Autor Subiect: Garajul meu 1/87  (Citit de 11450 ori)

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline FlorinIS

  • Rookie / Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 14
Garajul meu 1/87
« : 11/29/12*, 12 »
Salut,

va prezint colectia mea de camioane. Aproape toate sunt Herpa, doar o basculanta cu obloane mici e de la Trident.

Stiu de toate diferentele care sunt intre MAN f8 si ROMAN DIESEL, la unele au fost facute cateva modificari la altele nu. Toate camioanele sunt cumparate din comert.

Setul limitat la 1000 de bucati continand cele trei tractoare de semiremorca Roman Diesel.

Setul contine cele trei tractoare diferite si o punga cu accesorii, din care unele nu sunt folositoare la modele romanesti (aripi complementare de cauiciuc, existente doar la MAN F8 ) iar altele chiar au existat (oglinzi retrovizoare, contraaripi, spoilere pentru cabina).

Unul cu cabina scurta (cea cunoscuta in Romania sub numele de cabina de Saviem, desi ea a existat evident si la MAN F8 original)  si sasiu scurt cu 2 osii. El este in culorile tipice pentru Deutrans din Germania Democrata a anilor 1980, cu sasiul standard (rosu inchis) si cabina portocalie si ar putea conveni unei semiremorci Peco asa cum ne-o amintim din epoca :

Cel de-al doilea este un Roman Diesel cu cabina lunga (Raba sau MAN Clasic de linie) si cu sasiu cu doua osii. Vehiculul este cu sasiu negru, cabina albastru inchis si jenti si bara fata argintii si ar putea fi baza de plecare pentru un model de TIR al ITIA din anii 1980-89.

Ultimul este o versiune speciala, un Roman Diesel tractor greu cu cabina lunga si sasiu 4 x 6. El este integral rosu, cu sasiul intr-un semimat frumos si cabina stralucitoare si ar putea conveni la un transport industrial de la Arcom sau tot la un TIR ITIA.

Se remarca motorul bine detaliat, cabina care este mobila si saua extrem de fina (numai la modelul 4 x 6).

Modelele pot fi echipate in optiune cu directia mobila disponibila in catalogul Herpa. Ele sunt frumos finisate (stergatoare si manere vopsite argintiu, fara bavuri, geamuri cu rame negre) insa prezinta defectele tipice pentru un Roman Diesel Herpa,  diferente fata de prototipul german (F8 faza a II-a) si cel romanesc : faruri de ceata inexistente in Romania sub bara fata, agregate montate altfel pe sasiu, contur cromat la grila radiatorului inexistent la cele fabricate la Brasov si mai ales semnalizatoare fata mari si montate in alta pozitie decat la Roman Diesel&8230; Aici vechiul model Wiking reprezentand un F8 faza I ar fi fost mai potrivit !

Am luat textul si pozele unui prieten pentru ca eu nu am pozele cu camioanele in vopsirea de fabrica.

Dupa revopsire si ceva "tuning" setul meu arata asa:



Am avut un fix cu posterele puse in cabina, cum era pe vremuri:



Au primit numerele de inmatriculare:



La expozitia internationala de modelism feroviar Balatonfured
 
foto Paul Coste

Si o prima semiremorca, eram tare bucuros atunci ca reusisem sa o gasesc.

     


Un mare fix de al meu, camioanele RO-TIR, le stiu de cand eram mic si treceam pe langa autobaza din Iasi.

Ca model de baza un camion MAN de la Herpa:



Dupa ce au iesit de la modificat:



Remorca a fost inalþata cu 3mm, mai am de schimbat o grila si rotile de la o remorca.[/quote]

Tot de la Herpa o basculanta falsa (cu bena Koegel) Roman Diesel




Au urmat cateva semiremorci cu prelata.

Cele 3 semiremorci sunt pentru setul de trei tractoare Roman Diesel , 2 au fost vopsite in albastru si 1 in rosu:









Pentru cel cu cabina scurta am ales sa merg pe varianta de semiremorca fara prelata.

Anul trecu basculanta a fost revopsita


Am cumparat su un set cu 2 malaxoare pentru a face cifa Roman Diesel
Pe sasiul betonierei am pus malaxorul.



Un malaxor a ramas rosu



Asa arata anul trecut garajul meu, la unele trebuie sa schimb masca ca sunt de MAN.



Anul acesta am marit flota cu cateva camioane MAN tot de la Herpa.

Camion transport busteni:




In ultima poza am pus o cabina dubla de la un cap tractor.

