Autor Subiect: Masini romanesti vechi - Persu, Malaxa  (Citit de 80906 ori)

0 Membri şi 9 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Alex_Aeg

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 5.537
  • Gen: Bărbat
  • Imparatul moare ultimul !!!
Rãspuns: Masini romanesti vechi - Persu, Malaxa
« Răspuns #30 : 11/09/08*, 14 »
si le stropeste si azi ... cel putin in craiova dimineata si seara toate strazile sunt spalate x(

Bizi

  • Vizitator
Rãspuns: Masini romanesti vechi - Persu, Malaxa
« Răspuns #31 : 11/09/08*, 15 »
La Campulung, pana nu ploua nu vezi strada curata ;D ;D ;D pacat ca ploaia nu spala si cainii de pe ea....

Offline LDH

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 1.154
  • Gen: Bărbat
Rãspuns: Masini romanesti vechi - Persu, Malaxa
« Răspuns #32 : 02/22/09*, 18 »


 Nu sunt expert in aerodinamica, dar vad ca masinile de F1 alearga cu rotile pe-afara, ignorandu-l cu nesimtire pe Aurel Persu.

Pai alearga ca asa le zice la regulament, sa fie cu rotile descoperite, dar daca ai sa compari coeficientii aerodinamici, aerodinamici nu forte de apasare sau deportanta, ai sa constati, cu mareee stupoare, ca o banala Dacia 1300 este mai aerodinamica.
Toate cele bune,

LDH

Offline Dark Side

  • BadBoy 'Vettes !
  • Senior Member
  • ****
  • Mesaje postate: 4.995
  • Gen: Bărbat
  • Corvette Racing: Winners of Le Mans 2011 @ GTE-PRO
Rãspuns: Masini romanesti vechi - Persu, Malaxa
« Răspuns #33 : 02/22/09*, 21 »
Eeee pe bune.....
Nu ma innebuni..
Adica masina lui massa este "mai patratoasa" fata de dacia 1300 a lu' vecinu de la 4???????
Click the banner to see my site

VIPER

  • Vizitator
Rãspuns: Masini romanesti vechi - Persu, Malaxa
« Răspuns #34 : 02/23/09*, 00 »
Asta cu prima masina aerodinamica din lume a lui Persu e prosteala curata, ca si aia cu avionul lui Traian Vuia (primul vazut din zbor de fratii Wright poate).

Mai exact unde e prosteala?

Si ma iertati, dar a da ca sursa de documentare spanacul de Wikipedia mi se pare o chestie foarte aiurea... Acolo scrie cine ce vrea si daca are pile sus, ramane ca informatie "buna". Daca nu, zboara. Sunt discutii enorme pe tema asta, in special in zona politicului si religiosului. Cine vrea o documentare serioasa se poate uita ca idee pe Wiki, dar va trebui sa-si gaseasca niste surse de incredere...

Offline valibrad

  • Junior Member
  • **
  • Mesaje postate: 518
Rãspuns: Masini romanesti vechi - Persu, Malaxa
« Răspuns #35 : 02/23/09*, 12 »
Se pare ca e prima masina cu forma CORECTA aerodinamica. In ce priveste inventiile si cui i se atribuiesc meritele, toata lumea minte frumos, mai ales strainii.
nu cumpar nimic.

Offline justady2002

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 4.272
  • Gen: Bărbat
Rãspuns: Masini romanesti vechi - Persu, Malaxa
« Răspuns #36 : 02/23/09*, 12 »
Foarte interesante informatiile !!!
Sincer, habar n-aveam de asa ceva, si ma bucur ca am avut si noi industrie auto la inceputul secolului, si masinile din poze nu arata rau deloc, nu ??? Sunt sigur ca si asa, fara vreun renume mondial, sau performante notabile, ar valora o gramada de bani astazi! Chiar doua gramezi ...  ;)

Offline AdyAero

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 3.265
  • Gen: Bărbat
  • 1:72
Rãspuns: Masini romanesti vechi - Persu, Malaxa
« Răspuns #37 : 02/23/09*, 13 »
Dar ce inseamna aerodinamic ? Pana la urma se reduce la niste coeficienti. Al doilea model de masina inventata in istorie probabil era mai aerodinamic decat primul care la randul lui era mai aerodinamic decat o caruta...
Daca vorbiti de prima masina al carui coeficient Cx a coborat sub valoarea de ... atunci avem ceva concret.

Offline LDH

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 1.154
  • Gen: Bărbat
Rãspuns: Masini romanesti vechi - Persu, Malaxa
« Răspuns #38 : 02/23/09*, 23 »
Eeee pe bune.....
Nu ma innebuni..
Adica masina lui massa este "mai patratoasa" fata de dacia 1300 a lu' vecinu de la 4???????

Nu este mai patratoasa decat "Dacia 1300 a lu' vecinu de la 4" dar are o rezistenta la inaintare mai mare datorita frecarii cu aerul a rotilor, elementelor suspensiei si caroseriei care insumate inseamna mai mult decat o banala caroserie de Dacia.

O masina de Formula I bate la demaraj orice alta masina de curse si sport datorita raportului kg/cp si nu din alte considerente. Din punct de vedere aerodinamic se situeaza sub celelalte masini - nu discutam despre automobilele special construite pentru demaraj pe sferul de mila.


Se pare ca e prima masina cu forma CORECTA aerodinamica.

Corect.

"Oul" lui Alfa era el aerodinamic incercand sa imite picatura de apa dar se "freca" pe suprafete mai mari decat masina lui Persu care a intuit ca pentru a avea o forma cu coeficient aerodinamic bun nu este nevoie de toata "picatura" ci numai de jumatate din ea la care se adauga o curgere dirijata a aerului pe sub masina.

