Autor Subiect: Locomotiva DOLGOCH--Talyllyn Railways-UK-kit metal HOe  (Citit de 5394 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline sesamcave

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 158
[size=18]O mica istorie[/size]

Locomotiva Dolgoch a fost livrata in 1866 si a fost cea de-a doua locomotive a liniei Talyllyn. Tot ea este cea care a tras si trenul inaugural de pasageri.
 Masina a fost construita de Fletcher Jennings, pe baza patentului omonim, acesta avand ca punct central plasarea focarului in partea frontala a axelor motoare din spate, si nu cum se uzita pana atunci, si anume in spatele osiilor motoare !

Locomotiva a tractat atat trenuri de pasageri, cat si de marfa, acest lucru s-a facut pana in 1951, cand aceasta linie-Talyllyn-a devenit prima linie de tren cu aburi ce intra in conservare !!!!
La cel moment, locomotiva Dolgoch era SINGURA locomotiva in functiune !!!!
 Aceasta este cea mai veche locomotiva din UK INCA activa in serviciu !!!! ( sursa celor de mai sus este chiar traducerea prospectului gasit in cutia kit-ului ).


Un filmulet cu locomotiva 1:1 de pe Youtube:

http://www.youtube.com/watch?v=6J3csY9tFqY

Iar aici aveti un link cu un tip din Marea Britanie care construieste acelasi kit ca si mine:

http://www.rmweb.co.uk/community/index.php?/blog/394/entry-4543-dolgoch-a-first-attempt-in-white-metal-soldering/
===================================================


[size=18]Modelul[/size]

Este produs de firma britanica GEM Model Railways din Bedford.
Este un kit din metal alb, nemotorizat.
Pentru a-l motoriza, ei recomanda, in mod ciudat, un sasiu de locomotiva Arnold tip 0-6-0 !!!!!...deci 3 osii
 Spun ciudat, deoarece, locomotiva Dolgoch este de tip 0-4-0 !!!...deci 2 osii
Kit-ul este foarte curat turnat, sunt necesare minime piliri si debavurari -- mai mult am avut de lucru la kit-ul Omnibusului de la Günther .





...si iata si piesele principale...la "punga goala " :lol: :



 Aici va fac cunostinta cu  DONORUL, locomotiva de la care am luat sasiul motorizat:



Din ceea ce am vazut in linkul englezului, el foloseste altfel de sasiu de Arnold 0-4-0.
 Acum, asta e singura locomotiva Arnold 0-4-0 pe care o am si de care am facut-o rost !!!

ATENTIE !!!!    ATENTIE !!!!    ATENTIE !!!!  ATENTIE !!!!

Metalul alb contine PLUMB !!!!
Acesta este foarte toxic !!!!
Este recomandat ca cei care lucreaza cu acest "metal alb" sa se spele pe maini DUPA fiecare lucrare !!!!

Mai mult, se va evita contactul cu gura sau ochii atunci cand se lucreaza !!!!

Offline sesamcave

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 158
Ca sa pot folosi sasiul motorizat Arnold, a trebuit sa fac 2-3 aranjamente....
 Motorul este liber pe saiu, nu este prins in vreo clema sau surub.
singurul lui suport este un ARC aflat in interiorul tavanului cabinei, arc ce preseaza in jos pe motor---de unde reiese ca acel motor NU se mai misca...
 Cum eu am renuntat la cabina Arnold, a trebuit sa geasesc o modalitate de a fixa motorul pe sasiu ca sa stea nemiscat.
asa ca l-am lipit cu Poxipol.

 ATENTIE !!!!

Cand faceti acest lucru, aveti grija CAT poxipol puneti !!!!

Mai bine puneti mai PUTIN, altfel riscati sa ajunga pe axul motorului si sa-l blocheze, astfel ...adio motor !!!



Poxipol am pus si sub motor, dar , pentru o mai buna prindere, am mai facut si un COLIER de poxipol chiar la iesirea axului din motor:




Marius.

Offline sesamcave

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 158
---------Cazanul lipit :






-------O parte din cabina lipita pe sasiu:





----- locomotiva prinde forma:







Bine, cum se observa si din fotografii, am am de pilit putin, ba chiar mai am ceva de pilit la partea din fata a cazanului....

Pentru lipituri am folosit cianoacrilat tip GEL de la UHU.....
Faza e ca GEL pentru UHU e doar cuvant de dictionar, NU se regaseste si in continutul tubului !!!! :shock:  :evil:

 Am gaurit tubul prima data, am stors putin, a iesit ceva ( cam 2 gamalii de chibrit ) ce avea consisitenta unui gel, apoi....un FLUVIU de cianoacrilat...:lol:

Pe scurt, NU va recomand sa cumparati acest produs !!!!