Autoutilitara:



Cumparata pentru conversie de ROMAN R 10.215

Autoutilitara cu macara hidraulica:


Cumparata pentru conversie de ROMAN R 12.215
Roman Diesel am vazut cu macara in spatele cabinei, in spatele benei nu am vazut.

Masina gunoi cu punte dubla pe spate:



La Iasi a existat cel putin un Roman Diesel/ DAC cu punte dubla.


MAN F8 de la Trident:



Cumparat de curiozitate, nu ma incanta, altul nu mai cumpar.

Poza de grup:


Am promisiuni din 2 locuri pentru grile de ROMAN DIESEL.

Am cumparat un MAN F8 cu semiremorca JUMBO pentru a face un model ROMAN DIESEL cu semiremorca RO-TIR

MAN F8 Herpa 150927 :




Roman Diesel cu portcontainer  - Herpa 159463


Henschel-ul cu remorca frigorifica de la Brekina. Remorca provine de la un MAN.




Langa fratele mai mic, scara 1/160



Din pacate nu am avut timp la Cluj sa pun decalurile cu ROMANIA/Fructexport si farurile nu sunt ok, trebuie sa gasesc o salutie sa le modific.
Istoric si poze aici:
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=8153

Un Roman Diesel revopsit:



Renault 12





O tura pe zapada cu GAZ 69 produs de Herpa


Ultimul sosit, Volvo F12 ITIA.

Aici probabil a fost pozat in drum spre tara  sau in tara abia sosit, observati farurile acoperite si esapamentul nou.


sursa http://persian-mammut.skyrock.com/2995389833-ITIA-famous-Romanian-company-Volvo-F12.html




In ziua cand a fost facuta poza reala au fost facute mai multe cadre :fluierat:



Urmatoarea provocare, Fiat 682 cu semiremorca ROMANIA si ROMAN DIESEL cu semiremorca cu prelata cu 3 osii.

Offline FlorinIS

  • Rookie / Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 14
Rãspuns: Garajul meu 1/87
« Răspuns #1 : 11/29/12*, 12 »
Am cumparat de la Herpa 1 set cu 2 sasiuri si un  1 set cu 2 cabine de MAN F8, o remorca pentru un viitor autoremorcher si 1 set cu roti pentru o viitoare semiremorca cu prelata cu 3 punti.







Remorca care nu e 100% ca a noastra dar e singura care se apropie:


sursa internet



Asa arata remorca noastra veche:


sursa internet



Se pare ca am sa inaugurez o noua vitrina cu camionul ITIA:





Pentru un camion ROMAN DIESEL cu scrisul ROMANIA pe prelata si cu grilaje de metal in stanga si dreapta mastii , copia lui MAN F7 am ales un sasiu de HERPA cu cabina scurta si am luat o bena cu prelata de la un camion Henschel HS 16 TL PP.Cred ca luna octobrie o sa vina cu grilaj de ROMAN DIESEL cu litere de tabla si cu litere de plastic si cu cele 2 grilage de metal.



]Herpa 820029 - Masina profesionala pentru maturat stradal, stropit cu apa si de compactat gunoi menajer.
Nu stiu cat de mult seamana cu ce am avut noi, in mare stiu ca era cam ca asta de mai jos, cum astazi nu mai exista si nu am nicio poza nu pot spune cat de fals e modelul Herpa. In Iasi a fost  una pana acum 5-6 ani.



Am mai luat cateva camioane MAN F8 pentru conversii.



Acesta va deveni un Roman cu 3 osii, cu obloane si prelata. Am poza doar cu camionul nu si cu remorca.


Pentru RO-TIR. Trebuie schimbata cabina, inaltata remorca cu 3 mm, schimbate rotile la remorca, de pus cutii pe sasiu la camion.




Pentru autocamion Roman 19.215 DF.



Mastile de Roman Diesel sunt pe drum.

De mult asteptam aceste modele de la Herpa, MAN F8 cu 3 osii. Din ce am cercetat aceste modele sunt singurele care vin cu parasolar si cu ornament faruri ceata.



De la Herpa autotractor MAN F8 cu semiremorca port-container de 20′ .

1976, Bucuresti

sursa - http://tramclub.org/viewtopic.php?p=83546


foto Muzeul CFR

Din pacate capul tractor e cu 2 osii:


Acuma mai aproape de original:


Am vazut si cu cap tractor cu cabina dubla cu 3 osii.

