Forum Miniauto

MINIAUTO - ZONA DE DISCUȚII GENERALE DESPRE MACHETE ȘI SUBIECTE APROPIATE => ORICE DESPRE MACHETE => Subiect creat de: adycoke2 din 02/06/18*, 21

Titlu: Despre evolutia sau involutia machetelor auto
Scris de: adycoke2 din 02/06/18*, 21
Daca asa aratau machetele in anii 50-60 si dupa atatia ani, calitatea lor este mai mult  decat indoielnica, cu exceptia CMC si a catorva producatori,inseamna ca eu ma simt inselat atunci cand platesc ce platesc pe niste....machete?
CU alte cuvinte plecand de la acest filmulet si proportional cu aspectul si calitatea lor ,ma intreb,unde ar fi trebuit sa se ajunga astazi, daca nu ar fi intervenit cunsumerismul si marketingul agresiv si in acest domeniu? ?
https://www.facebook.com/Curiositatsdelpassat/videos/974897749259224/
Titlu: Re: Despre evolutia sau involutia machetelor auto
Scris de: klauzephoto din 02/06/18*, 22
uita-te cum baietii de la mcw au transformat neo, un brand de o calitate foarte buna cu preturi decente pentru ce ofereau intr-o mizerie la preturi premium.
Titlu: Re: Despre evolutia sau involutia machetelor auto
Scris de: Ionuț din 02/07/18*, 17
Cred că machetele alea din anii '60 erau artizanale (nu produse de fabrică) și costau enorm, adică cam cât o să coste un CMC peste vreun an-doi.

În zona de 1/18 există în prezent două mari ramuri. Una e diecast (zamac) cu părți mobile și începe cu CMC, apoi pauză (că AutoArt sau Minichamps au abandonat nobilele idealuri), apoi niște machete ordinare gen Norev sau SunStar  sau ce-o mai fi pe acolo și la sfârșit câteva căzute sub linia modestiei și a decenței, Bburago, Maisto, Rastar. Ramura cealaltă e mai nouă decât forumul ăsta și e din rășină. Acolo lucrurile sunt clare, nu se deschide nimic, roțile nu virează (cu mici excepții), partea de dedesubt e tratată în bătaie de joc sau ignorată complet. Aici diferențele nu mi s-au părut cine știe ce, dar e evident că și aici existe chestii mai bune și mai proaste, nu mă pronunț. Și mai există în final câteva crăci (crăcuțe?) de care nu știu cât o să prindă. Una e cu machete de plastic de la AutoArt (nici aici nu comentez), iar cealaltă e cumva cea mai josnică speță a machetei 1/18 și se cheamă "diecast sealed".

Acuma, cred că ramificarea asta are de-a face cu ceva studii de marketing deștepte (sau care se pretind deștepte, ca să-și justifice banii). E evident că fiecare ramură și zonă de brand are niște clienți predilecți. Diecast premium (CMC) e pentru bogați, snobi, cu dispreț față de colecționarii mai amărâți, atrași mai mult de detalii fine decât de acuratețea reproducerii, dispuși să cheltuiască sume mari pe hobby ca să aibă cu ce se lăuda etc. Diecast mediu e pentru oameni așa-și-așa, cărora le plac modelele cât mai bine reproduse dar mai ieftine, nu contează că mai au și ceva plastic pe ici pe colo,oameni care  au colecții mari, de zeci și sute de exemplare. Daicasturile low profile sunt de mall și benzinărie, ca să poți să-i iei și copilului o machetă când ieși la cumpărături. Pe partea cu rășini nu știu cum stă treaba, presupun că se exploatează nemilos dorința colecționarilor de a avea anumite modele cu orice preț. Iar la diecast sealed se exploatează chiar și mai mult.

Partea cu evoluția prețurilor e o discuție separată.
Titlu: Re: Despre evolutia sau involutia machetelor auto
Scris de: Dilo din 02/07/18*, 18
Ai uitat ramura "kiosque".   ;)


Titlu: Re: Despre evolutia sau involutia machetelor auto
Scris de: Ionuț din 02/07/18*, 18
M-am rezumat deocamdată la 1/18, dar îi aştept şi pe alții să-şi dea cu părerea, mai competenți pe alte zone. Cu puțin efort, desenăm tot copacul. Pe urmă putem să facem şi predicții, care ramură e înflorită, care stă să se usuce etc.

