Autor Subiect: Porsche 908/2 [1970][AUTOart]  (Citit de 1448 ori)

0 Membri şi 10 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline M3d1an

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 1.255
  • Gen: Bărbat
  • Arriving somewhere, but not here...
    • Reflection in Scale
Porsche 908/2 [1970][AUTOart]
« : 03/24/20*, 10 »
Se cade ca astazi, pe 24 Martie, sa prezentam macheta unei masini care a trecut prin mana lui Steve McQueen.
Astazi performerul McQueen ar fi implinit 90 de ani.

Pe linga talentul actoricesc, "King of cool" cum mai era supranumit Steve McQueen, s-a dovedit a fi un impatimit a vehiculelor propulsate de motoare, de la masini la motociclete, avind o frumoasa colectie de masini si participand in competitii sportive importante.
Notabila este prezenta in 1970 pe circuitul de la Sebring, unde impreuna cu Peter Revson imparte volanul unui Porsche 908/2 pe care-l aduc la finalul cursei pe locul doi, castigand clasa de 3 litri in care au fost incadrati. Le-au lipsit 23 secunde ca sa castige cursa in fata unui Ferrari 512S pilotat de Mario Andretti. De remarcat ca fapt divers ca McQueen a condus cu un picior in ghips necesar in urma unui accident de motocicleta facut cu 2 saptamini inainte de cursa.
Aceeasi masina este utilizata la filmarile peliculei "Le Mans" fiind pregatita special pentru a purta diverse echipamente de filmare.

Porsche 908 este o masina de curse construita ca raspuns la noile reguli impuse de FIA si care limita motoarele la 3 litri in grupa 6. A fost introdusa in 1968, fiind continuatoarea liniei creata de Ferdinand Piech prin modelele 906/907/910.
Desi initial Porsche 908 era un coupe inchis, incepind din 1969 se trece la varianta spyder redenumita 908/2, deschisa in zona cockpitului si fara forma alungita in spate.
Rezultatele in competitii incep sa apara, Porsche 908/2 castiga Brands Hatch, Monza, Targa Floria, Spa, culminand cu Nurburgring unde Porsche ocupa primele 5 pozitiii. La finalul sezonului Porsche primeste titlul de constructor al anului pentru 908/2 si 908L.
Anul urmator, 1970, versiunea 908/2 este inlocuita de 908/3, un model mai performant, mai usor si care pastreaza linia succeselor. Cu toate acestea 908/2 isi mai face odata aparitia prin prestatia din cursa de la Sebring.

Cred ca putem sa-i acordam AUTOart titlul de constructor al anului, mai ramine sa vedem pentru ce an si cu ce model, insa lasind gluma la o parte, macheta Porsche 908/2 este o realizare buna, de pe vremea cand inca zamacul era la moda si se putea admira si altceva in afara de linia caroseriei.







Sigur fiind o macheta a unei masini de curse, interiorul este spartan, insa elementele prezente sunt de calitate - centuri siguranta textile, sau bine reprezentate - cadrane bord si diverse butoane.
Capota fata este prinsa prin intermediul a doi magneti si tot de aici avem camp vizual in interior in zona pedalelor.













Piesa de rezistenta este motorul, indiferent de unde il privesti. Desi plasticul e materia prima in redarea propulsorului, sunt destule piese individuale sau piese bine conturate.







Desi putin probabil ca macheta asta sa aiba ca adresabilitate marea majoritate a colectionarilor, ea poate reprezenta cu siguranta un plus pentru amatorii de racing clasic cu accent pe Porsche.


Offline mavrodin118

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 6.655
  • Gen: Bărbat
Re: Porsche 908/2 [1970][AUTOart]
« Răspuns #1 : 03/24/20*, 18 »
chiar dacă, așa cum bine ai remarcat, nu se regăsește în aria simpatiilor de top, trebuie să admit că este o plăcere să admir un autoart adevărat;
mulțumiri pentru prezentare!

am un 906 (carrera 6), model victorios la targa florio, de la minichamps;
m-ai stârnit să mă apuc să-l caut -
”Dacă am realiza toți că nu trăim veșnic, am fi cu toții mai amabili. Sunt sigur.” (Juan Manuel Fangio, cvintuplu campion mondial)

Offline adycoke2

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 2.288
  • Gen: Bărbat
  • Bonum vinum laetificat cor hominis!
Re: Porsche 908/2 [1970][AUTOart]
« Răspuns #2 : 03/24/20*, 18 »
imbinarile elementelor mobile sunt perfecte,o realizare frumoasa,n-am inteles niciodata de ce autoart a ales sa foloseasca atat de mult plastic, sigurul lucru care i-a tinut departe de cmc.Darau rezolvat-o recent,au trecut la full plastic :))

Offline CALIN 79

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 1.134
  • Gen: Bărbat
  • VW driver
Re: Porsche 908/2 [1970][AUTOart]
« Răspuns #3 : 03/24/20*, 20 »
Pacat de aripioara de langa farul stang. A fost lovita?
Mai.............................in viata conteaza un singur lucru............................habar n-am care e ala.........

Offline mavrodin118

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 6.655
  • Gen: Bărbat
Re: Porsche 908/2 [1970][AUTOart]
« Răspuns #4 : 03/24/20*, 21 »
poza e luată înainte de trecerea pe la stand -
”Dacă am realiza toți că nu trăim veșnic, am fi cu toții mai amabili. Sunt sigur.” (Juan Manuel Fangio, cvintuplu campion mondial)

Offline malachi

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 1.341
  • Gen: Bărbat
  • Ne-am adunat aici ca sa fim mai multi
Re: Porsche 908/2 [1970][AUTOart]
« Răspuns #5 : 03/24/20*, 21 »
Machetele astea de curse au pe langa frumusetea fizica si istorie, palmares. Pentru cei ce apreciaza asta e multa valoare adaugata.