Modelul 1:1Mercedes SLS AMG reprezinta continuarea modelului istoric 300 SL Gullwing datorita formei sale unice,in special a usilor "fluture" care il deosebesc fata de alte modele lansate de catre Mercedes-Benz de-a lungul istoriei sale.Modelul a fost prezentat in premiera la salonul Auto de la Frankfurt in 2009,fiind cel mai asteptat supercar al anului 2010,alaturi de Ferrari 458 Italia.
Aceasta reinviere a modelului 300 SL din anii 50' este de bun augur pentru cei de la Mercedes,fiind in prezent modelul reprezentativ pentru producatorul german din Stuttgart-Sindelfingen.Tehnologia dezvoltata pentru acest model,este cea mai avansata din cadrul MB,caroseria fiind realizata din aluminiu integral(Alubeam).Transmisia standard este cea specifica modelelor AMG cu dublu ambreiaj,cu 4 moduri de selectare a modului de condus:"C" (Controlled Efficiency), "S" (Sport), "S+" (Sport plus) or "M" (Manual).Desi s-a avut in vedere deschiderea automata a usilor,s-a renuntat la acest aspect pentru reducerea greutatii cu 41 de kg!
Puterea dezvoltata de catre motor(6.2l-6208 cm3) este de 570 cp(420 kw),accelerand in 3.8 secunde de la 0-100 km/h,avand un cuplu de 670 NM la o turatie de 4750 rpm(7200 rpm maxim).
In functie de configuratia aleasa,acest model poate fi comandat cu frane ceramice(11.305 euro),care reduc viteza de franare cu 40%,exteriorul poate fi dotat cu elemente din carbon(ex:oglinzile,eleronul,etc.,acestea reducand semnificativ greutatea),la fel si in interior.Pentru cei mai stilati cumparatori,pielea poate fi comandata exclusiv(Designo),pielea fiind naturala,avand cusaturi foarte fine si un design special.
Acest model va fi prezentat in viitor in 4 versiuni,deocamdata fiind produs doar modelul coupe,versiunea roadster urmand a fi prezentata la anul,la fel ca si versiunea "Black Series"(va fi mai usoara cu aprox. 300 kg) sau versiunea pentru concursul european Fia GT3(2011-).Pentru piata din Orientul Mijlociu(cel de-al 4-lea cumparator ca volum de vanzari pentru modele AMG din lume),a fost lansata culoarea speciala SLS AMG DESERT GOLD.Pretul masinii nu este unul exorbitant,fiind doar 149.000 euro fara TVA.
In prezent acest model este si Safety car-ul oficial al F1!
Modelul 1:18Pana sa detin acest model,eram foarte dezamagit de realizarea sa mediocra,chiar slaba.In realitate lucrurile sunt putin diferite,macheta fiind realizata rezonabil pentru pretul sau original de 70 euro.Modelul pe care il detin este mochetat(fiind editia dealer).In cutie,gasim inclusiv o surubelnita marca Minichamps.
Exterior:Exteriorul este realizat foarte bine,cu exceptia grilelor perforate,care lipsesc cu desavarsire.Semnele reprezentative MB si AMG sunt realizate in relief,cu exceptia semnului prezent in fata capotei.Am ales modelul pe culoarea negru obsidian,datorita combinatiei foarte reusite(negru-exterior,maro-interior).Punctul forte al exteriorului mi se pare de departe realizarea excelenta a farurilor si a stopurilor pentru o macheta de nivel mediu.Jantele sunt de asemenea realizate bine,etrierele sunt marcate cu sigla AMG,discurile de frana fiind functionale.
Macheta este sustinuta de o suspensie functionala,partea inferioara a machetei este detaliata,nefiind desenata.In schimb eleronul este desenat,nefiind mobil.Un alt defect este si prezenta specifica modelelor Hot Wheels si anume,axul de pe spate
Stopul central(dintre tevile de esapament) este si el de asemenea vopsit in culoarea galbena,originalul fiind transparent.Pneurile nu sunt nici ele marcate cu producatorul oficial,dar acest defect poate fi omis,rareori fiind prezent pe machetele de nivel mediu.
Interior-MotorMotorul nu poate fi descris decat intr-un singur cuvant:oribil,in realitate fiind mult mai detaliat spre deosebire de alte super-car-uri.El este reprezentat doar de o placa superficiala care scoate in evidenta doar parte superioara a motorului(lipsesc cablurile),in schimb capota este prevazuta cu plastic pe partea inferioara.Un plus al partii frontale il reprezinta butonul situat in partea inferioara a machetei pentru deschiderea capotei.Capota este prevazuta din pacate cu dog-legs,nerespectand realitatea,la fel si usile,care in realitate sunt prevazute cu un sistem hidraulic.
Interiorul pot afirma cu siguranta ca este punctul forte al machetei:butoanele sunt realizate in relief,volanul este realizat perfect,cadranele sunt bine desenate,scaunele prezinta un plastic realizat din cauciuc,fiind realizate inclusiv butoanele pentru reglarea electrica.Lipsesc insa centurile de siguranta,care cu greu puteau fi introduse intre spatiul dintre scaune si usi.Pe partea superioara a mochetei este reprezentat semnul AMG,situat in apropierea scaunelor.Pedalele sunt si ele marcate corespunzator,la fel si bordul,realizat conform originalului.Portbagajul este si el de asemenea mochetat.
Per ansamblu acest model putea fi realizat mult mai bine,fiind modelul meu preferat lansat in 2010,alaturi de 458 Italia,dar pastrand proportiile cu pretul sau(70 euro) merita din plin.Probabil merita sa coste cu 30-40 euro mai mult,cu conditia ca motorul sa fi fost realizat integral,iar grilele sa fie perforate,iar eleronul functional