Pe aia cu kiosque eu stau doar pe rămurica Dacia 1300 1/8. În rest, nu ştiu care-i treaba cu ea.
Titlu: Re: Despre evolutia sau involutia machetelor auto
Scris de: M3d1an din 02/07/18*, 19
Evolutie sau involutie a machetelor, ai reusit sa creionezi niste ramuri de cumparatori de machete care compun un arbore cam urit.
Cu siguranta directia in care merge industria machetelor e dirijata de interese financiare. Si se incrie intr-o tendinta generalizata peste tot, aceea de a face lucrurile cat mai superficial, poate de aici involutia.
 Insa pentru un colectionar criteriile de evaluare a unei machete sunt particulare. De aceea s-ar putea ca un mic matchbox sa valoreze pentru unii mai mult decit un CMC.
Lupta grea sa imbini ce-ti place cu ce poti sa-ti permiti .:)
Titlu: Re: Despre evolutia sau involutia machetelor auto
Scris de: Ionuț din 02/07/18*, 20
Evolutie sau involutie a machetelor, ai reusit sa creionezi niste ramuri de cumparatori de machete care compun un arbore cam urit.

Nu trebuie să citești totul în cheie serioasă. M-am gândit la ce acuze se aduceau pe aici cu ani în urmă. Cei cu machete scumpe au plecat pretins scârbiți, cei cu machete de chioșc au fugit cică înspăimântați...
Titlu: Re: Despre evolutia sau involutia machetelor auto
Scris de: Madalinutzu din 02/07/18*, 20
Eu zic ca, totusi suntem niste rasfatati ai vremurilor actuale dpdv al colectionarii de machete.

Cred ca niciodata nu au fost pe piata atatea modele, unele extrem de bine realizate incepand de la 10 euro.....pana la cat te tine buzunarul.

Titlu: Re: Despre evolutia sau involutia machetelor auto
Scris de: klauzephoto din 02/07/18*, 20
in momentul in care scazi calitatea, eu o numesc involutie indiferent de argunemtele frumos impachetate pe care le aduc producatorii....sa fim seriosi, doar nu or sa vina sa spuna "fragaierilor, noi o sa facem machetele din plastic de acum, care ne costa muuuult mai putin si vom mai creste pretul cu 30%, ca sa ne umplem de bani".....vor spune "de acum inainte va oferim un material net superior (ce daca flambeaza si se simte ca dracu in mana) prin care ducem machetele la nivelul urmator"....
Involutie este si ceea ce se intampla la 1/43 cu un brand pe moarte dpdv calitativ, care candva dadea ora exacta in materie ce detalii la un pret permisiv si ma refer la neo aici, care a incaput pe mana unor iscusiti oameni de afaceri ce nu au stat in viata lor de vorba cu un colectionar sa isi dea seama cat si-au stricat pe termen lung brandul insa au decis ca o dunga de vopsea argintie poate inlocui cu brio o piesa fotodecupata si o bara argintie arata exact la fel cu o bara cromata....asemenea celor de la autoart si ei au decis ca deprecierea calitativa trebuie cumva sarbatorita prin introducerea unui pret mai mare, ceea ce au si facut.
Involutie si sinucidere se mai numeste si cand scoti niste modele la un pret si dupa nici un an le lasi sa plece la jumatate de pret....ti-ai dat in cap la urmatoarele, ca nu toti vor mai musca...drept pentru care au rezolvat-o prin editii foarte limitate si au prins in plasa nisa de ahtiati de exclusivitate.
La 118, scara conceputa pentru a avea loc de elemente mobile si tot felul de detalii ce incanta ochiul, sa vii si sa aduci o macheta sealed (la rasini hai ca poti spune ca nu permite materialul parti mobile) diecast, mi se pare tot involutie....in loc sa creasca nivelul de detaliere, sa faca tot mai multe chestii pe la ele sa ia ochii si mintile colectionarului, ei trantesc serii de sealed pe principiul "na modelul, ca oricum nu te joci cu el si il tii in vitrina". Eu stiu ca multi colectionari de 118 au ales aceasta scara tocmai prin prisma elementelor mobile si a detaliilor ascunse pe sub ele....deja multi cred ca se simt colectionari de 143 mai mari....
Singura evolutie o reprezinta numarul de modele abordate la toate scarile, comparativ cu sa zicem acum 10 ani cand a te apuca de o colectie bmw la 118, nu insemna ca vei reusi decat 30% din modelele existente in realitate...sau la 143, unde exista ca si acum o varietate larga de optiuni dar nu ca astazi cand trebuie sa iti cedezi un rinichi pentru a acoperi placerea pe doi ani....
Titlu: Re: Despre evolutia sau involutia machetelor auto
Scris de: malachi din 02/07/18*, 20
În ceea ce priveşte chioşcul, lucrurile stau asemănător, adică se cam duc dracului. Apuse sunt vremurile de aur ale Maşinilor de Legendă şi ale colecţiei Ferrari, acum avem Welly la 1:60. Sunt dispus să dau o şansă compozitului de la Autoart, problema e că mulţi asociază lipsa de detalii cu materialul folosit, când adevărul e că producătorul face economii. Iar machetele 1:12, 1:18 sealed, fie ele răşină sau diecast, pur şi simplu sunt o carcasă frumoasă şi atât, lipseşte sufletul, motorul.

