Autor Subiect: Prima maşină fabricată în România nu a fost Dacia  (Citit de 2051 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline johann.nunweiller

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 21.176
Prima maşină fabricată în România nu a fost Dacia. FOTO cu primul autoturism "românesc"

http://www.realitatea.net/prima-masina-fabricata-in-romania-nu-a-fost-dacia-foto-cu-primul-autoturism-romanesc_965680.html

Corect spus ar fi: pe teritoriul actual al Romaniei, ca totusi vorbim de MARTA (Magyar Automobil Reszveny Tarsasag).

Offline buruceagga

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 1.387
  • Gen: Bărbat
  • Colectionar LOGAN 1:43
Dupa aia a fost Autoturismul Malaxa . Pe teritoriul Romaniei la Resita  :)


Citam :
"Malaxa a fost un automobil românesc construit în 1945 la Reşiţa în fabricile industriaşului român Nicolae Malaxa, al cărui nume îl poartă. Proiectul autoturismului aparţine unu grup de ingineri şi tehnicieni de la uzinele A.S.A.M. şi Malaxa din Bucureşti şi IAR din Braşov, conduşi de ing. Petre Carp.

      Maşina avea un motor cu 3 cilindri în stea, cu răcire forţată cu aer, capabil să dezvolte 30 CP. Soluţia constructivă era "totul în spate", motorul formând un tot cu diferenţialul şi cutia de viteze. Greutatea motorului era de 80 kg iar ansamblul cu diferenţialul şi cutia de viteze ajungea la 150 kg. Pentru a asigura răcirea motorului, între plafon şi acoperiş era lăsat un spaţiu pentru canalizarea aerului necesar. Aerul era captat din faţă, de deasupra parbrizului şi era canalizat prin acoperişul cu pereţi dubli, cu ajutorul unui ventilator, care îl absorbea, dirijând o parte peste cilindri, iar restul la carburator.

      Malaxa oferea un nivel înalt de confort şi putea transporta până la şase persoane. Caroseria avea o formă aerodinamică, foarte elegantă, cu portbagajul în partea din faţă, sub capotă, unde se afla şi roata de rezervă. Prinderea caroseriei pe şasiu se făcea prin tampoane de cauciuc. Viteza maximă era de 120 km/h si un consum de benzină de 10 l/100 km.

      Producţia ei a fost oprită când sovieticii au decis să mute linia de asamblare în U.R.S.S., după ce un oficial de la Moscova aflat la Sofia, a fost transportat cu un automobil Malaxa şi a rămas impresionat de performanţele acestuia."

Iar la tractoare si camioane ... e de vorbit  :)
« Ultima Modificare: 03/25/15*, 10 de buruceagga »

Offline johann.nunweiller

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 21.176
Da, a avut norocul de a se bucura de experienta industriala a Uzinelor Resita, fosta StEG.

StEG (acronim pentru Staats Eisenbahn Gesellschaft, complet Kaiserliche und königliche privilegierte österreichische Staats Eisenbahn Gesellschaft, în traducere „Societatea privilegiată cezaro-crăiască austriacă de căi ferate de stat”) a fost o societate austriaco-franceză, fondată în 1834 la Viena, care a construit primele căi ferate din Banat şi din România de azi şi a avut în proprietate, până la Primul Război Mondial, o mare parte din Banatul montan.

Societatea a fost înfiinţară de banca vieneză „S.G. Sina” (a baronului Gheorghe Sina, de origine aromână), „Arnstein & Eskeles” din Viena şi de Socièté Générale de Crèdit Mobilier din Paris. Obiectivul acestei societăţi era construirea şi exploatarea de căi ferate prin concesiuni. Tot legat de activitatea de bază, societatea cumpăra şi exploata mine, domenii şi instalaţii metalurgice.


http://enciclopediaromaniei.ro/wiki/StEG

Offline Oleco Motors

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 2.191
  • Gen: Bărbat
  • Colectionar si constructor handmade de machete
Si tot in Romania (Bucuresti - cartier Floreasca), in anii '30, s-au asamblat modele Ford!

http://www.ford.ro/Despre/Informatiidesprecompanie/IstoriaFord
« Ultima Modificare: 03/25/15*, 10 de Oleco Motors »

Offline johann.nunweiller

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 21.176
Da, o parte din hale exista si azi. Ele au fost folosite in productie de catre cei de la Automatica in perioada socialista.


Offline Stefan

  • IERTAND, TE IERTI PE TINE
  • Super-Hero Member
  • ******
  • Mesaje postate: 13.950
  • Gen: Bărbat
  • Sa nu dispretuiesti ce nu intelegi.
    • Miniauto

Ne-am  adunat  aici  ca  sa fim  mai  multi:  Forum  Miniauto
Cumpar cu prioritate: VW T1, Matiz, , dricuri, super- si hypercars