De la Brekina un Mercedes-Benz LP pentru autocamioan "ITIA/Fructexport - ROMANIA"


Alaturi de Henschel, si el viitor "ITIA/Fructexport - ROMANIA"


Roman R 19256 DFS cu semiremorca cu 3 punti/12 roti. Momentan este singura poza cu acest tip de semiremorca, nu stiu nimic despre ea.


sursa - http://www.automobileromanesti.ro/Roman/Autotractoare_cu_sa/

Am cautat mai bine de jumatate de an o semiremorca cat mai apropiata de cea reala si pana la urma am gasit la Herpa o semiremorca care daca nu ma uit cu atentie la ea o pot folosi. Nu ma deranjeaza ca e cu 4 obloane in loc de 5. Sunt modele romanesti scoase de Herpa mult mai false.




Cum semiremorca e cu roti simple pe osie am cumparat din timp osii cu roti duble:



Urmeaza vopsirea prelatei, a sasiului si a obloanelor si sa pun VEHICUL LUNG pe cabina.




A inceput vopsirea si inscriptionarea semiremorcilor.
Am plecat de la 3 poze cu camioanele Roman Diesel 19.256 DFS din anii 1980-1990 fotografiate in Dover-Anglia.



Am vazut scrisul "BUCHAREST TELEX 010430" atat pe prelata cat si pe oblon. La aceasta semiremorca am ales ca inscriptia sa fie pe pe prelata.

O "parcare" facuta aseara cu ultimile 3 noutati.


Offline onlineanticariat

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 334
Rãspuns: Garajul meu 1/87
« Răspuns #2 : 11/29/12*, 13 »
Superba prezentarea camioanelor Roman. Totul e facut bine documentat. Felicitari!
 Astept si alte realizari.
« Ultima Modificare: 11/29/12*, 14 de onlineanticariat »

Offline Sechi

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 577
  • Gen: Bărbat
Rãspuns: Garajul meu 1/87
« Răspuns #3 : 11/29/12*, 15 »
Foaarte tare. Felicitari!!
Imi plac atat tema aleasa, cat si realizarea.
Ti-as recomanda, ca sa fie completa colectia de TIR-uri istorice romanesti, sa gasesti o Skoda 706 RTO si un Unic Izoard.

In alta ordine de idei, poate te interseaza astea:
 http://www.okazii.ro/machete/auto-moto/man-f8-herpa-1-87-a60095130
http://www.okazii.ro/machete/auto-moto/mercedes-duba-wiking-1-87-a54039182
Pentru orice macheta de rahat, exista un colectionar de rahat! :)


Offline FlorinIS

  • Rookie / Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 14
Rãspuns: Garajul meu 1/87
« Răspuns #5 : 12/03/12*, 21 »
Salut,

alte realizari urmeaza in aceasta luna, o semiremorca ROMANIA pentru cap tractor ROMAN DISEL, Henschel-ul cu remorca frigorifica Blumenhard a ITIA/Fructexport, cap tractor Mercedes-Benz LP  in versiunea 1964-1967 cu  semiremorca ROMANIA si vopsirea a 5 semiremorci cu prelata si inscriptionarea cu ITIA.

@Sechi
Momentan ma ocup doar de camioanele pentru care am documentatie, ROMAN, Henschel, Mercedes-Benz LP si MAN F8. Au mai fost capete tractoare UNIC (Franta), Mack (SUA) Lancia si Fiat 682 cu semiremorci Fruehauf, Blumenhard si cateva Leyland.
As fi vrut si Skoda 706  pentru ITIA/ROMANIA dar din pacate nu am modelul

sursa foto - http://www.volny.cz/nex/auta/skoda706r.htm

Am vazut modelele tale dar nu sunt interesat acum de nimic.

@2dor14
Eu am uitat de panaramele astea de masti de la Herpa, sper ca peste 15 zile sa imi vina mastile noi din fotodecupaj.
Momentan nu vand nimic.


Offline Sechi

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 577
  • Gen: Bărbat
Rãspuns: Garajul meu 1/87
« Răspuns #6 : 12/03/12*, 21 »
Super!

Imi place mult ce faci. Daca te intereseaza, am prin calculator ceva poze cu TIR-uri romanesti de pe vremuri, inclusiv cele enuntate de tine, dar nu am documentatie. Semiremorca Bertoletti cu a axa in mijloc, care era atasata de Lancia, era senzatie.:)
Pentru orice macheta de rahat, exista un colectionar de rahat! :)

Offline 2dor14

  • Junior Member
  • **
  • Mesaje postate: 378
  • Gen: Bărbat
Rãspuns: Garajul meu 1/87
« Răspuns #7 : 12/05/12*, 20 »
imi poti da si mie pozele de le Sechi ,iti multumesc.

Offline FlorinIS

  • Rookie / Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 14
Rãspuns: Garajul meu 1/87
« Răspuns #8 : 12/08/12*, 14 »
Centru logistic de la Faller. Cod 130981.





