Modelul se caracterizeaza prin simplitate, daca avem in vedere posibilitatile tehnologice din acea perioada.
Aici te contrazic.
Poti sa fii sigur ca prototipul arata mult mai frumos (vezi designul masinii Matra F1) dar forurile decizionale au spus ca este prea complicat sa faca o matrita buna.
In acele vremuri, un bun prieten al meu, lucra la sectia de prototipuri pentru jucarii, si povesteste cum se facea un nou model.
Pentru a nu se face stante noi (costa), matrite noi (costa) se schimba doar culoarea - de exemplu la miniaragazele pentru copii - din alb in maro ca "tine" mai bine la tavaleala.
Primii care puneau bete in roate erau producatorii "Viitorul Oradea", "9 Mai Lugoj", "Metaloglobus" si multitudinea de ateliere din cooperatie care strambau din nas cand trebuiau sa faca noi matrite si sa treaca de la prototip la productia de serie.
Exemple sunt multe.
Se cunosc, sunt prezente si aici pe forum, vestitele Ferrari 512S si Lola care aratau intr-un mare fel ca prototip si ce a iesit din matrita pentru serie.
Tehnologie am avut. Faceam inca din anii '70 modele performante pentru PIKO dar pentru noi a iesit ce a iesit deoarece nu aveam voie sa folosim matritele bune si au fost "reinventate".
Sunt multe de spus.
Poate, un colectionar de jucarii vechi, isi mai aduce aminte de basculanta "Steagul Rosu", din tabla, care era o adevarata opera de arta pentru acea vreme.
E greeeeeu ...