Madalinutzu, dacă nu ar fi diferenţe de scară ţi-aş da dreptate, dar la 1:18 lucrurile nu stau atât de bine.
Titlu: Re: Despre evolutia sau involutia machetelor auto
Scris de: Gabriel. din 02/07/18*, 22
"Diecast premium (CMC) e pentru bogați, snobi, cu dispreț față de colecționarii mai amărâți, atrași mai mult de detalii fine decât de acuratețea reproducerii, dispuși să cheltuiască sume mari pe hobby ca să aibă cu ce se lăuda etc."

Vezi ca unii o iau de buna...  <-o
Titlu: Re: Despre evolutia sau involutia machetelor auto
Scris de: klauzephoto din 02/07/18*, 22
da, dar unii chiar asa le aleg....
Titlu: Re: Despre evolutia sau involutia machetelor auto
Scris de: Ionuț din 02/07/18*, 22
sau poate machetele îi aleg pe ei...
Titlu: Re: Despre evolutia sau involutia machetelor auto
Scris de: klauzephoto din 02/07/18*, 22
oricum ar fi sint niste machete extraordinare....cum ziceam, poate as pacatui si eu daca m-ar atinge vreun model...dar nu din cele vechi care sint la preturi ireale acum...
Titlu: Re: Despre evolutia sau involutia machetelor auto
Scris de: malachi din 02/07/18*, 23
Porsche 901 la 206 Eur cu reducerea de 10% pe care probabil o au toti cei care se logheaza:

https://ck-modelcars.de/en/eur/p/9147/porsche-901-serie-year-1964-sky-blue-1-18-cmc/m-067d/
Titlu: Re: Despre evolutia sau involutia machetelor auto
Scris de: klauzephoto din 02/08/18*, 09
aproape cat un ilario 1/43 la reducere....pacat ca nu imi plac porsche atat de mult.
Titlu: Re: Despre evolutia sau involutia machetelor auto
Scris de: malachi din 02/08/18*, 10
Nici mie. Dar m-au convins detaliile.
Titlu: Re: Despre evolutia sau involutia machetelor auto
Scris de: klauzephoto din 02/08/18*, 10
da...cred ca aici e una din diferentierile personale....pe mine ma convinge intai de toate modelul....doar pentru detalii nu iau niciodata. Si functioneaza si de la celalalt capat, adica daca imi place modelul si nu e foarte premium asa, tot il iau.
Titlu: Re: Despre evolutia sau involutia machetelor auto
Scris de: cristiSRX din 02/08/18*, 12
Eu nu o vad nicidecum ca pe o involutie faptul ca macheta e sealed si nu exista parti mobile/detasabile. Ca pana la urma urmei, sunt de expus in vitrina, nu jucarii. Am si modele cu detalii la motor in colectie, dar ma uit 10 minute cand o primesc (eventual fac si 2 poze) si in vitrina tot cu capota inchisa o expun.
Da, e drept ca orice detaliu extra aduce un plus machetei dar astea fac doar sa ridice costurile; costuri care in zilele noastre sunt ridicate pe parte de licentiere, brand, marketing, reclame, sponsori (mai ales la modele de curse unde sunt nevoie de mai multe "aprobari" decat la modele de serie).

