Excelenta prezentare a modelului 5000 GT făcută acum câteva săptămâni de colegul Mavrodin m-a determinat să scot la pozat toate variantele de caroserie pe care le am în colecție. Cred că acest model e singurul pe care și-au etalat talentele toate casele de design italiene. Celălalt candidat ar fi fost infinita serie de modele Ferrari 250, dar din câte știu Pietro Frua nu a carosat vreu Ferrari, iar Giovanni Michelotti a carosat versiuni de 340 America, respectiv 330 GTC/GTS. În mod ciudat Zagato lipsește din șir, deși modelele lor A6 au fost foarte apreciate.
5000 GT "Scia di Persia" - șasiul 103.002 - Touring Superleggera - Replicars - originalul, care a pornit întreaga serie, proprietatea lui Mohammad Reza Pahlavi, avea motorul configurat într-o versiune foarte apropiată de modelul de curse 450S.
5000 GT Pininfarina - 103.008 - Matrix - comandată de Giani Agnelli, directorul grupului Fiat.
5000 GT Allemano - Minichamps și Neo - cea mai comună versiune, dacă pot fi considerate comune 22 de modele dintr-un total de 34 produse. Nu m-am putut decide care versiune să o iau așa că am adăugat atât Minichamps cât și un Neo. Tind să cred că Neo e mai aproape de adevăr, dar culoarea verde metalizată a celuilalt e genială.
5000 GT Michelotti - șasiul 103.016 - ABC Brianza - comandată de Briggs Cunningham, care a solicitat ca stilistic să evoce cât mai multe elemente ale lui Maserati 450S.
5000 GT Ghia - șasiul 103.018 - Kess - mașina personală a lui Ferdinando Innocenti, creatorul scuterului Lambretta, și al multor modele de categorie mică italiene, preluate și prelucrate după licențe de automobile britanice, gen Mini/Austin/Morris. Modelul a fost descoperit recent în Arabia Saudită, semi-putrezit, dar tot a produs peste jumătate de milion de dolari la licitație.
5000 GT Frua - Matrix - designul a influențat prima generație de Quattroporte.
5000 GT Bertone - șasiul 103.062 - Kess - aici am preferat varianta inițială, cu un bloc de far, ulterior modelul s-a americanizat cu perechi de două proiectoare.
Iar la final am lăsat un model care a plecat ca 5000 GT, carosat de Vignale, cumpărat de președintele mexican Adolfo Lopez Matos, și bușit în capitala mexicană. Recarosarea a fost atât de bine primită, încât forma a fost adoptată pe o serie nouă de modele, Maserati Mexico.
Ultima machetă e produsă de Neo.