Legat de Fiat, nu cred ca s-a pus problema de cumparare cu totul ci doar de pachete de actiuni. Cu siguranta nici VW si nici Geely nu au puterea financiara de a cumpara si sustine un mamut industrial cum e Fiat-Chrysler Automobile. Conform datelor disponibile pe Google, in 2016 FCA a avut venituri si profituri apropiate de VW si asta cu vreo 350.000 de angajati mai putin. FCA a cautat o alianta cu GM pe stilul Renault - Nissan , insa americanii nu prea sunt interesati de pietele si tehnologiile lor.
Fiat nu inseamna 500, Panda, Tipo sau ce mai vand ei prin Europa de unde aproape au disparut. Fiat are operatiuni uriase in America de Sud si Asia. Deasemenea grupul detine subsidiari care vand produse cu valoare adaugata mare gen Comau - roboti si linii de fabricatie (cam toti ceilalti OEM lucreaza cu ei), Fiat Powertrain care fac motoare cu aplicatii speciale inclusiv in gama 10L - 20L , grupul CNH ca face echipament agricol sau Iveco cu divizia de vehicule militare.
E greu sa cumperi asa ceva. Pe langa bani, iti trebuie si experienta sa poti sa administrezi eficient un asemenea colos cu ramuri atat de diversificate.