348 tb - un nume sec dar care spune esențialul despre un model dezvoltat de însuși Enzo, dar pe care nu a apucat să-l vadă lansat pe piață - 3,4 litri, 8 cilindri în V, t(ransversale) b(erlinetta) - culmea, motorul fiind montat longitudinal în spate, dar cutia manuală de viteze - transversal. Printre altele, modelul se lăuda cu 300 CP, 323 Nm pe la 4200 rot/min. Viteza maximă de 275 km/h era acompaniată de un consum de cca. 19,6 l/100 km, sau dacă te limitai la o viteză ”normală” de autostradă ”calul” înghițea numai 8,4 l/100 km, asta după ce ieșeai din traficul urban cu o medie de Dacie 1300, adică vreo 9,5 l/100 km. Bucuria de a conduce neîntrerupt berlinetta - singur, sau maxim în doi, putea să ajungă pe la 1100km (dacă aveai pașaport, sau dacă țara avea măcar 1100 km de autostradă) pentru că rezervorul putea înmagazina vreo 95 l de benzină. În caz de urgență, cu șoferul potrivit, atingea suta în 5,6 s. S-au produs 8844 de exemplare - 2895 tb-uri (1395 kg ) și 4230 ts-uri restul fiind distribuit la alte variante, din 1989 (pe când noi îl împușcam de Crăciun pe EL) până în 1995 (când în România se năștea PRO TV-ul și Dacia Nova).