Referitor la "machetele" de la chioscuri (nu vreau sa atac pe nimeni e strict parerea mea), insa eu nu le consider machete ci jucarii si nici nu ii consider colectionari pe aceia care cumpara astfel de "machete". Pe baza unui abonament ei cumpara ce li se baga pe gat, fie ca le place, fie ca nu.. doar pentru a le avea pe toate.
Asadar ideea de evolutie sau involutie nu se aplica si la machetele de la chiosc.

Titlu: Re: Despre evolutia sau involutia machetelor auto
Scris de: klauzephoto din 02/08/18*, 12
din pacate la noi pe piata involutia se constata si la ele....nu au venit dupa masinile de legenda colectii mai bune sau la fel ci jucarii de-a dreptul...masinute din alea de se dau in spate si merg in fata cu motorul scos ca sa para machete....
Titlu: Re: Despre evolutia sau involutia machetelor auto
Scris de: buruceagga din 02/08/18*, 14
Complicat. Cineva aici pe forum (nu imi aduc aminte ) a initiat o discutie de genul unde se termina conceptul de "Macheta redusa la scara " si de unde incep jucariile. Eu cred ca producatorii cand gandesc pretul calitatii incearca cumva sa acopere ambele cereri cu o matrita. Ceva de genul daca merge ... o vindem ca si macheta daca nu jucarica si scoatem pretul la matrita. Vezi Ducia si Dacia . Cam aceeasi matrita e si la produsele Mondo Motors fabrica de jucarele, dar si sub sigla NOREV machete Renault. In fond matrita KFT le acopera pe amandoua finisajele fac o mica diferenta. Raman la parerea ca piata e dictata de cerere. O cerere slaba ca si cea din Romania ... departeaza producatorii de aceasta tara si de proiecte noi iar o tara ca Cehia cu cerere mare si multi colectionari aduce modele noi .
Titlu: Re: Despre evolutia sau involutia machetelor auto
Scris de: Ionuț din 02/08/18*, 14
Să precizăm că tu aici vorbești de piața de 1/43, cu caracteristicile ei aparte, unde, din câte înțeleg, din aceeași matriâă poți scoate și o machetă premium și ceva mai... low profile (?). La scările mai mari nu se aplică.
Titlu: Re: Despre evolutia sau involutia machetelor auto
Scris de: M3d1an din 02/08/18*, 14
Nu cred ca putem lasa la o parte partea financiara, chiar daca Ionut propune o alta discutie pe aceasta tema, raportul calitate/pret determina tendinta de apreciere a unei machete si hotarirea de a o include in colectie.
Dupa mine cam asa vad unele tendinte:
CMC - Talbot si Lancia D50 desi au calitati si detalii ce onoreaza numele CMC(parerea mea personala ca mai sus numitele sunt cam departe ca detalii de Maseratiurile CMC sau Ferrariurile) au un cost aproape dublu la data lansarii - asta nu ar fi o evolutie?
Autoart - Au uitat ce inseamna zamac dar au re-inventat plasticul cu proasta aplicare si au cam uitat ca in lume nu sunt doar supercaruri - evolutie cu dubii
Minichamps si Kyosho - au descoperit ca portierele si capotele pot sta si inchise-permanent precum si o noua gama de vopsele , cea cu urme, bule si alte chestii iesite din uniformitate
Exoto - astia mai fac ceva??
Autosworld si GMP/ACME - au preluat matritele vechi GMP dar au lasat deoparte cateva din detalii si fineturi - alta evolutie dubioasa
insa
Almost Real - cam ia fata oricarui Autoart clasic si fabricat pana acum 2 ani si e din zamac si are detalii si are si pret peste masura!
Welly(ramura GTA) - desi au mult plastic detaliile sunt fine si arata ca Welly poate produce nu doar machete entry-level -assta e o evolutie pe brand
si ar mai fi si altele ....
Concluzia nu e chiar roza in beneficiul calitatii...:(

La 1/43, intreb si eu, in afara de Matrix,GLM, si Spark mai sunt si altii care se uita la calitate?
Titlu: Re: Despre evolutia sau involutia machetelor auto
Scris de: buruceagga din 02/08/18*, 14
Să precizăm că tu aici vorbești de piața de 1/43, cu caracteristicile ei aparte, unde, din câte înțeleg, din aceeași matriâă poți scoate și o machetă premium și ceva mai... low profile (?). La scările mai mari nu se aplică.

