Autor Subiect: Interviu CMC  (Citit de 5088 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Ciprian

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 5.188
  • Gen: Bărbat
Interviu CMC
« : 01/28/10*, 18 »
Am deschis seria de interviuri cu unul din cei mai renumiti producatori de machete la scara 1:18, CMC, manat de dorinta de a afla cat mai multe detalii despre producatorul german, specializat in machete realizate manual.

Prin bunavointa Managerului de Export al companiei CMC, Jens Weller, am putut afla cateva informatii foarte interesante despre modelele oferite de producatorul cu sediul in Stuttgart, cat si despre cum functioneaza in general aceasta companie.

Sper ca citirea acestui interviu sa va ofere aceeasi placere pe care am avut-o eu in realizarea lui.

*Avand in vedere ca interviul mi-a fost oferit in EXCLUSIVITATE pentru acest forum, in cazul in care doriti sa-l reproduceti in alta parte va rog sa-mi cereti in prealabil acordul.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Spuneti-ne o scurta istorie a CMC Gmbh. Cum a condus pasiunea pentru machete la aparitia CMC Model Cars?

J.W.: Ei bine, CMC a inceput ca un simplu magazin de machete in Stuttgart/Germania. Aveau multi clienti care cautau modele mai speciale si de calitate inalta. Asa ca au inceput sa modifice modelele pentru a satisface cerintele clientilor. Dar, in scurt timp, nici asta nu a mai fost de ajuns, asa ca Dna. Jia si Dl. Nickerl (fondatorii CMC) au facut planuri pentru o mica productie proprie. Aceasta a inceput la mijlocul anilor 90. Astfel ca primul nostru model a fost cel cu numarul M-001 si acum, dupa 15 ani, CMC a devenit marca de astazi.

CMC si-a facut un nume solid printre colectionari. Exista vreun plan de a va imbunatati modelele, acum ca acestea sunt deja facute din mii de componente?

J.W.: Intotdeauna cautam imbunatatiri. Desigur, asta devine din ce in ce mai greu si costurile crescande nu ne usureaza incercarea de a include mereu mai multe detalii la aproximativ acelasi pret pe care il mentinem de mai multi ani. Fiecare model a avut elementele sale speciale pe care am incercat sa le realizam.

Cum ati descrie, din punct de vedere tehnologic, evolutia CMC din trecut pana la modelele actuale?

J.W.: Daca te uiti la modelele pe care le-am facut acum 15 ani si la cele pe care le realizam astazi, evolutia devine evidenta. Daca atunci un model era facut din 250-400 de piese, astazi atingem de regula 1000-1500. In plus, componentele individuale au devenit mai rafinate si mai realiste. Lucram cu scanari 3D si desene CAD. Totul a devenit mai realist si mai aproape de scara, chiar si cele mai mici componente.

Puteti sa ne spuneti cat dureaza si care sunt etapele in obtinerea unui model?

J.W.: Asta depinde foarte mult de model. Dar de obicei dureaza cel putin un an, un an si jumatate de la idee pana la primul produs de serie. Deci, daca ne decidem ce model urmeaza sa realizam, trebuie sa facem multa munca de cercetare, sa discutam cu detinatorul licentei si sa gasim (daca e posibil) o masina reala. Dupa ce am adunat toate detale necesare, incepem sa construim o asa numita „forma de mana”. Un prim model, facut din plastic dur, care este la o scara mai mare decat produsul finit. Daca aceasta forma de mana este OK, incepem sa facem componentele necesare din acea forma si astfel decurge lucrul pentru primul prototip anterior productiei de serie. De obicei, trebuie sa facem 2-3 astfel de modele pana cand totul este in regula pentru produsul final. Dupa aceea, productia poate incepe.

Pe baza caror criterii alegeti modelele pe care le reproduceti? Alegerile dumneavoastra au in vedere ceea ce isi doresc colectionarii, celebritatea masinii, cerintele companiilor producatoare de automobile, etc.?

J.W.: In mare parte, decidem singuri ce modele vrem sa facem. Pentru noi este important sa fie o masina celebra, poate una care a castigat o cursa foarte cunoscuta sau a fost condusa de un pilot faimos. Dar ne place, de asemenea, sa facem modele care sunt importante pentru istoria automobilului. Se mai intampla si ca o companie sa solicite un anumit model. Ultima data cand am facut un astfel de model a fost chiar anul trecut. Pentru cea de-a 100-a aniversare a companiei, am facut modelul Audi 225. Dar ultima decizie despre ce facem ne apartine mereu. Suntem o companie independenta.

Cum se face ca CMC nu a reprodus la scara 1:18 marci germane reprezentative pentru perioada interbelica, asa cum sunt Maybach sau Horch?

J.W.: Ei bine, nu m-ar surprinde sa facem una intr-o zi. Am facut deja un Horch la scara 1:24. Dar, in ultimii ani, majoritatea modelelor noastre au fost masini de curse, deci nu a existat absolut nici o posibilitate pentru una dintre cele pe care le-ai mentionat. Totusi, dupa cum am spus, poate nu anul acesta si nici anul urmator, dar, in viitor, cel putin una dintre ele ar putea reprezenta din nou o optiune.

Care e povestea din spatele niturilor de la farurile modelelor Ferrari 250 SWB si Mercedes-Benz Renntransporter? Cum se face ca aceste CMC-uri au astfel de probleme, spre deosebire de modele ale unor producatori ca Autoart, Kyosho sau altii?

