Nissan Skyline (スカイライン in Japoneza) este o linie de masini compacte produse initial de firma japoneza Prince Motor Company si apoi de Nissan, dupa fuziunea celor doua companii in 1966. Se produceau in doua modele de caroserie: coupe sau sedan, caroseria combi fiind abandonata in 1980 o data cu lansarea modelului R32. Acum este disponibil doar coupe.
Modelele de Skyline de la R30 la R34 au fost printre cele mai apreciate “tuner cars” pentru pasionatii din Japonia si nu numai din anii ‘80 pana 2000.
Desi nu se vindea in SUA, aparitia Skyline-ului in jocurile video, filme si reviste de specialitate, a dus la importul acesteia in perioada 1999 - 2005, cu conditia ca masina sa fie modificata astfel incat sa corespunda standardelor si normelor de siguranta din SUA.
Primul Skyline s-a produs in Aprilie 1957, sub marca Prince, si era un sedan de lux.
Primul Skyline GT-R a aparut in Februarie 1969, si avea 160 CP.
Denumirea cu R** a aparut impreuna cu generatia R30, in 1981 – 1986. (406.432 bucati)
R31 - 1986–1989. (309.716 bucati)
R32 - 1989–1993. (296.087 bucati)
R33 - 1993–1998. (217.133 bucati)
R34 - 1998–2002. (64.623 bucati)
Modele de R34:
GT-R - 2.6 L, 332 PS, 392 Nm.
GT-R V-Spec - Kit aerodinamic, conducte de ventilare a franelor, difuzor aer.
GT-R V-Spec II – Ca mai sus + capota motor din fibra de carbon.
GT-R N1 – Motor N1, fara A/C, muzica, stergator spate. (doar 45 buc.).
GT-R M-Spec – Interior de piele, suspensie mai soft, scaune incalzite.
GT-R V-Spec II Nür – Ca mai sus la V-Spec II + N1 motor, 300 km/h v. max. (doar 750 buc.).
GT-R M-Spec Nür – Ca mai sus la M-Spec + N1 motor, 300 km/h v. max. (doar 250 buc.)
GT-R NISMO R-tune
GT-R NISMO Z-tune - 2.8 L, twin-turbo, 500 CP, 540 Nm (doar 20 buc.).
MACHETA:
Macheta nu este un GT-R “pur”, ci are un kit de tuning de la Nismo (prescurtare de la Nissan Motorsport). Macheta, mi-am dorit-o de muuulti ani! Din punctul meu de vedere : ESTE PERFECTA! Chiar nu am nimic ce sa-i reprosez! NIMIC! Pot enumera o parte din caracteristicile machetei, pe unele din ele numai cand am primit-o: tija metalica ce sustine capota motorului, un motor foarte detaliat si bine realizat, jantele au un inel cromat, de mare efect, interiorul mochetat complet, scaunele acoperite cu un material rugos, portbagajul mochetat, telescoape de sustinere a portbagajului, stergator luneta, decal-urile aplicate exemplar. Vor mai urma si R33 si R32, si mai apoi R35!
ENJOY !!!
[img width=770height=600]http://i587.photobucket.com/albums/ss313/justady2002/Nissan%20Skyline%20R34/DSC04814.jpg[/img]