Da vorbesc de produsele la scara 1/43,1/50,1/32 si chiar 1/24
Titlu: Re: Despre evolutia sau involutia machetelor auto
Scris de: larson din 02/08/18*, 15

La 1/43, intreb si eu, in afara de Matrix,GLM, si Spark mai sunt si altii care se uita la calitate?

Autocult, LookSmart...
Titlu: Re: Despre evolutia sau involutia machetelor auto
Scris de: adycoke2 din 02/08/18*, 15
Depinde ce inseamna calitate si la ce costuri.Eu nu sunt de acord cu 100-200 eur pe un 143 looksmart sau mai stiu eu ce brand similar care ,in pretul asta,ofera machete sealed,rasinoase si la care nici nu se obosesc sa schiteze ceva sub sasiu,pana la urma si componenta asta face parte dintr-o masina reala nu?
Plecand de la ideea topicului eu nu cred ca au evoluat in a construi machetele ci mai degraba au evoluat in ideea de inselaciune cu investitii in marketing si pacaleala.
Daca la 400 eur cumperi un CMC care foloseste metal la greu si deschide toate cele,eu zic ca la 100-200 eur trebuie sa am ceva similar la 1:43.Restul machetelor turnate si cu briz-brizuri nu ar trebui sa fie mai mult de 30 eur.Sa nu mai zic ca pana anul trecut un CMC era 200 eur.
Titlu: Re: Despre evolutia sau involutia machetelor auto
Scris de: andor88 din 02/08/18*, 15
Greșit Ady, să reduci scara înseamnă elemente mobile mai mici, decorații mai mici, adică mai multă migală, mai multe ore de lucru, chinezi mai siguri la mână, ceea ce crește exponențial costurile. E mult mai simplu să asamblezi machete mari, vezi kit-urile 1:8, le poate face oricine. De aceea în costul unei machete 1/43 nu pot intra elementele de sub șasiu, elemente mobile fără să sară prețul ireal. Gândește-te, ce ai făcut tu cu Porsche Speedster de la Schuco când au început să-i cadă chestiile fotodecupate? L-ai vândut pentru că nu aveai dexteritatea necesară să-l faci la loc. Pornind de la asta, de ce ai pretenția ca un amărât de chinez să se chiorească toată ziua la piese microscopice pentru două blide de orez?
Titlu: Re: Despre evolutia sau involutia machetelor auto
Scris de: adycoke2 din 02/08/18*, 16
Eu nu spun ca e greu sau usor,  dar raportat la pret, au loc stai linistit, sau daca vrei ne intoarcem la marketing.Autoart vinde si acum la 70 eur machete bijuterie precum jaguar D-type care oricum la lansare a fost in jur de 130 eur,deci se poate ,dar de ce  sa nu munceasca ei mai putin si sa ceara acelasi pret pt un profit mai mare?Tu chiar crezi  ca in capitalism platesti fix ceea ce primesti?Plua,platesti inzecit pt servicii mediocre...
Titlu: Re: Despre evolutia sau involutia machetelor auto
Scris de: Gabriel. din 02/08/18*, 20
A scazut calitatea??!?? Ia spuneti, ati mai vazut asa ceva?

https://www.facebook.com/Www.armodel.com.cn/videos/1193406240762981/

Edit.. Vorbind serios, Almost Real e o surpriza placuta.

