Autor Subiect: Lincoln KB top down [1932] [Motor City Classics]  (Citit de 1641 ori)

0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline mavrodin118

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 6.655
  • Gen: Bărbat
Lincoln KB Dual Cowl Sport Phaeton 232A 1932 [76003] – Motor City Classics
« Ultima Modificare: 06/06/21*, 16 de mavrodin118 »
”Dacă am realiza toți că nu trăim veșnic, am fi cu toții mai amabili. Sunt sigur.” (Juan Manuel Fangio, cvintuplu campion mondial)

Offline ablanc

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 8.204
  • Gen: Bărbat
Re: Lincoln KB top down [1932] [Motor City Classics]
« Răspuns #1 : 06/29/20*, 23 »
motorcity made its homework well.  ;)

Offline mielu

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 604
  • Gen: Bărbat
  • Ne-am adunat aici ca sa fim mai multi
Re: Lincoln KB top down [1932] [Motor City Classics]
« Răspuns #2 : 06/29/20*, 23 »
Bijuterie. sal'tare

Offline mavrodin118

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 6.655
  • Gen: Bărbat
Re: Lincoln KB top down [1932] [Motor City Classics]
« Răspuns #3 : 06/30/20*, 00 »
Macheta este realizată de Motor City Classics în 2004, în două variante, date de poziționarea roofului – top down și top up. Cea cu rooful strâns a beneficiat, la rândul ei, de două variante de culoare – kewanee green și rebelite red. Ulterior, în a doua parte a deceniului în curs, matrițele au fost preluate de Sunstar (la fel ca în cazul Ford Model A) care a reeditat toată gama de machete.
Desigur, pentru colecționari, ar fi fost de preferat o machetă cu rooful detașabil. Probabil însă, producătorul a considerat că o atare abordare aduce mai puține vânzări.

În cazul mașinilor de lux din anii ’30 fiecare din cele două elemente prin care erau individualizate constituiau o realizare în sine: partea mecanică și caroseria. Primul dădea dimensiunea efortului producătorului pentru a asigura puterea și fiabilitatea motorului, precum și siguranța și confortul pasagerilor. Al doilea ținea de stil, fiind răspunsul la dorința clienților de a avea ceva deosebit – de unde și multitudinea de tipuri constructive a căror fabricație era externalizată către cei mai renumiți carosieri sau chiar livrarea de șasiuri goale pentru modele unicat. Este posibil ca mărci diferite să prezinte un aspect exterior oarecum similar. Cum ar apare în atare condiții o machetă din rășină care nu lasă la vedere nimic din partea mecanică – nici motor și nici șasiu?!

Din fericire, în acest caz avem de a a face cu un producător de școală veche: machetă din zamac, cu componente mobile, acces la motor, o greutate care bate spre 2 kg și, conform altor descrieri, alcătuită din peste 200 de piese. Partea proastă este dată de calitate, una nu tocmai grozavă. Totuși, motorul e relativ în regulă iar șasiul redă arcurile foi, axul de transmitere, toba. În principiu, asta ar trebui să fie suficient.

Liniile care traversează lungul caroseriei, de culoare bej, atât în partea de jos, în dreptul pragurilor, cât și cele de la partea superioară a portierelor, sunt conturate prin matrițare. Elementele structurale au continuitate cu excepția dată de luftul creat între cadrul radiatorului și lateralele capotei motorului.
Ușor nerealiste apar elementele nichelate sau, mai bine zis, argintate: conturul celor două geamuri (parbrizul și cel din fața scaunelor spate), barele de protecție și grila spate, care respiră a plastic și aduc un aer de jucărie. Mai rău, luminile de la coadă sunt reprezentate prin vopsire. Dezamăgitor.
Nici roof-ul pliat nu se prezintă mai strălucit. Și aici plasticul este la el acasă iar piesele de susținere sunt vopsite destul de stângaci.
Interiorul oferă un bord modest, cu echipamente schițate printr-o profunzime extrem de redusă. Scaunele, în schimb, dintr-un material cauciucat, gumat, arată bine. Nu există covoarașe, dar podeaua este mochetată.
Capacul de dinaintea locurilor din spate pivotează la 45 de grade pentru a permite accesul pasagerilor, apoi se lasă pentru a le asigura protecția. În același scop, există acolo un al doilea geam, compus din trei piese, cea de mijloc rabatabilă spre înainte iar cele două laterale către interior.
Roțile, cu tot cu spițe, cam lasă de dorit. Partea din capătul axelor, de prindere, este modelată rudimentar.

