Autor Subiect: Panhard PL 17 Cabriolet [1963][Solido]  (Citit de 2150 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline THUNDER77

  • Classic cars fan....
  • Junior Member
  • **
  • Mesaje postate: 751
  • Gen: Bărbat
Panhard PL 17  este un model cu motor amplasat frontal si tractiune fata , produs de catre constructorul francez Panhard  intre anii 1959 si 1965 .  Modelul a fost introdus pe piata ca inlocuitor direct al modelului Dyna Z , de la care a preluat atat formele caroseriei cat si motoarele tip " boxer " cu doi cilindri si racire cu aer , avea trei tipuri de caroserie : cadriolet , sedan si combi si existau doua variante : " Standard " si " Tigru " . Versiunea Standard dezvolta 42 c.p. , avea o greutate de aproximativ 805 kg si atingea 130 km/h , iar cea Tigru avea o putere de 50 c.p. , cantarea aproximativ 830 kg si atingea o viteza maxima de 145 km/h . Atingerea acestor viteze mari , comparativ cu capacitatea mica a motoarelor , a fost posibila datorita combinatiei reusite dintre greutatea scazuta a masinii si a formei fluide a caroseriei ce avea un coeficient aerodinamic de 0.26 . Din 1963 capacitatea cilindrica a motoarelor lui PL 17 scade de la 851 la 848 cmc , crescand , in schimb ,  performantele acestora la 50 cp ( de la 42 cp si 851 cmc ) versiunea Standard , respectiv 60 cp versiunea "Tigru" ( de la 50 cp si 851 cmc ). Literele " PL " provin de la numele original al producatorului - " Panhard et Levassor " iar cifra 17 reprezinta suma adunarii cifrelor 5 + 6 + 6 = 17 , reprezentand : 5 CV ( cai fiscali , conform sistemului de taxare al puterii autovehiculelor din Franta - corespondentul taxei de mediu la noi in tara ) numarul de 6 locuri al masinii  si consumul autovehicolului de 6 litri la suta de kilometri parcursi .

Macheta prezentata in imaginile urmatoare este reproducerea lui Panhard PL 17 Cabriolet 1963 a celor de la  Solido France, . Pe scurt , macheta este reproducerea unei masini cu un design superb , iar cei de la Solido au incercat sa redea aceasta frumusete cat mai bine posibil . Lucrurile care atrag atentia si privirea sunt urmatoarele : vopseaua bine aplicata , culoarea placuta si odihnitoare ( nu stridenta ca la alte modele ) , bogatia elementelor cromate , culoarea frumoasa a interiorului si simplitatea bordului , capacele rotilor si cromul aplicat pe ele , toate acestea respectand foarte mult modelul real . Din punctul meu de vedere ( ca incepator ) este o macheta foarte bine realizata si extrem de simpatica , singurul minus fiind faptul ca nu se deschide si portbagajul ( de zici ca Solido sunt jurati sa faca acest lucru la majoritatea modelelor lor ) insa , dupa cate am observat , cred ca acest inconvenient se poate remedia , deoarece capacul portbagajului nu este turnat din matrita ci aplicat , dovada acestui fapt fiind ca intre aripile spate , panoul stopurilor si capac exista un luft de grosimea unei lame de cutter mic. Pe viitor ma gandesc sa remediez acest inconvenient si , de ce nu , sa ii mochetez si interiorul in culoarea scaunelor . Gata cu vorba , vin cu pozele :) Enjoy !





























« Ultima Modificare: 03/21/10*, 12 de Ciprian »
Ploua cu spaima si durere/Peste cetatea mea invinsa/Cadeau barbatii in tacere/Murea un zeu cu tampla ninsa...

Bizi

  • Vizitator
Rãspuns: Panhard PL 17 Cabriolet [1963][Solido]
« Răspuns #1 : 03/21/10*, 18 »
interesanta masina. designul nu-mi place, pot spune ca e chiar hidoasa, dar asta e o parere personala. deasemenea motorul e ciudat; doua furtune ca niste coarne, un filtru de aer asezat deasupra.....chiar nu inteleg ce e acolo. dar cu toate astea mi se pare funny. o aseman cu Healey Frogeye  ;D

Offline cbx

  • Rookie / Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 85
Rãspuns: Panhard PL 17 Cabriolet [1963][Solido]
« Răspuns #2 : 03/21/10*, 19 »
pe vremea acea Panhard fuzionase cu Citroen

Offline THUNDER77

  • Classic cars fan....
  • Junior Member
  • **
  • Mesaje postate: 751
  • Gen: Bărbat
Rãspuns: Panhard PL 17 Cabriolet [1963][Solido]
« Răspuns #3 : 03/21/10*, 22 »
Fuziunea lui Panhard cu Citroen a inceput intre 1963 si 1964 , iar asimilarea definitiva , de catre Citroen , a ramurii de autovehicule civile a firmei Panhard , a avut loc in 1965 . Incepand cu momentul din care a inceput preluarea marcii Panhard de catre Citroen indicativul PL 17 de pe modelul acesta a disparut , si a fost produs pana in 1965 cand Citroen a decis incetarea productiei acestei masini . Din 1965  un singur model a mai iesit de pe linia de montaj sub egida "Panhard" si anume modelul 24 , care a fost produs  doi ani , pana in 1967 , anul in care acest model va fi ultimul vehicul civil produs si cunoscut sub marca Panhard . Incepand cu anul 1968 singurele vehicule ce vor mai purta sigla marcii Panhard vor fi numai vehiculele militare produse de singura ramura a marcii ce nu a fost preluata de Citroen .Panhard a mai rezistat ca marca de sine statatoare pana in anul 2004 , cand firma pierde un contract cu guvernul francez in vederea realizarii unui P.V.P ( petit vehicule proteje - vehicul mic cu blindaj usor ) pentru armata franceza , in defavoarea unui alt producator de vehicule militare , mai precis Auverland . Acest lucru a permis cumpararea marcii Panhard de catre Auverland in 2005 , acesta devenind dupa aceea filiala a grupului PSA Peugeot Citroen. Intrucat numele Panhard era mult mai cunoscut si renumit , cei de la Auverland au decis sa-l pastreze , astfel ca vehicolul militar proiectat de ei va fi produs si comercializat sub emblema Panhard .

Panhard 24 , inlocuitorul lui PL 17 , produs intre 1965 - 1967



Panhard A4 AVL , proiectat si produs de Auverland incepand cu 2005 .

Ploua cu spaima si durere/Peste cetatea mea invinsa/Cadeau barbatii in tacere/Murea un zeu cu tampla ninsa...

Offline Dark Side

  • BadBoy 'Vettes !
  • Senior Member
  • ****
  • Mesaje postate: 4.995
  • Gen: Bărbat
  • Corvette Racing: Winners of Le Mans 2011 @ GTE-PRO
Rãspuns: Panhard PL 17 Cabriolet [1963][Solido]
« Răspuns #4 : 03/21/10*, 23 »
Nustiu de ce dar nu'mi plac Panhardurile.. imi dau impresia de masini amfibii. Oricum macheta e ok.
Click the banner to see my site

Offline THUNDER77

  • Classic cars fan....
  • Junior Member
  • **
  • Mesaje postate: 751
  • Gen: Bărbat
Rãspuns: Panhard PL 17 Cabriolet [1963][Solido]
« Răspuns #5 : 03/22/10*, 01 »
Mersi de aprecieri DS .
Ploua cu spaima si durere/Peste cetatea mea invinsa/Cadeau barbatii in tacere/Murea un zeu cu tampla ninsa...