https://www.youtube.com/watch?v=RndoG1RSAeQ
Titlu: Re: Despre evolutia sau involutia machetelor auto
Scris de: brcosminp din 02/08/18*, 20
Edit.. Vorbind serios, Almost Real e o surpriza placuta.
se strecoara usor in locul lasat liber de AA, sper sa nu li se intample nasoale precum celor de la Amintiri Feroviare (producator roman de trenulete cu fabrica in China care concura cu producatori consacrati cu produse de calitate si preturi decente)
Titlu: Re: Despre evolutia sau involutia machetelor auto
Scris de: adycoke2 din 02/08/18*, 20
almost real a inceput bine,astept si eu un model de la ei,sper sa ramana pe drumul asta..
Titlu: Re: Despre evolutia sau involutia machetelor auto
Scris de: malachi din 02/08/18*, 22
Momentan Almost Real nu sunt o alternativă, prea puţine modele. Ca să revin la ofensiva compozitului şi a răşinilor, un argument des folosit era apariţia paint rash-ului. Păi nu mai bine se investeau resurse în rezolvarea acestei probleme? Calul putea fi vindecat, nu trebuia împuşcat. Un mai bun QC, modernizarea procesului de vopsire şi lăcuire şi diecastul căpăta a doua şansă.
Titlu: Re: Despre evolutia sau involutia machetelor auto
Scris de: M3d1an din 02/08/18*, 22
Momentan Almost Real nu sunt o alternativă, prea puţine modele. Ca să revin la ofensiva compozitului şi a răşinilor, un argument des folosit era apariţia paint rash-ului. Păi nu mai bine se investeau resurse în rezolvarea acestei probleme? Calul putea fi vindecat, nu trebuia împuşcat. Un mai bun QC, modernizarea procesului de vopsire şi lăcuire şi diecastul căpăta a doua şansă.
Da , ramine de vazut cu Almostul, dar ti se pare cu nu se vand in draci composituri si rasini? Ia uita-te pe fbk si vezi ce-i acolo. Cred ca problema e la capul cumparatorilor.  //static//
Titlu: Re: Despre evolutia sau involutia machetelor auto
Scris de: brcosminp din 02/08/18*, 22
Momentan Almost Real nu sunt o alternativă, prea puţine modele.
good one ! ;D cred ca le-ai dat calendarul peste cap si celor de la CMC  )0(
Titlu: Re: Despre evolutia sau involutia machetelor auto
Scris de: IPR din 02/08/18*, 22
se strecoara usor in locul lasat liber de AA, sper sa nu li se intample nasoale precum celor de la Amintiri Feroviare (producator roman de trenulete cu fabrica in China care concura cu producatori consacrati cu produse de calitate si preturi decente)

Care e povestea celor de la Amintiri Feroviare? Nu am nici o tangenta cu lumea modelelor feroviare insa pare ireal faptul ca la Barlad exista un producator roman de machete.
Titlu: Re: Despre evolutia sau involutia machetelor auto
Scris de: brcosminp din 02/08/18*, 22
Cred ca problema e la capul cumparatorilor.  //static//
adevarat si chiar cred ca se investeste foarte mult in ''educarea'' gusturilor, rămurele under construction
Titlu: Re: Despre evolutia sau involutia machetelor auto
Scris de: brcosminp din 02/08/18*, 23
Care e povestea celor de la Amintiri Feroviare? Nu am nici o tangenta cu lumea modelelor feroviare insa pare ireal faptul ca la Barlad exista un producator roman de machete.
pe scurt, partenerii chinezi au intrat in insolventa, matritele sunt in curs de recuperare (cred ca sunt deja 3 ani scursi) timp in care modelele produse (inmatriculari CFR) au ajuns pe piata la preturi de 4-5 ori mai mari, speranta e ca odata recuperate matritele, sa isi deschida unitate de productie in RO
Titlu: Re: Despre evolutia sau involutia machetelor auto
Scris de: klauzephoto din 02/08/18*, 23
ar fi frumos, mai ales ca sint suficienti chinezi si pe la noi care sa lucreze in fabrica.... :P :P :P
Titlu: Re: Despre evolutia sau involutia machetelor auto
Scris de: brcosminp din 02/08/18*, 23
ar fi frumos, mai ales ca sint suficienti chinezi si pe la noi care sa lucreze in fabrica.... :P :P :P
ăia cu ochii mici de seamănă cu chinezii, sunt de-ai noștri, sunt mangălezi și nu tresar nici la viitură
Titlu: Re: Despre evolutia sau involutia machetelor auto
Scris de: malachi din 02/09/18*, 00
Da , ramine de vazut cu Almostul, dar ti se pare cu nu se vand in draci composituri si rasini? Ia uita-te pe fbk si vezi ce-i acolo. Cred ca problema e la capul cumparatorilor.  //static//

Nu am zis că nu se vând, o minoritate pro diecast bombăne şi restul cumpără cât îi ţin curelele răşini 1:18. Colecţionari de bibelouri ;D

good one ! ;D cred ca le-ai dat calendarul peste cap si celor de la CMC  )0(

Câte machete cumperi într-un an şi câte din ele sunt CMC? Noi acum recuperăm piesele sold out, dacă ajungem la zi poate una două pe an. Almost Real sunt promiţători şi le urez din tot sufletul să crească, dar nu sunt pe acelaşi palier ca CMC.
Titlu: Re: Despre evolutia sau involutia machetelor auto
Scris de: Panait din 02/09/18*, 00
Cred ca problema e la capul cumparatorilor.

