Bmw X5 - E70 este a doua generatie din gama X a celor de la BMW. Aceasta masina este mai lunga si mai lata decat versiunea precedenta si dispune de un rand suplimentar de scaune in portbgaj. Alaturi de X6 este construit in USA.
Odata cu lansarea noului X5, bmw a lansat si cateva inovatii in aceasta clasa printre care: stopuri cu led, sistemul i-drive si acel joystick folosit pe post de schimbator care desi oarecum ca unul normal, nu foloseste un sistem mecanic pentru schimbarea vitezelor ci unul electronic.
Despre macheta in primul rand trebuie mentionat faptul ca este grea. E una dintre cele mai grele macheta din colectie, mult peste greutatea suv-urilor autoart. Detalile de la motor, desi sunt absente si masina reala, pot fi considerate drept slabe. La interior si exterior detalile sunt bune, kyosho lucrand ingrijit. Totusi imbinarile nu par a fi la nivelul suv-urilor de autoart, desi in mod normal nu e difernta mare de pret pret intre ele. Per total pare o macheta solida, bine inchegata ce merita adaugata in colectie.
Farurile, stopurile si proiectoarele prezinta nituri de prindere vizibile. Nu sunt in genul celor "maisto", dar se pot observa atat la baza farurilor cat si a stopurilor mici picioruse de sustinere. Calitatea blocurilor optice din fata este superioara celor din spate, lasand mai mult impresia de high-end.
Grila prezenta in celebrele "nari" BMW este reala, dar cea din partea inferioara a barii fata este "plina". Aspectul cromat al grilei frontale este foarte reusit, chiar daca in poza nu se observa foarte bine. Se poate observa si numarul de inmatriculare (M-BZ) care este cel putin ciudat.
Interiorul este la inaltime. Desi scaunele sunt din plastic, ele prezinta "cusaturi" vizibile. Bordul si toate instrumentele prezente pe el sunt realizate bine, la fel ca si imitatia de mahon care desi nu e grozava seamna cat de cat cu cea reala. Ar mai fi de precizat faptul ca japonezii de la Kyosho au decis sa faca cele doua ecrana (fata-spate) inchise. Nu s-au mai obosit sa puna un sticker sau sa incerce o vopsea ce reda afisajul.
Portbagajul este poate cea mai reusita parte a masinii. Scaunele pliabile din portbgaj, la fel ca si sistemul de deschidere sunt superbe. Se pot observa cemturile de siguranta si alte elemente minore pentru care s-a aratat o importanta marita.
Motorul. Aici e partea cea mai slaba a masinii. Am decis sa pun poza cu motor identic (4.8i) pentru a vedea diferentele. Motorul pare slab, desi respecta in mare proportie realitate, dar parca textura folosita e urata. In plus nici nu s-au chinuit sa vopseasca partea superioara la fel ca in realitate.
Jantele sunt realizate bine. Se vad prezoanele si emblema de bmw, toate parti separate (sau cel putin asa imi par). Nici modelul real nu dispune de discuri perforate, dar si asa se putea lucra unpic mai mult asupra lor.
Alte detalii sesizabile ar fi: senzorii de ploaie de pe parbriz, manerele de usi realizate frumos si espamentul (scuzati poza) bine dimensionat. Rezervorul este doar "zgariat" pe caroserie.
Sasiul nu prezinta mari detalii, dar dispune de suspensii functionale. Totusi reprezentarea la 1:18 a telescoapeler nu este la fel de buna precum la autoart.
Ar mai fi de mentionat un
MARE MINUS al machetei. Toate cele patru roti sunt la fel de late. In realitate (cine a vazut poate confirma fara probleme) cele spate sunt mult mai late. Diferenta e destul de mare in realitate: 255.50 R19 - fata / 285.45.R19 - spate.
Desi in acest review am relatat multe parti negative, macheta ramane mai mult decat interesanta. Culoarea poate fi subiectiva, dar decat alb eu zic ca e mult mai bine.
De curand s-a lansat si versiunea 1:1 a modelului X5 M. Astept si macheta 1:18.