Criza economica scade profiturile magazinelor online de jucarii
Vanzarile pe piata online de jucarii vor continua sa scada si in anul 2010, afectand nu numai profiturile magazinelor online. Potrivit unui sondaj de opinie realizat de BiG Media Relatii Publice, in perioada 04-06 noiembrie 2009, managerii magazinelor online sustin ca anul 2009 a fost unul critic pentru comerciantii din acest domeniu iar 2010 nu va aduce cresteri substantiale pe piata.
Peste 38 % dintre cei 100 de manageri care au raspuns la intrebarile sondajului considera ca in 2010 vor intampina o scadere a cifrei de afaceri fata de anul curent. Ei sustin ca veniturile consumatorilor vor continua sa scada anul viitor, in timp ce jucariile vor fi achizitionate din ce in ce mai rar. Doar 26% dintre cei chestionati se asteapta la o crestere a veniturilor in 2010, majoritatea cu estimand un procent de aproape 15%. Cei mai optimisti dintre comerciantii de jucarii pe internet sunt aceia care activeaza de cel putin 2 ani in domeniu si au reusit sa-si consolideze o retea de vanzari. Pentru nou- intratii pe piata vanzarilor de jucarii 2009 a fost un an de crestere, intrucat au pus la dispozitia clientilor platforme online moderne si interactive. Nici acestia nu asteapta un 2010 mai bun avand in vedere nu numai conditiile economice dificile dar si concurenta tot mai acerba.
Conform rezultatelor sondajului de opinie, 62% dintre cei chestionati au recunoscut ca volumul vanzarilor in 2009 au scazut fata de anul precedent. Prabusirea semnificativa a veniturilor in 2009 i-a fortat pe managerii magazinelor online sa adopte masuri drastice. S-au inregistrat reduceri de costuri de personal si de productie, iar unele magazine au preferat sa isi reduca stocurile si sa comercializeze doar branduri. Cei 28% care au reusit sa isi imbunatateasca veniturile in 2009, sustin ca acestea nu au crescut mai mult de 10%.