Concurentul numarul 4 AdyAeroDacia 1304
HDOdata cu iesirea pe poarta fabricii a modelului 1304, inginerii de la Dacia au primit ordin "de sus" sa creeze un model pentru export. Interesul tarilor comuniste de a vinde produsul tarilor capitaliste era mare, asigurandu-se astfel fluxul de valuta necesar oricarei tari, fie ea si comuniste.
S-a dorit crearea unei versiuni care sa aiba o capacitate de transport in bena mai mare. Acest lucru se putea face prin modificarea suspensiei dar sarcina maxima de transport era limitata si de incarcarea pe pneurile spate, asdar s-a luat decizia de a dubla rotile spate.
S-a imprumutat o pereche de jante de la o utilitara veche de prin curtea fabricii si s-au dotat cu un rand dublu de anvelope standard de model 1304 iar sarcina maxima a crescut pana la 1500 kg. Pentru caroserie s-au creat niste aripi din material plastic care veneau prinse dupa decuparea pasajului spate, astfel ca nu era nevoie sa se modifice matrita aripilor spate. Garda la sol a fost marita si ea cu 5 cm pentru a face fata unui teren mai dificil. Varianta a primit numele de Dacia 1304 HD (Heavy Duty).
Motorizarea propusa a fost aceea de 1577 cmc.
Masina a fost dotata suplimentar cu o pereche de faruri de ceata pe fata, pozitii portocalii, o structura diferita asezata in spatele cabinei si un sistem de prindere pentru asigurarea suplimentara a incarcaturii. La interior erau prezente tetiere pentru scaune precum si un radio "de import".
Din pacate s-a construit un singur prototip iar Dacia a decis sa exporte doar varianta clasica de 1304 care se gaseste si la noi. Poate ca acest prototip ar fi avut succes.
Modificari:
Sasiu:
Inaltare cu 1 mm
Jante duble pe spate cu pneuri duble
Traseul de evacuare al motorului l-am eliminat si reconstruit. Este vopsit cu metal natur.
Roata de rezerva cu prinderi
Aparatoare de noroi fata si spate (inscriptionate DACIA).
Interior:
Ceasuri de bord
Bord vopsit cu argintiu
Bratele volanului vopsite cu argintiu
Tetiere la scaune
Pedalier
Tija schimbator argintie
Plafon cu parasolare vopsit gris
Interior vopsit gris
Sticla la oglinda interioara
Caroserie:
Evazari spate
Structura din spatele cabinei schimbata
Sistem de ancorare a incarcaturii
Proiectoare ceata galbene
Pozitii portocalii
Stopuri vopsite cu alb si portocaliu
Antena radio
Insctiptii decal HD pe laterale
Bara spate cu element de aluminiu
Sticle la olglinzile retrovizoare
Backwash pentru grilele de aer sub stergatoare.
Numere de showroom "Dacia 1304 HD".
Work in progress:
Marirea garzii la sol si sistemul de esapament:
Pasajele rotilor spate, structura din spatele geamurilor si prima versiune de jante spate. pasajele le-am confectionat din hartie autocolanta, dupa ce am fost multumit de forma le-am "uns" cu superglue iar dupa uscare am umplut cu chit si am finisat.
Interiorul:
Chederul de la geamul fata era cam sters asa ca l-am refacut cu negru acrilic. Am facut si back-wash la grilele de aer de sub parbriz:
Proiectoarele de ceata:
Bordul cu ceasurile reprezentate si elementele argintii caracteristice:
Cam asta e. Sper sa va placa si va astept cu intrebari (daca aveti).