Compania Lincoln a fost infiintata in 1921 de un fost angajat al General Motors. S-a axat inca de la inceput pe productia de automobile de lux in serie limitata. Cum era destul de greu de rezistat pe o piaţă cu zeci, poate chiar sute de marci auto, asa cum era piata americana a anilor '20, a fost o buna afacere preluarea companiei de catre gigantul Ford, Lincoln devenind un fel de divizie de lux a acestuia. Totusi, marca si-a pastrat o relativa independenta pana in 1936.
In 1931 aparea modelul K, un model ce intentiona sa concureze masinile de top ale vremii produse de Cadillac, Pierce Arrow sau Packard. Lansarea sa in toiul marii crize economice nu era insa de bun augur, vanzarile neatingand niciodată cifrele preconizate. Cu toate acestea, Lincoln K a rezistat ani buni, primind in 1932 motorizari de 8 si 12 cilindri in V si beneficiind de numeroase restilizari, cea mai importanta fiind cea din 1937. In 1939 a fost inlocuit de modelul Continental.
O mixtura intre vechi si nou, Lincoln K a imbinat tehnologii traditionale (caroserie clasica, frane actionate mecanic) cu solutii mai noi (in special motoarele 8 si 12V). Este o imagine reprezentativa pentru ceea ce insemna automobilul american de clasa mare la sfarsitul anilor '20 / inceputul anilor '30.
Macheta este,cred, printre cele mai bune realizari Ricko, cu grija pentru o multime de detalii dar si cu ceva probleme pe alocuri, cum ii sta bine unui producator de machete ieftine. La exterior sunt usor de remarcat liniile precise ale masinii, cauciucurile cu spite turnate in detaliu (desi un pic cam groase), farurile fara nituri de prindere sau usile cu balamale exterioare.
Sunt de remarcat si stopurile (plastic transparent in 2 culori) precum si solutia aleasa pentru praguri, mult mai bună decat la modelele mai vechi (Horch 851 e un dezastru la acest capitol). Statueta de pe calandru nu e chiar atat de detaliata insa e din plastic moale (numai la Ricko am vazut chestia asta), asa ca nu exista sanse sa fie rupta. Din avion nu se vede, dar curelele de prindere ale oglinzilor retrovizoare pe rotile de rezerva nu sunt piese separate ci sunt figurate in relief pe corpul cauciucului. Se vede insa rama parbrizului foarte prost detaliata, turnata in crom (plastic cromat) ieftin si foarte stralucitor. Stergatoarele sunt corp comun cu aceasta rama, practic fiind o singura bucata de plastic.
Interiorul este foarte bine facut, cu mici exceptii legate de bord si manetele din zona, unde se vede din nou acel tip de crom prea stralucitor. In schimb, podeaua este mochetata iar banchetele din plastic moale chiar dau senzatia de realism, in poze se vede destul de bine acest lucru. Locurile din spate au fost tratate cu atentie si se poate vedea o imitatie de lemn pe peretele din fata scaunelor. Acolo unde in limuzinele de astazi exista televizoare pentru pasageri, cel mai probabil Lincoln K avea un ceas. Spun "probabil" pentru ca Ricko n-a mers pana intr-acolo cu detaliile incat să-mi dau seama prea bine ce e.
Detaliul cu adevarat interesant este reprezentat de strapontinele functionale din fata banchetei spate, care se pot plia exact ca in realitate. O nota buna si pentru piesa care reprezinta acoperişul strans, lucrata tot intr-un plastic moale, aproape cauciucat si cu o forma nu foarte regulata, tocmai pentru a imprima mai mult realism machetei.
Compartimentul motor este relativ simplu, fara cablaje dar cu capace de chiulase negre si suruburi vopsite in argintiu. Este un motor in V, dar nu stiu daca masina a avut si un propulsor cu 10 cilindri, asa cum pare sa fie cel al machetei. Totusi, e fixat pe lonjeroanele sasiului, la fel ca in realitate. Sasiul este decent detaliat, exista un ax cardanic si alte cateva piese separate. Macheta nu are insa suspensii functionale.
In ansamblu, modelul arata bine si aduce destul de mult cu exemplarul real, din cate am reusit sa-mi dau seama studiind fotografiile acestuia. Din masinile de gabarit mare din anii '30 pe care le am in colectie (majoritatea Ricko si Signature), Lincoln K este clar cea mai bine realizata. Sper sa va dati seama si din poze. Exista o mica greseala pe numerele de inmatriculare, unde scrie 1934 in loc de 1931. Pe sasiu si ambalaj (cutie) e trecut anul corect.