Mai am de gand sa cumpar cel putin 1 cladire. As vrea sa fac pe un modul standard pentru expozitii, pe o viitoare dioarama, zona Socola Iasi unde este fosta firma de transport Romtrans astazi  DB Schenker. In fata numai acces auto iar in spate o linie care vine din triajul Socola. E o zona faina, in fata unde e si zona pentru camioane este si o linie cu ecartament larg, o linie care si astazi este folosita pentru trenurile care vin cu marfa de la Ungheni pana in curte la DB Schenker. In general vagoanele CFM sau RZD se opresc sub macara (vezi poza de pe google).

Acuma trebuie sa fac acea platforma pe toata lungimea cladirii pentru motostivuitoarele care incarca si descarca din camioane.

Zona DB Schenke (Romtrans) :

Offline FlorinIS

  • Rookie / Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 14
Rãspuns: Garajul meu 1/87
« Răspuns #9 : 12/27/12*, 21 »
Pentru un Roman R 8135 cu o semiremorca cu prelata si cu o singura osie am cumparat de la kibri cod 10242 un kit MAN:



Capul tractor va fi unul de la Herpa cu masca noua din fotodecupaj.

Si un cadou deosebit, un DAF FT 2600 Kühlkoffer-Sattelzug "Rosmalen" de la Brekina.
Acasa am numai capul tractor pentru ca semiremorca urmeaza sa fie revospita si sa ajunga ROMANIA Fructexport:





Codul la DAF e 85252.

Offline FlorinIS

  • Rookie / Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 14
Re: Garajul meu 1/87
« Răspuns #10 : 02/28/13*, 09 »
In aceasta noapte fotografii au fost invitati la o anumita sectie de militie pentru a fotografia noutatile parcului auto, BMW 2800  MILITIA.





La fel ca Daciile aceste BMW-uri au fost revopsite si au fost echipate cu girofare albastre montate central. La un un model interiorul s-a pastrat albastru iar la celelalte 2 interiorul s-a pastrat bej.

Eu inca nu am modelele dar le prezint pe cele a unui prieten, ale mele urmeaza sa fie transformate.

Buna,
Pana sa vina BMW-urile, hai sa vedem ce le-a inlocuit dupa 1978 si anume faimoasa Dacia 1300L. Va dati seama ce "placere" a fost pe capul rutieristilor care au trecut de pe motoarele cu 6 cilinidrii de pe BMW la cei 54 CP de la Dacia noastra nationala...  :grin:



Este vorba de un model Brekina revopsit si echipat cu o bara cu doua girofare albastre si sirena montata central, ceea-ce este tipic pentru sfarsitul anilor 1970-inceputul anilor 1980 (inainte se monta un singur girofar, uneori chiar direct pe acoperisul masinii).

Cu un asemenea girofar, cu geam insa de culoare portocalie, erau echipate Daciile 1300L de la ACR (Automobil Clubul Roman). Iata un exemplar tipic din acea vreme, tot o conversie personala pe baza Brekina:



Scuzati calitatea fotografiilor care sunt facute in graba cu telefonul mobil.

Modelele au fost facute de un prieten din Franta.

Offline FlorinIS

  • Rookie / Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 14
Re: Garajul meu 1/87
« Răspuns #11 : 04/11/13*, 08 »
Autospeciala transport persoane cunoscuta si ca "Teleconstrcutia"

Am avut acest MAN F8:


Vorbind cu Cristi Savin despre vagoane am ajuns si la camioane. Fara  sa fie un model planificat am convenit cu Cristi sa faca un camion transport persoane, eu aveam poze cu unul de la Iasi dar cum nu am pus ruleta pe el am la final am ales un camion de la Braila. Cristi a fost si a masurat autospeciala, a facut poze la interior si iata ce a iesit:



Nu carcotiti de masca cu MAN, masca de ROMAN din fotodecupaj e la Cluj.

Offline johann.nunweiller

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 21.107
Re: Garajul meu 1/87
« Răspuns #12 : 04/11/13*, 09 »
Felicitari!
Sa inteleg ca BMW ul este din coloana oficiala?

Offline johann.nunweiller

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 21.107
Re: Garajul meu 1/87
« Răspuns #13 : 04/11/13*, 09 »
Felicitari pentru colectie!
Ma bucur ca o vad, din pacate imi scapase..

Offline MarcoPolo

  • Junior Member
  • **
  • Mesaje postate: 306
Re: Garajul meu 1/87
« Răspuns #14 : 04/11/13*, 16 »
Ha Ha,ultimul cel de transport persoane e super.Cul alea ne transportau in armata la munca. Ce amintiri domne,ce amintiri. Bravo Florine,felicitari.