Mercedes-Benz W25-" The Silver Arrow"
Numele de Sageti Argintii a fost dat masinilor de curse Mercedes-Benz is Auto Union din perioada 1934-1939. Multi considera acesti ani ca fiind epoca de aur a curselor cu motor. Aceste masini erau cu adevarat capodopere ale tehnologiei din acea perioada, dar acest lucru ascundea un adevar mult mai intunecat. Adolf Hitler, noul cancelar al Germaniei, dorea sa dovedeasca superioritatea poporului sau prin orice mijloc posibil. Astfel, cursele cu motor au devenit principalul loc unde superioritatea tehnologiei germane putea fi dovedita. Pentru a putea castiga curse , cei doi producatori au primit 450 000 de marci si premii in bani bupa fiecare victorie.
Exista o poveste ciudata legata de modelul Mercedes-Benz W25. Cu o zi inainte de participarea la prima cursa, masina a fost cantarita si s-a descoperit ca ea cantarea cu 1 kg mai mult decat limita impusa de regulament. Alfred Neubauer, directorul de cursa de la Mercedes-Benz, sustine ca impreuna cu pilotul Manfred von Brauchitsch au stat treji toata noaptea inainte de cursa pentru a indeparta toate vopseaua alba a masinii, scapana astfel de kg in exces. Aluminiul expus al masinii a atras atentia tuturor in ziua cursei, unde a obtinut si victoria. Dar, aceasta poveste nu a aparut pana cand Alfred Neubauer si-a publicat memoriile in 1958 si acest eveniment nu este mentionat in nici o publicatie din anii '30.
Lasand la o parte aceasta poveste, masina era cu adevarat extraordinata. Detinea un motor de 8 cilindri in linie, 3.3 litri, supraalimentat, ce dezvolta initial 314 CP ,apoi a fost marita la 354 CP, prin utilizarea unui combustibil special dezvoltat de Standard Oil.
Acum despre macheta:
Parti bune :
-spitele sunt facute din otel foarte fin dar si foarte rezistent
-toate rotile se demonteaza
-capacul rezervorului se desface
-grila este foarte detaliata
-capota motorului este fixata cu 6 "cocosi' exact precum in realitate
-toate gurile de aerisire de pe capota si lateral sutn reale
-scaunul soferului este facut din material textil foarte fin
-micul parbriz se rabateaza
-in interior se misca manetele si, bineinteles, volanul:)
-macheta este construita foarte bine, nimic nu vibreaza, nimic nu se misca aiurea
Parti rele:
- Fata de modelul Bugatti Type 35, acest model CMC prezinta mai putine detalii. Stiu ca era o masina e curse si tot ce nu era absolut necesar era eliminat dar de cand am luat-o parca simt ca se putea mai bine
Asta e prima macheta pe care o prezint aici. Daca ma gresit pe undeva va rog sa imi spuneti. Stiu ca pozele nu sunt de cea mai bun calitate dar vremea nu prea imi permite sa ma duc la soare sa fac unele mai bune. Pe viitor voi veni cu poze mai reusite.
Am inteles ca este o problema cu spatiul de stocare. Am folosit spatiul serverului acum dar daa viitoare o sa apelez la un server extern de hosting.
Multumec!