Marius.

Offline sesamcave

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 158
Si iata si cateva poze cu sasiul motorizat + corpul locomotivei:






Aranjamentul este doar provizoriu, asa ca pentru poza !!!
De acum, urmeaza greul !!!!

Marius.

Offline PaulIP

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 1.263
  • Gen: Bărbat
  • Inima are ratiuni pe care ratiunea nu le cunoaste
In ciuda faptului ca postez pe un thread vechi, am cateva intrebari:
In ce stadiu se afla lucrarile la scara H0/H0e?
Locomotiva de mai sus pare disproportionata. Sasiul este mult mai mic decat lungimea locomotivei.
Dupa vopsire, metalul mai este toxic?
Pasiunile ne definesc, ne apropie, ne fac sa privim viata intr-un mod propiu si... nu ne fac sa imbatranim degeaba!

Offline sesamcave

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 158
Ciao,

Ce sa spun ....am mai lucrat si la locmotiva..am reusit vopsirea , dar am luat-o e la capat...a avut un mic incident si am luat-o de la zero...iar  :/()?!?.

Dupa vopsire, metalul nu mai este toxic deloc....practic eu dau un strat e grund ( folosesc spray DupliColor in cazul meu ) si apoi vopsesc tot la spray cu vopsea DenBraven.
Voi reveni cu poze si ...voi continua.

Marius.

Offline sesamcave

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 158
Va salut,
Revin si aici cu o continuare a constructiei locomotivei HOe Dolgoch, made in UK by GEM.

Prin 2013, cam tot pe timpul asta, am vopsit cu grund Dupli Color si i-am dat apoi si o culoare , DAR , printr-un accident, carcasa astfel vopsita am scapat-o din mana si s-a deformat.
 Cum nu mi-a placut cum am refacut-o, am decis sa o desfac ( din nou !) si am pus-o in diluant ca sa se ia si vopseaua ...
 In acest proces, a ramas in depozitare cca 3 ani.
 Cum necum, in timpul acesta s-au pierdut un tampon, peretele de la marchiza fata si hornul.
 Iata cum aratau bucatile ramase :
WP_20160929_002 by sesamcave, on Flickr

Si am facut , iarasi, primele lipituri, am folosit cianoacrilat GEL "LOCTITE", lipeste foarte bine si, mi se pare mie, e si mai rapid decat cel normal.
WP_20160929_003 by sesamcave, on Flickr
WP_20160929_011 by sesamcave, on Flickr
WP_20160929_015 by sesamcave, on Flickr

Intre timp, am reusit sa fac rost si de sasiul recomandat de catre cei de la GEM, si anume cel al locomotivei Arnold BR 89, 0-6-0, la care am scos roata din mijloc ( se vede in pozele de mai sus ).

Cum am spus, pe drum, am pierdut hornul original si fatza de la marchiza , aceasta fata de marchiza am refacut-o eu din sticlotextolt de 0.5 mm grosime pe care l-am gaurit la ferestre cu burghiul cu bormasina de mana.......se vede in poze.
  Peretele marchizei, adica sticlotextolitul de acum, a trebuit sa fie prelucrat in asa fel incat sa ii dau si curbura necesara....multa pila si masuratori....
   
WP_20160929_019 by sesamcave, on Flickr
WP_20160929_027 by sesamcave, on Flickr
WP_20160929_027 by sesamcave, on Flickr

....si peretele astfel rezultat:
WP_20161001_027 by sesamcave, on Flickr

 Hornul e "luat" de la o loko BR 80 Piko....
 Am luat un surub de 3 mm care a fost prelucrat in asa fel incat sa intre in horn (  capul l-am pilit la flex ), a fost scurtat si lipit apoi cu cianoacrilat.
WP_20160929_031 by sesamcave, on Flickr
WP_20160929_035 by sesamcave, on Flickr
WP_20160929_037 by sesamcave, on Flickr
WP_20160930_001 by sesamcave, on Flickr
WP_20160929_034 by sesamcave, on Flickr
Va continua.....
Marius.


