Alejandro de Tomaso era un argentinian născut într-o familie aristocrată din Buenos Aires, în 1928. Tatăl său Antonio de Tomaso a fost ministru al agriculturii într-o perioadă tulbure a democrației argentiniene, dominată de corupție și alegeri fraudate (sună cunoscut?
), fapt care l-a modelat pe tânărul de Tomaso într-un rebel, participant la proteste, și autor al unor editoriale într-un ziar ilegal care ataca regimul totalitar al generalului Perón. Implicat într-o lovitură de stat eșuată, Alejandro fuge în Italia, în 1955, stabilindu-se la Modena, localitate din care provenea bunicul din partea tatălui. Nici că se putea găsi vreun loc mai potrivit pentru pasiunea lui, cursele de mașini, orășelul emilian fiind “câmpul de bătălie” al războiului dintre Ferrari și Maserati. Obține un loc de pilot la Scuderia Centro Sud (privatiști Maserati), participantă la campionatul mondial de Formula 1 în 1957, dar nu reușește să puncteze și trece la O.S.C.A – compania înființată de frații Maserati după ce vânduseră compania ce le purta numele lui Adolfo Orsi. Nefiind un pilot strălucit nu reușește să puncteze nici pentru aceștia, în schimb se trezește în el talentul de mecanic, sugerând diverse modificări, ignorate de șefii de la O.S.C.A., care îi arată ușa în cele din urmă. Temperamental și ambițios, Alejandro fondează propria companie De Tomaso Automobili în 1959. Emblema (deosebit de importantă pentru italieni) consta într-un “T” stilizat, folosit de familia mamei sale pentru a marca vitele din ferma Ceballos, iar pe fundal culorile steagului argentinian, țară natală unde Alejandro nu avea să se mai întoarcă niciodată.
După mai multe tentative de a produce monoposturi de formula 1 și formula 2, fără a avea vreun succes notabil, de Tomaso decide să producă un model de stradă în speranța că vânzările vor aduce capitalul necesar pentru a dezvolta mai departe divizia de curse. Povestea a început cu Vallelunga.
De Tomaso Vallelunga – 1965 – Autocult
Tehnic vorbind e a doua mașină stradală cu motor central (prima e Matra Djet), deci nu ține bullshit-ul de marketing al celor de la Lamborghini, care susțin că Miura a fost prima, și deci, ei au inventat supercar-ul. Problema ei era, că motorul, o unitate Ford de 1,5 l producea doar 100 CP la 6200 rpm, deci nu era chiar potent. Caroseria însă era ceva aparte, modelată de Ghia, cu inspirație de Ferrari 250 LM, are totuși un caracter propriu. 56 de modele au fost produse.