Sigur, nu este o machetă de top. Pentru prețul de la vremea ei, pare a fi o alegere în regulă. Niciun regret legat de achiziționare. Ba din contră. Comercializarea aceleiași machete, încadrată de Sunstar la categoria Platinum, cea mai cea, la un preț dublu față de cel inițial, apare însă ca o exagerare greu digerabilă și implicit dificil de tolerat. O mișcare tipică pentru producătorii pe val în ultimii câțiva ani.
« Ultima Modificare: 06/06/21*, 16 de mavrodin118 »
”Dacă am realiza toți că nu trăim veșnic, am fi cu toții mai amabili. Sunt sigur.” (Juan Manuel Fangio, cvintuplu campion mondial)

Offline mavrodin118

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 6.655
  • Gen: Bărbat
Re: Lincoln KB top down [1932] [Motor City Classics]
« Răspuns #4 : 06/30/20*, 00 »
motorcity made its homework well.  ;)

n-ai apucat să citești continuarea  ;D

Bijuterie. sal'tare

 sal'tare sal'tare
”Dacă am realiza toți că nu trăim veșnic, am fi cu toții mai amabili. Sunt sigur.” (Juan Manuel Fangio, cvintuplu campion mondial)

Offline ablanc

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 8.204
  • Gen: Bărbat
Re: Lincoln KB top down [1932] [Motor City Classics]
« Răspuns #5 : 06/30/20*, 00 »
n-ai apucat să citești continuarea  ;D
lot of work all copy/paste google.. will do in a free time..  ;) curious what i have missed..  :)

Offline mavrodin118

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 6.655
  • Gen: Bărbat
Re: Lincoln KB top down [1932] [Motor City Classics]
« Răspuns #6 : 06/30/20*, 01 »
vei constata că e ceva mai mult de atât -
”Dacă am realiza toți că nu trăim veșnic, am fi cu toții mai amabili. Sunt sigur.” (Juan Manuel Fangio, cvintuplu campion mondial)

Offline Madalinutzu

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 1.424
  • Forever Peugeot
Re: Lincoln KB top down [1932] [Motor City Classics]
« Răspuns #7 : 06/30/20*, 11 »
O noua incursiune in istoria automobilului!  sal'tare

Offline Ionuț

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 4.033
Re: Lincoln KB top down [1932] [Motor City Classics]
« Răspuns #8 : 07/03/20*, 23 »
Constat că modelul de la Ricko (nici acum nu m-am lămurit dacă acela e KA sau KB) e ceva mai rafinat: îi lipsesc niturile de la faruri, roof-ul e ceva mai realist, are strapontine funcționale. Dintre toate americanele mele de anii '30, acel Lincoln K de la Ricko e cea mai bună machetă. Sigur, nici varianta asta nu e rea; aici e vorba de o caroserie mai pretențioasă, de Phaeton, cu capac rabatabil peste locurile din spate și parbriz suplimentar (cea de la Ricko e simplu Touring). Singura Phaeton la 1/18 cu capac peste locurile din spate de care mai știu este Duesenberg J de la Signature.

Mașinile astea luxoase cu caroserie de vară mergeau bine prin California, pe unde nu plouă și e cald tot timpul. La vremea aia o caroserie complet închisă era mai scumpă decât una decapotabilă (intra mai puțin fier, nu?), acum e invers, o decapotabiă e sensibil mai scumpă decât varianta sedan/coupe.

Offline mavrodin118

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 6.655
  • Gen: Bărbat
Re: Lincoln KB top down [1932] [Motor City Classics]
« Răspuns #9 : 07/04/20*, 10 »
(...) modelul de la Ricko (nici acum nu m-am lămurit dacă acela e KA sau KB)
« Ultima Modificare: 05/20/21*, 21 de mavrodin118 »
”Dacă am realiza toți că nu trăim veșnic, am fi cu toții mai amabili. Sunt sigur.” (Juan Manuel Fangio, cvintuplu campion mondial)

Offline ablanc

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 8.204
  • Gen: Bărbat
Re: Lincoln KB top down [1932] [Motor City Classics]
« Răspuns #10 : 07/04/20*, 20 »

Offline mavrodin118

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 6.655
  • Gen: Bărbat
Re: Lincoln KB top down [1932] [Motor City Classics]
« Răspuns #11 : 07/07/20*, 23 »
1920-1930 L
1931 K
1932 KA, KB

omg, lol, cu, k, te pup -
”Dacă am realiza toți că nu trăim veșnic, am fi cu toții mai amabili. Sunt sigur.” (Juan Manuel Fangio, cvintuplu campion mondial)

Offline johann.nunweiller

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 21.116
Re: Lincoln KB top down [1932] [Motor City Classics]
« Răspuns #12 : 07/10/20*, 10 »
Deci cu asta te ai preocupat cat timp am fost eu am lipsit ... :)

Inca o prezentare frumoasa si documentata!  )0( sal'tare


Offline mavrodin118

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 6.655
  • Gen: Bărbat
Re: Lincoln KB top down [1932] [Motor City Classics]
« Răspuns #13 : 07/10/20*, 11 »
Deci cu asta te ai preocupat cat timp am fost eu am lipsit ... :)

mi-am făcut de cap...
”Dacă am realiza toți că nu trăim veșnic, am fi cu toții mai amabili. Sunt sigur.” (Juan Manuel Fangio, cvintuplu campion mondial)