BMW a prezentat cea de-a doua generatie a seriei 5 in vara anului 1981 in Munich. Construit la fabrica BMW din Dingolfing in Germania de Vest, sedanul seriei 5 arata similar cu predecesorul sau, dar prezenta ca noutate o constructie mai simpla si o greutate mai redusa cu 90 Kg. La Salonul Auto de la Amsterdam in Februarie 1985, BMW prezenta modelul M5. Divizia Motorsport a constructorului a adaptat motorul de 3453 cmc, 6 in linie de la modelul M635CSi si l-a montat pe caroseria seriei 5. S-au mai operat si modificari ale suspensiei. Versiunea europeana dezvolta 286 CP si atingea 100km/h in 6.2 secunde si o viteza maxima de 243 km/h. Doar 6 modele M5 erau construite manual pe zi, iar pana la finalul productiei din noiembrie 1987 au fost produse 2241 de exemplare.
In miniatura, modelul arata bine dar o privire mai atenta dezvaluie problema care a inceput sa apara si la AUTOart: calitatea fabricatiei. Dar sa o luam cu inceputul. Caroseria este bine reprezentata, vopseaua este aplicata cu grija dar in zona unde bandoul lateral de plastic intalneste caroseria metalica vopseaua incepe sa se exfolieze. Dar acest lucru se observa la o privire foarte atenta. Consider ca este o culoare bine aleasa, desi personal imi placea mai mult pe rosu. Capota este sustinuta de 2 amortizoare care sunt strambe putin, dar acest lucru nu afecteza usurinta cu care se deschide capota. Mai place si unghiul mare de deschidere a portbagajului. Ce nu place la exterior sunt spoilerele fata si spate care sunt de plastic si scartie la cea mai mica apasare. De asemeni, usile spate se deschid greu datorita lipsei unui element de care sa apuci si sa tragi. La interior, aceesi culoare neagra care nu lasa sa se vada toate detaliile. Sunt prezente centurile din material textil si podeaua mochetata. Datorita calitatii slabe a fabricatiei, spatarul scaunului soferului s-a dezlipit de sezut. Am remediat acest defect ce greu dar am reusit intr-un final. La motor vedem acelasi grad de detaliere cu care ne-a obisnuit autoart, se pot distinge foarte usor subansamblele motorului. Sasiul este facut din plastic, dar bine reprezentat. Se observa esapamentul, suportul rotii de rezerva sau rezervorul de combustibil. In concluzie, o macheta frumoasa dar care nu isi merita banii. Calitatea scade, preturile cresc.