« Ultima Modificare: 10/03/16*, 22 de sesamcave »

Offline sesamcave

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 158
Locomotiva HOe Dolgoch ramasese si fara un tampon, asa ca i-am confectionat eu unul + i-am montat si un fluier din alama ( ca tot am :-) ).
WP_20161001_016 by sesamcave, on Flickr

Am luat un tampon Piko, l-am raschetat si adus ca in poza.
WP_20161001_004 by sesamcave, on Flickr

 Apoi am gaurit cu grija o teava de plastic in care sa intre tamponul, dupa care am decupat din teava un colier EXACT cat trebuie ca sa fac tamponul englezesc lipsa + ca sa fie totul OK, am montat si o "talpa" gaurita din sticlotextolit in care am incastrat tamponul...
Nu-i asa ca arata ca cel din fabrica ?
WP_20161001_008 by sesamcave, on Flickr
WP_20161001_010 by sesamcave, on Flickr
WP_20161001_012 by sesamcave, on Flickr


Fluierul montat:
WP_20161001_018 by sesamcave, on Flickr
WP_20161001_027 by sesamcave, on Flickr

Va continua...ca s-a lucrat, nu gluma....
Marius.

Offline sesamcave

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 158
No, hai sa va arat cum m-a mai chnuit pe mine talentul weekendul asta : mi-am refacut locomotiva HOe "Dolgoch" + ca am pus pe ea toata tzevaraia si TOTI robinetzii ( m-a rupt migaleala, jur ! :-) ).
...si cum orice lucru trebuie sa aiba si "zvac!", am zis ca intai sa incep cu o ...bere neagra, asa sa mearga inspiratia bine  :-D :
WP_20161002_012 by sesamcave, on Flickr

Robinetzii, toti, provin de la cisterne Roco si TOTI robinetzii sunt gauriti cu truda ca sa pot trece / mufa sarma in ei !!!
WP_20161002_026 by sesamcave, on Flickr
WP_20161002_027 by sesamcave, on Flickr

 Fiecare robinetel de-l vedeti ( sunt 5 in total ! ), a fost gaurit la mana, cu ajutorul mini-burghielor Proxxon, folosind....o banala bormasina cu acumulator !
WP_20161002_013 by sesamcave, on Flickr

 Fiecare robinet are un minim de 2 gauri date, astfel incat teava CHIAR traverseaza robinetul !

  Tevaraia e facuta din cablu electric , iar aranjamentul robinetilor si tevilor e facut dupa POZA originala din linkul de mai jos:
http://www.talyllyn.co.uk/imagebrowser/view/imagecache/409/main
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4a/Tal-y-Llyn_Railway_Dolgoch.jpg

MicroMetaKit e putin spus ;-)...

WP_20161003_006 by sesamcave, on Flickr
WP_20161003_001 by sesamcave, on Flickr
WP_20161003_008 by sesamcave, on Flickr
WP_20161002_024 by sesamcave, on Flickr

Acum urmeaza vopsirea....am terminat cu detalierea....
 Nu cred ca voi putea respecta intocmai vopsirea...sa vedem....
Marius.


Offline sesamcave

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 158
Salut,
 Am continuat lucrul la locomotiva HOe Dolgoch....
Am folosit un spray acrilic de la DenBraven, m-a costat 12 lei....am zis sa nu iau unul de la DupliColor cu 22 lei....ca odata il folosesc....
No, per ansamblu e ok....dar se vede clar ca DupliColor e cel mai cel , adica mai bun....
 Loko am vopsit-o afara, am asteptat apoi un pic sa se usuce.
WP_20161009_043 by sesamcave, on Flickr
WP_20161009_044 by sesamcave, on Flickr
WP_20161009_050 by sesamcave, on Flickr


Pentru detalierea robinetilor am folosit vopsea Revell argintie, iar pentru tevi, Revell aurie.
 Pe loko, am trasat cu un marker special auriu dungile respective....
 Cosul i l-am da eu cu argintiu, desi nu e asa in original, dar asa am vrut eu.....
WP_20161010_042 by sesamcave, on Flickr
WP_20161010_040 by sesamcave, on Flickr
WP_20161010_039 by sesamcave, on Flickr

Dupa ceva mici ajusatri/ modificari, am montat-o pe sasiu si...GATA , asa ramane !
  Inchipuiti-va, au trecut SASE ( 6 ) ani de cand am inceput sa lucru la ea !!!!!!!!!!!!
 ......recunosc totusi ca NU as fi avut atunci mintea / puterea / cunoasterea ca sa o duc la bun sfarsit ca astazi !!!!!
WP_20161011_007 by sesamcave, on Flickr
WP_20161011_009 by sesamcave, on Flickr
WP_20161011_008 by sesamcave, on Flickr
WP_20161011_010 by sesamcave, on Flickr
WP_20161011_013 by sesamcave, on Flickr



 Urmeaza sa-i mai fac si un filmulet cu rulajul si ....ia drumul dulapului :-).

Offline theo

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 1.265
  • Gen: Bărbat
Felicitari  )0( A iesit misto sal'tare