Ca sa nu ma intrebati de ce si sa ne aruncam in nu stiu ce calcule si formule care sigur ne depasesc priviti la masinile sport si sport prototip a caror forma se "inspira" din jumatatea de picatura a lui Persu, de la modelele imediat dupa razboi, la faimoasele Porsche 917 pana la actualele masini prototip ce alerga la Le Mans, masini ce nu au nimic in comun cu "oul" Alfa, ma refer la forma nu la numarul de roti.
Toate cele bune,

LDH

Offline Ionuț

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 4.033
Rãspuns: Masini romanesti vechi - Persu, Malaxa
« Răspuns #39 : 02/23/09*, 23 »
Mai exact unde e prosteala?

Mă refeream la tipul de mistificare specifică comunismului românesc cu accente naţionaliste, de altfel nici el prea original, ci copiat de prin alte părţi. Nu mai repet ce am spus mai demult, amintesc doar de bancul cu Popov şi cum a descoperit el radioul.

VIPER

  • Vizitator
Rãspuns: Masini romanesti vechi - Persu, Malaxa
« Răspuns #40 : 02/23/09*, 23 »
OK, intrebarea mea era strict legata de Vuia. Acolo unde e prosteala?

Offline Gabriel

  • Rookie / Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 57
  • Gen: Bărbat
    • A battle against monotony
Rãspuns: Masini romanesti vechi - Persu, Malaxa
« Răspuns #41 : 04/20/10*, 16 »
 Vroiam de ceva vreme deschid acest subiect , am aflat mai de mult dar nu exista informatii bogate in acest sens . Mi se pare o pagina fascinata din istoria idustriei noastre auto , de automobilul proiectat de Aurel Persu stie cred mai multa lume , insa de acesta din urma , produs la Uzinele Malaxa sunt mult mai putine date . In textele referitoare la masina, se spune ca dupa razboi , linia de productie ar fi fost mutata in Rusia  Nu am avut timp sa caut informatii in acest sens insa in putinul timp alocat nu am gasit informatii relevante ( or fi in rusa ..si atunci ..ne trebuie traducator :-)  ) O sa postez mai jos textul si imaginea care de regula insotesc acest subiect , am preluat de pe " automobileromanesti.ro , dar si din alte surse, informatia este similara . Deoarece sutem o comunitate pasionata de masini , indiferent de scara ..chiar si 1:1 , ma gandesc ca poate mai exista si alti membrii cu alte informatii , care ar putea sa fie impartasite :-)

" Malaxa a fost un automobil românesc construit în 1945 la Reºiþa în fabricile industriaºului român Nicolae Malaxa, al cãrui nume îl poartã. Proiectul autoturismului aparþine unu grup de ingineri ºi tehnicieni de la uzinele A.S.A.M. ºi Malaxa din Bucureºti ºi IAR din Braºov, conduºi de ing. Petre Carp.

      Maºina avea un motor cu 3 cilindri în stea, cu rãcire forþatã cu aer, capabil sã dezvolte 30 CP. Soluþia constructivã era "totul în spate", motorul formând un tot cu diferenþialul ºi cutia de viteze. Greutatea motorului era de 80 kg iar ansamblul cu diferenþialul ºi cutia de viteze ajungea la 150 kg. Pentru a asigura rãcirea motorului, între plafon ºi acoperiº era lãsat un spaþiu pentru canalizarea aerului necesar. Aerul era captat din faþã, de deasupra parbrizului ºi era canalizat prin acoperiºul cu pereþi dubli, cu ajutorul unui ventilator, care îl absorbea, dirijând o parte peste cilindri, iar restul la carburator.

      Malaxa oferea un nivel înalt de confort ºi putea transporta pânã la ºase persoane. Caroseria avea o formã aerodinamicã, foarte elegantã, cu portbagajul în partea din faþã, sub capotã, unde se afla ºi roata de rezervã. Prinderea caroseriei pe ºasiu se fãcea prin tampoane de cauciuc. Viteza maximã era de 120 km/h si un consum de benzinã de 10 l/100 km.

      Producþia ei a fost opritã când sovieticii au decis sã mute linia de asamblare în U.R.S.S., dupã ce un oficial de la Moscova aflat la Sofia, a fost transportat cu un automobil Malaxa ºi a rãmas impresionat de performanþele acestuia. " 
Pasiunea pentru masini , nu tine cont de scara ! :-)

Offline Dark Side

  • BadBoy 'Vettes !
  • Senior Member
  • ****
  • Mesaje postate: 4.995
  • Gen: Bărbat
  • Corvette Racing: Winners of Le Mans 2011 @ GTE-PRO
Rãspuns: Masini romanesti vechi - Persu, Malaxa
« Răspuns #42 : 04/20/10*, 22 »
Seamana cu Peugeot 403 la bot... cel putin asa vede okiu me. 8)
Si nu are nimeni din colectionarii de masini clasice 1/1 din ro o Malaxa ?  :o
Click the banner to see my site

Offline Ionuț

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 4.033
Rãspuns: Masini romanesti vechi - Persu, Malaxa
« Răspuns #43 : 04/21/10*, 02 »
Cât de adevărată o fi povestea asta cu Malaxa?

Offline AUTOMOBILIA

  • Junior Member
  • **
  • Mesaje postate: 646
  • Gen: Bărbat
    • AUTOMOBILIA
Rãspuns: Masini romanesti vechi - Persu, Malaxa
« Răspuns #44 : 04/21/10*, 08 »
Nu a existat nici o linie productie, doar un prototip din cate stiu realizat in Bucuresti.