  Am un prieten in Austria ,locuieste intr un cartier de lux din Viena , Catalin il cunoaste .............la o strada de el exista un magazin de machete si trenulete , programul de lucru este de doua ore deschis in timpul saptamani luni si vineri ................merge si el sa l viziteze , ce vreau sa va zic mi a povestit ca vin colectionari care au in general peste 55 ani ,nu prea sunt generatia tanara , pe langa cumparaturi fac si schimburi intre ei .................ideea este urmatoarea  daca isi doresc ceva cumpara fara ai interesa pretul cerut ,nu discuta niciodata daca e mare ori mic pretul  ,problema financiara nu ii intereseaza deloc ,cam in jur de 30, 40 de persoane in magazin se intalnesc de fiecare data ............. deci atata timp cat piata de desfacere in occident merge foarte bine in domeniul colectionarilor de machete si se ofera pretul cerut ,am ajuns la concluzia ca preturile nu vor scadea ci din potriva vor urca , acolo exista adevarata piata de machete ,daca isi doresc un anumit model ori producator ofera cat i se cere
   Pentru noi este greu ,ei gandesc altfel   trebuie sa o am in colectie ,nu ma intereseaza pretul ,cand o sa dispara am sa regret
   Atata timp cat ei isi permit si nu fac mofturi , producatorii vand fara nici o problema ca dau calitate ca nu dau calitate ,piata machetelor afara merge excelent ,asa ca ramanem doar cu comentarile ,colectionarii de afara accepta situatia asa ,deci ramanem doar cu gandul la multe dintre ele     sal'tare
 
Titlu: Re: Despre evolutia sau involutia machetelor auto
Scris de: klauzephoto din 02/09/18*, 09
din pacate asta este....occidentalii au alte salarii, alte traditii in cumparaturi si nu se gandesc sa sanctioneze derapajele astea de la calitate... o iau ca atare. noi sintem o piata mult prea mica pentru ei....imi amintesc prin 1996, cand un grup de fotografi profesionisti s-au adunat si au semnat o scrisoare catre nikon sa isi deschida reprezentata si in romania (erau putine camere profesioniste pe piata aduse cu bani grei de afara ce se tot plimbau de la unul la altul prin consignatii) iar nikon a raspuns sec ca vanzarile in romania in decurs de un an echivaleaza cu vanzarile lor de pe 5th avenue din NY intr-o zi....cam asa sintem priviti si acum....sintem niste epsiloni pentru ei...
Titlu: Re: Despre evolutia sau involutia machetelor auto
Scris de: adycoke2 din 02/10/18*, 16
Nostalgia preturilor:Catalog 2003/04

http://docplayer.net/23986168-John-ayrey-die-casts-retail-price-guide.html
Titlu: Re: Despre evolutia sau involutia machetelor auto
Scris de: larson din 02/10/18*, 18
cand va minunati de preturi sa luati in considerare si inflatia 100 de lire in 2003 ar fi 153 in 2018
Titlu: Re: Despre evolutia sau involutia machetelor auto
Scris de: malachi din 02/10/18*, 21
Autoart+urile din catalog erau 55 euro, acum s-au triplat pe puţin. Nu prea dau calculele.
Titlu: Re: Despre evolutia sau involutia machetelor auto
Scris de: klauzephoto din 02/10/18*, 21
e ca la scumpirea barilului de petrol...se face de la 80 la 82 dolari barilul, se scumpeste la noi la pompa cu 1.5 leila litru....se ieftineste de la 100 la 80, se ieftineste si la pompa la noi cu 0.05 lei la litru...sa nu uitam totusi ca exista si machete care la lansare costau 80-90 de marci (ferrari urile de la herpa, acele jouef evolution, art model) si care acum se gasesc pe 10 euro, 20....
Titlu: Re: Despre evolutia sau involutia machetelor auto
Scris de: adycoke2 din 05/12/18*, 23
Bmw 507 :)

