Revin si eu cu prezentari ale unor masini racing chiar daca pe aici lumea e cu masini mai mult in varianta street version.
Nissan-ul de azi desi nu a castigat nici o cursa importanta a fost ales de cei de la EXOTO probabil din cauza licentelor pe care le au pt masinile de LeMans din acea perioada, cand cei de la jaguar faceau legea intre 1988-1990. Cum pentru noi macheta primeaza si nu masina reala vom sari astazi peste datele modelului real si ne vom concentra numai pe modelul celor de la exoto.
Macheta este un model high-end care rivalizeaza fara probleme cu singura concurenta - CMC. Plasticul este prezent in foarte putine locuri, nu exista elemente ale caroseriei care sa fie reprezentate din plastic, tot ce trebuie sa fie metal este metal : radiatoare, conducte, discuri de frana si etrieri etc. Elementele sunt realizate in cel mai mic detaliu, si as fi putut spune ca aceasta ar fi fost cea mai aproape de perfectiune macheta pe care o detin daca cei de la exoto nu ar fi gresit destul de rau din punctul meu de vedere mecanismul de deschidere al portierelor. Nu stiu cum era la masina reala insa daca ar fi pastrat mecanismul existent la Sauber C9 aflat tot in curtea fabricii exoto acesta era un model perfect. Din pacate aici au avut cea mai slaba ( si zic eu singura slaba ) realizare la acest model, portierele neputand sta deschise singure si trebuind sprijinite pentru a avea acces in cockpit.
Dar sa vedem despre ce e vorba...
masina prezinta conform traditiilor de competitie din acea perioada ( nu am mai vazut si in vremurile de azi ) aparatoare pentru rotile spate; acestea au un mecanism de prindere destul de reusit din 2 parti astfel incat odata fixate nu cad sub nici o forma
partea fata-spate se demonteaza complet; de altfel in cutie ele vin oricum ambalate separat si trebuie ansamblate ulterior. Capota prezinta niste cleme de prindere destul de bine realizate deoarece odata fixate macheta poate fi intoarsa fara a exista riscul ca acestea sa se desprinda
nu exista fante de aerisire ale caroserie care sa fie doar desenate; totul este perforat in metal conform cu originalul
stopurile si farurile sunt reprezentate exemplar, fara vreun nit la vedere - Exoto 1 - CMC 0; mai mult de atat masca de plexiglas a farurilor are reprezentate foarte exact si niturile de prindere ca in realitate
odata intoarse capotele arata grija pentru detalii : toate contactele pentru faruri sunt reprezentate corect
si acum ciresele de pe tort : cheia pentru roti poate desface rotile dar ajuta la simularea modului de functionare a rezervoarelor : prin apasarea capatului de rezervor acesta se retrage in interior exact ca la modelul real. Cei de la exoto numesc aceste sisteme "pneumatice", nu stiu daca chiar sunt insa clar sunt de mare efect. De asemenea cheia poate fi folosita pentru aceleasi suruburi pneumatice care exista sub sasiul masinii astfel ca in pozitia deschis masina sta ridicata cam 0.5cm de la sol iar cauciucurile nu ating suprafata de contact
discurile de frana sunt evident metalice si realizate in detaliu extrem de bine
cauciucurile sunt de tip slick ( in contrast cu cele de la Sauber care sunt rain ), tevile de esapament arata de asemenea super
stergatoarele de parbriz sunt si ele atent realizate
radiatoarele sunt piese de rezistenta
interiorul e la mare inaltime, scaunul e realizat din material textil, centurile de siguranta sunt albastre iar benzile de siguranta ce asigura portierele rosii; marginile imita foarte bine fibra de carbon - pacat de sistemul care nu asigura sustinerea usilor si a culorii negre care nu mi-a permis mie sa fac niste poze mai acceptabile...
iar la sfarsit motorul care este sufletul masinii si cel care te da pe spate...In momentul asta uit si de gaura facuta pe card de acest frumos exemplar ...