Autor Subiect: China a reuşit să pătrundă în birourile Mercedes  (Citit de 2331 ori)

0 Membri şi 8 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline M3d1an

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 1.255
  • Gen: Bărbat
  • Arriving somewhere, but not here...
    • Reflection in Scale

Offline ekofresh

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 1.312
  • Gen: Bărbat
Nu e chiar asa tragic, avem exemplu clar cu Tata Motors care nu a produs efecte negative in preluarea Jaguar si Land Rover, ba chiar par pe un trend ascendent la gama de modele.

Offline M3d1an

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 1.255
  • Gen: Bărbat
  • Arriving somewhere, but not here...
    • Reflection in Scale
Nu e chiar asa tragic, avem exemplu clar cu Tata Motors care nu a produs efecte negative in preluarea Jaguar si Land Rover, ba chiar par pe un trend ascendent la gama de modele.
Volvo e un exemplu si mai bun, mai ales ca Gelly i-au preluat.
Asta pentru ca orientarea actuala este spre profit. Dar maine cine stie ce va fi....
Apropo, daca cauti prin stirile de azi vei gasi ca cei de Gelly  au demarat discutiile si cu Fiat.

Offline ekofresh

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 1.312
  • Gen: Bărbat
Ooo, da, noile Volvo arata WOW, s si v90 sunt spectaculoase..
Cu FCA au incercat multi, chiar si in urma cu ceva timp Geely si VW se zicea ca ii cumpara, dar totul la presa si zvon.

Offline IPR

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 1.275
  • Gen: Bărbat
  • Decat 10 lei la soare, mai bine 5 lei la umbra!
Legat de Fiat, nu cred ca s-a pus problema de cumparare cu totul ci doar de pachete de actiuni. Cu siguranta nici VW si nici Geely nu au puterea financiara de a cumpara si sustine un mamut industrial cum e Fiat-Chrysler Automobile. Conform datelor disponibile pe Google, in 2016 FCA a avut venituri si profituri apropiate de VW si asta cu vreo 350.000 de angajati mai putin.  FCA a cautat o alianta cu GM  pe stilul Renault - Nissan , insa americanii nu prea sunt interesati de pietele si tehnologiile lor.

Fiat nu inseamna  500, Panda, Tipo sau ce mai vand ei prin Europa de unde aproape au disparut. Fiat are operatiuni uriase in America de Sud si Asia.  Deasemenea grupul detine subsidiari care vand produse cu valoare adaugata mare gen Comau - roboti si linii de fabricatie (cam toti ceilalti OEM lucreaza cu ei), Fiat Powertrain care fac motoare cu aplicatii speciale inclusiv in gama 10L - 20L , grupul CNH ca face echipament agricol sau Iveco cu divizia de vehicule militare.

E greu sa cumperi asa ceva. Pe langa bani, iti trebuie si experienta sa poti sa administrezi eficient un asemenea colos cu ramuri atat de diversificate.

Offline M3d1an

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 1.255
  • Gen: Bărbat
  • Arriving somewhere, but not here...
    • Reflection in Scale
N-a zis nimeni de cumparare completa. Dar cu 10% Gelly a devenit actionar majoritar la Daimler. Poata asta incearca si la FCA.
Interesant ar fi de aflat de ce a ajuns Daimler sa renunte/ofere aceste 10% .

Offline larson

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 591
  • Gen: Bărbat
  • Die Hard With A Vengeance
Nu a renuntat Daimler la cele 10%, pur si simplu chinezii le-au cumparat pe bursa de la alti investitori sal'tare
Great people talk about ideas.
Average people talk about things.
Small people talk about other people.

Offline Ciprian

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 5.188
  • Gen: Bărbat
Geely e actionar majoritar intre investitorii privati, nu actionar majoritar la Daimler AG.

Owners:
   
Institutional Investors (70.7%)

Private shareholders (19.4%)
- Geely (9.69%)
- Kuwait Investment Authority (6.8%)
- Renault–Nissan–Mitsubishi Alliance (3.1%)

Daimler oricum nu e doar despre Mercedes, dar face si presa ce poate sa atraga cititori. Doar nu citeste nimeni daca scrii ca cutare land din Germania a cumparat 20% din actiuni ca e interesat de cele 10 divizii de autobuze si vehicule comerciale :))

Offline johann.nunweiller

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 21.107
Dupa ce au anuntat construirea a 3 uzine noi in Federatia Rusa, cred ca acest plan de preluare actiunilor de catre o firma chinezeasca le va asigura o pozitie mai buna pe piata asiatica.