https://youtu.be/rrgcBKUMnwU?t=39s
Titlu: Re: Despre evolutia sau involutia machetelor auto
Scris de: klauzephoto din 05/13/18*, 00
daca ascultam la final, ne spune domnul narator, ca aceasta este o piesa de muzeu de o valoare inestimabila...am impresia ca este un unicat, nu o productie in masa sau nici macar in serie limitata, un fel de "uite ce pot sa fac eu daca imi pun mintea". Fiind realizata manual, nu vreau nici macar sa ma gandesc cate mii de ore de munca inglobeaza bijuteria aia. O putem considera un standard, un termen de comparatie?...nu as zice. Daca machetele toate s-ar face la nivelul asta, cati dintre noi si le ar mai permite? La fel exista si la 1/43 niste opere de arta, care ne arata ca de putut se poate (la dracu, se pot printa organe umane functionale) dar ramane intrebarea....facute la nivelul asta si cu pretul pe masura, am mai avea noi colectii sau cel mult 2-3 piese solitare de caciula, ce valoreaza cat masina cu care mergem la serviciu?
Titlu: Re: Despre evolutia sau involutia machetelor auto
Scris de: larson din 05/13/18*, 10
ce valoreaza cat masina cu care mergem la serviciu?
Vezi, uite, Dacia 1/8 valoreaza mai mult decat aia adevarata...  :/()?!?
Titlu: Re: Despre evolutia sau involutia machetelor auto
Scris de: andor88 din 05/13/18*, 11
Ce vrei acum și tu, e făcută din tablă de calitate superioară modelului 1/1.  ;)
Titlu: Re: Despre evolutia sau involutia machetelor auto
Scris de: klauzephoto din 05/13/18*, 11
bai, dacia asta e un model dorit de multi, daca nu exista, plangeau multi dupa ea, asa ca este exact ce trebuie sa fie si cand trebuie sa fie....eu nu am luat o ca interesele mele la machete sint de alta scara, dar daca aveam 1/18 probabil o luam....ca mi se pare mie prea scumpa, e problema mea....ca prefer 10 matrix uri in locul ei, din nou alta poveste, dar dacia aia era necesara...vorbeam aici de standarde si evolutie.....de cum ar fi fost financiar ca modelele sa fie la nivelul ala ca bani...
Titlu: Re: Despre evolutia sau involutia machetelor auto
Scris de: buruceagga din 05/14/18*, 11
Din pacate evolutia sau involutia segmentului de machete reduse la scara depinde covarsitor de "piata" . Nu stiu daca la generatiile care s-au jucat pe calculator si nu cu "masinutele" in praf motivatia de a colectiona exista. Segmentul "premium" desi complex este tintit de cei mai multi investitori dintr-un motiv extrem de comun. PROFITUL. Ce mi-asi dori sa inteleg CARE este "motivul" pentru care cineva colectioneaza... ceva.  ;D Ca si predictie m-asi risca sa zic ca, piata "premium" va fi in continua expansiune dar volumele vor fi din ce in ce mai mici. Metodele moderne de scanare, materialele noi si tehncile de realizarea matritelor confera siguranta unor realizari de exceptie. Piata comerciala cred ca se va indrepta catre "jucarele" si nu cred ca in tarile cu traditie vor disparea colectiilede genul DeAgostini unde vor scapa si cate una doua machete mai bune calitativ. Piata Romaneasca ... in involutie clara. Ramane de vazut impactul proiectului DACIA 1:8. 
Titlu: Re: Despre evolutia sau involutia machetelor auto
Scris de: klauzephoto din 05/14/18*, 13
oricare ar fi impactul daciei 1:8, ritmul este de o macheta la 2 ani jumate...speram, cel putin eu, sa vina niste straini (ca romanii nostri respecta traditia si fura daca au ocazia) care sa acopere tot lantul de distributie si sa aduca ceva colectii de pe afara....avand in vedere cat de bine au fost primite toate rebuturile, jucariile, gandacii, fluturii, papusile si restul minunilor, nu am nici o indoiala ca o colectie de machete decente nu ar avea succes....