Chevrolet C-10 Fleetside Pick-Up ~ 1968 ~ Highway 61
Ceva date despre utilitara 1/1: Spre sfarsitul anilor 60' si inceputul decadei urmatoare, Chevrolet a continuat traditia pick-up-urilor de incredere, traditie inceputa inca din anii '30. Pick-up-urile erau oferite in 4 categorii de greutate incluzand si pick-up-ul C-10, "C" arata ca utilitara avea tractiune pe rotile din fata.
Incepand cu 1967, Chevrolet a oferit un design mai modern si o suita de drum mai buna si mai confortabila, lucru care era in concordanta cu noua politica de marketing a GM care promova pick-up-ul ca fiind mult mai mult decat un cal de povara.
Astfel utilitarele puteau fi echipate cu noi tipuri de suspensii care faceau calatoria si mai confortabil. Deasemenea din 1968 clasica luneta de dimensiuni mai reduse nu mai era disponibila.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Despre macheta 1/18: Macheta de fata este prima de acest gen din colectie si pot spune ca este o reproducere foarte buna cu putine neajunsuri, interesanta mai ales datorita culorii caroseriei .
Vopseaua mata este aplicata bine desi am observat cateva bule prin unele locuri si, pot spune, culoarea este una pretentioasa care parca “atrage” praful mai mult ca alte culori. Desi nu am verificat, cred ca macheta respecta scara si proportiile dar voi verifica pentru pentru a fi sigur.
Cromul este frumos dar nu foarte frumos, exsistand mici imperfectiuni la bare si la masca frontala. Stergatoarele de prabriz sunt si ele cromate si au dimensiunile corecte. Antena pentru radio este telescopica, detaliu interesant care apare si la alte machete Highway 61.
Gurile de aerisire din masca frontala nu au plasa ci sunt doar gaurite, iar farurile sunt realizate ingrijit fara nituri vizibile. Semnalele laterale au plasticul vopsit in rosu si, respectiv, in protocaliu iar marginile plasticulului sunt cromate, lucru care face ca acesta (cromul) sa se duca destul de usor.
Lufturile dintre piesele mobile sunt mici si bena poate fi acoperita cu un fel de capac (a nu se confunda cu capacul pentru incarcarea diferitelor obiecte in bena) dintr-un plastic flexibil. Un detaliu ceva mai neplacut il constituie clantele portierelor, putin cam groase. Geamurile laterale lipsesc dar la acest model, in special, e mai bine asa. Capacul rezervorului de combustibil este cromat si se afla la mijlocul utilitarei…
La partea posterioara se observa scris pe capacul de incarcare al benei, in relief, “Chevrolet” si se mai observa butucul cromat pentru tractare. La stopuri niturile sunt can deranjante avand in vedere ca suprafata stopurilor e mica. Oglinzile laterale sunt in culoarea masinii si au bratul de sustinere destul de subtire (e importanta chestia asta fiindca acestea nu vin montate si exsista riscul ruperii la montarea pe utilitara…)
Tevile de evacuare, in numar de doua, sunt pe lateral, in spatele rotilor posterioare, si din nefericire gurile nu sunt gaurite sau macar sugerate printr-o adancitura.
Compartimentul motorului este detaliat, cu multe cablaje si destul de colorat. Se poate observa filtrul de aer, bateria, radiatorul si alte piese frumos detaliate si vopsite. Capota motorului (ca dealtfel orice alta piesa mobile de pe aceasta replica) se deschide cu ajutorul unui sistem complex (pe placul lui KSM).
Interiorul este destul de spartan, caracteristic unei utilitare. Se pot observa ceasurile de bord realizate frumos, pedalele vopsite la margini cu argintiu, presurile din plastic si pragurile cromate. Scaunele sunt realizate dintr-un fel de plastic mai moale vopsit in rosu. Fetele interioare ale portierelor sunt vopsite si ele in rosu; pe acestea se observa levierul de ridicare/coborare al geamurilor cromat si celalalt levier de deschidere/inchidere a portierei.
Un detaliu interesant este torpedoul care se deschide. Mocheta din interior este rosie.
Capacul de incarcare al benei se deschide cu ajutorul unui sistem asemanator celui de la capota motorului. Bena este acoperita cu un plastic cu striatii, fidel modelului real.
Jantele sun realizate frumos. Butucul este cromat, la fel ca si buza, in timp ce restul jantei este vopsit in argintiu. Ventilul este si el prezent. Cauciucrile destul de subtiri nu au imprimate vreun producator pe ele. Toate patru rotiile au o aparatoare de noroi.
Sasiul acestui model este mult mai detaliat decat la multe alte machete, un detaliu frumos este cardanul care se invarte. Se poate observa si roata de rezerva si teviel sistemului de evacuare. (si la acest model jantele sunt prinse cu niste nituri mari negre, detaliu observat si de Ciprian la o alta prezentare)
Se vad si arcurile suspensiei functionale.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Concluzie: Macheta de fata este una cu o realizare buna, o macheta solide cu destule detalii, in stilul producatorului.
Desi masina nu este o frumusete cred ca este o macheta potrivita pentru o colectie de utilitare sau de americane.
Numai bine,
DS