cateva poze alaturi de versiunea produsa de catre Exoto,mai ales ca le detii pe amandoua! :laugh:

Offline cosmic

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 1.485
Rãspuns: Nissan R390 GT1 [1997][AUTOart]
« Răspuns #5 : 01/12/11*, 16 »
Pata de pe radiatorul fata nu este la intamplare este un C de la Calsonic...
Modelul se apropie de cel de la exoto e adevarat insa chiar daca nu are detaliile celui de la exoto nu am de ce sa stramb din nas...Pretul a fost lejer sub jumatate deci nici pretentiile nu au fost asa mari :D

Offline Stefan

  • IERTAND, TE IERTI PE TINE
  • Super-Hero Member
  • ******
  • Mesaje postate: 13.950
  • Gen: Bărbat
  • Sa nu dispretuiesti ce nu intelegi.
    • Miniauto
Rãspuns: Nissan R390 GT1 [1997][AUTOart]
« Răspuns #6 : 01/12/11*, 17 »
Motorul este de departe piesa de rezistenta.  Chiar daca mai e loc destul pana la cel realizat de Exoto la modelul R89 cei de la autoart au apelat la solutii tehnice mai ieftine : imbracarea cu folii de aluminiu a radiatoarelor si pasajelor de la roti pentru a arata mai natural





vorbim de acelasi semn albastru ?
« Ultima Modificare: 01/12/11*, 17 de Stefan »

Ne-am  adunat  aici  ca  sa fim  mai  multi:  Forum  Miniauto
Cumpar cu prioritate: VW T1, Matiz, , dricuri, super- si hypercars

Offline cosmic

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 1.485
Rãspuns: Nissan R390 GT1 [1997][AUTOart]
« Răspuns #7 : 01/12/11*, 17 »
Da Stefan, o sa fac o poza si din celalalt unghi ca se vede si inscriptia Calsonic doar ca datorita unghiului din care e facuta poza nu se vede

model collector

  • Vizitator
Rãspuns: Nissan R390 GT1 [1997][AUTOart]
« Răspuns #8 : 01/12/11*, 18 »
Trebuie vazuta pe viu macheta. Mie imi place, insa varianta de teste sau cea cu mai putine decaluri. Din ce poze profi aparusera la inceput la ei pe site jurai ca este un exoto, de asta spun ca cel mai bine trebuie vazuta pe viu. Apreciem prezentarea, venita intr-un moment in care chiar era nevoie de una.

Offline Alex_Aeg

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 5.537
  • Gen: Bărbat
  • Imparatul moare ultimul !!!
Rãspuns: Nissan R390 GT1 [1997][AUTOart]
« Răspuns #9 : 01/12/11*, 18 »
Vai cat de frumoasa poate sa fie ...  :-:)
Mi o doresc si eu foarte mult insa eu prefer varianta test car inaintea asteia, dar daca totusi o sa o prind pe asta o cumpar fara sa stau pe ganduri. O intrebare am si eu, cum este ca si soliditate? Ma refer - iti e frica sa o iei in mana sa o manevrezi sau e solida si o intorci pe toate partile fara frica?

Offline Ciprian

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 5.188
  • Gen: Bărbat
Rãspuns: Nissan R390 GT1 [1997][AUTOart]
« Răspuns #10 : 01/12/11*, 18 »
Alex, a aparut si versiunea de teste, numai sa te induri de 200 de euro ;D

Machetele de curse sunt cele mai reusite in opinia. Au o multime de detalii exterioare, dar mai ales la motor, pe care nu le regasesti la o masina de strada.

O simpla alaturare a Nissan-ului cu Honda NSX de la acelasi producator, te face sa te intrebi de ce NSX-ul costa aproape la fel de mult.
« Ultima Modificare: 01/12/11*, 18 de Ciprian »

Offline Dark Side

  • BadBoy 'Vettes !
  • Senior Member
  • ****
  • Mesaje postate: 4.995
  • Gen: Bărbat
  • Corvette Racing: Winners of Le Mans 2011 @ GTE-PRO
Rãspuns: Nissan R390 GT1 [1997][AUTOart]
« Răspuns #11 : 01/12/11*, 22 »
Superb model. Era sa mi-o iau si eu dar... anyway e superba realizarea si masina e frumoasa !!
Felicitari !! (app de varianta testcar: Nu cred ca merita diferenta de pret intre asta si aia)
Click the banner to see my site

Offline cosmic

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 1.485
Rãspuns: Nissan R390 GT1 [1997][AUTOart]
« Răspuns #12 : 01/13/11*, 00 »
Multumesc pentru aprecieri si incerc maine sa mai adaug cateva poze mai in detaliu cu radiatorul fata din alt unghi
Alex : macheta parerea mea nu merita mai multi bani in varianta testcar mai ales ca e neagra complet si stirbeste destul de mult din detalii. Desi e destul de solida la prima vedere macheta e destul de usoara ( multe imbinari de plastic ) iar faptul ca atat in fata cat si in spate capotele se demonteaza full o fac destul de greu de manevrat. In plus toate clemele metalice adaugate te dug cu gandul la o manevrare atenta....

Offline justady2002

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 4.272
  • Gen: Bărbat
Rãspuns: Nissan R390 GT1 [1997][AUTOart]
« Răspuns #13 : 01/13/11*, 22 »
WOW !! O superbitate!!!  )0(
Felicitari pentru achizitie! Foarte foarte multe detalii ... dar si pretul este pe masura!
Personal, mi-ar fi placut sa il vad in livery-ul Calsonic ... albastru.  ;)
O macheta impresionanta!  )0(