J.W.: Intrebarea asta este putin prea tehnica pentru mine. Poate in viitor o sa aduni mai multe intrebari tehnice, pe care sa le dau unuia dintre colegii mei.

Avand in vedere lansarea modelului Bugatti Atlantic, aveti in plan o macheta 1:18 de Mercedes-Benz 500K, o masina la fel de celebra ca 57S?

J.W.: In prezent, nu pot sa spun prea multe despre toate planurile noastre si posibilele lansari din viitor. Sigur, 500K este o masina unica si foarte interesanta, dar inca nu pot spune daca o sa facem acest model vreodata.

Cat de mult colaborati cu firma producatoare a masinii dupa care realizati macheta? Si cum decurg, de obicei, lucrurile?

J.W.: Bineinteles, avem licenta pentru toate modelele pe care le producem. Nu pot intra in prea multe amanunte, dar fiecare companie pastreaza o arhiva. Unele au o arhiva mai completa, altele nu. Nu vreau sa spun ceva negativ la adresa vreunui partener de afaceri al CMC. Dar mai ales Mercedes este un exemplu pozitiv in acest sens. Arhivele lor sunt excelente. Asta este de mare ajutor, mai ales daca faci modele clasice, asa ca CMC. De asemenea, inainte de a intra in productia de serie, trimitem totdeauna un model companiilor partenere pentru aprobarea finala. Si, nu in ultimul rand, trebuie sa le platim si drepturi de autor.

Modelul 225 Front Roadster a fost lansat pentru aniversarea Audi de 100 de ani. Asta trebuie ca a insemnat ceva special si pentru CMC. Cum a decurs colaborarea?

J.W.: O, ti-am vorbit deja despre tema asta inainte sa fi citit aceasta intrebare. Deci, pentru a scurta povestea, Audi a vrut ceva cu totul special pentru aniversarea a 100 de ani. Suntem parteneri deja de multa vreme, deci un raspuns negativ din partea noastra era exclus. Modelul 225 a fost dorinta lor, asa ca l-am facut. Masina a fost reconstruita de catre Audi practic de la zero, deci am avut sansa unica de o vedea pe viu aici. A iesit o adevarata frumusete.

La inceput ati realizat multe modele la 1:24. Cum de ati sistat productia la aceasta scara?

J.W.: Scara 1:24 era foarte populara acum 10-15 ani, deci am inceput cu ea. Dar 1:18 a devenit din ce in ce mai puternica. Inca suntem o companie destul de mica si lansam doar cateva modele anual. Deci fiecare model trebuie sa se vanda bine. Am ajuns, la un moment dat, la un punct unde aceasta garantie nu a mai existat pentru modelele la scara 1:24. Astfel ca ultimul nostru proiect la 1:24 a fost Audi 920, in 2003. Asta a fost deja acum 7 ani. In cataloagele noastre pentru 2010 o sa vedeti ca nu mai oferim nici macar modelele 1:24 vechi. Desigur ca exista totusi multi colectionari de 1:24 si poate ca pentru companiile mai mari acestia inca reprezinta o piata, dar nu si pentru noi. Deci azi ne concentram doar pe 1:18 si 1:12.

CMC a anuntat cinci noi lansari pentru acest an. Trei dintre ele sunt modele vechi, „cosmetizate”, deci numai doua sunt cu adevarat noi. Acestea sunt singurele pentru 2010, sau trebuie sa ne asteptam si la alte lansari in a doua jumatate a anului?

J.W.: Ceea ce am anuntat este, in principiu, tot ce putem face in acest an. Poate ca o sa existe o surpriza din partea noastra, dar daca te uiti la situatia ultimilor ani, asta este deja o oferta destul de mare pentru standardul CMC. Nu am putut niciodata sa facem mai mult de doua sau trei modele complet noi pentru fiecare an.

Ce s-a intamplat cu lansarea modelului Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut 1:18?

J.W.: Da, Uhlenhaut Coupe este inca in dezvoltare. A trebuit sa il amanam putin, dar o sa prezentam la targul international de jucarii de la Nurnberg un prototip care este apropiat de modelul de serie. Deci sunt increzator ca o sa fie disponibil pana la mijlocul lui 2010.

Aveti in plan re-editarea unora dintre modelele epuizate?

J.W.: Da, sunt increzator ca vom putea sa reproducem cel putin unul sau doua dintre modelele noastre epuizate. Dar momentan chiar n-as putea sa spun care anume. Modelele Silver Arrow ar fi o alegere destul de buna.

Nu credeti ca o editia limitata la 4000 sau 6000 de bucati reprezinta totusi un numar destul de mare pentru un producator de machete high-end?

J.W.: Ai dreptate, 4000-6000 de bucati sunt destul de multe pentru o editie limitata, dar numarul fanilor nostri in lume a crescut in permanenta in ultimii ani si nu am fi produs atatea modele daca nu le-am fi putut vinde. Si aceste editii limitate sunt un fel de asigurare pentru noi. Asta inseamna ca uneori ne dorim sa facem o versiune a unui model, dar nu ne putem permite sa o mentinem in limitele noastre pentru anii urmatori. Asa ca facem doar o editie limitata. Asta inseamna ca, odata ce s-a epuizat, a disparut definitiv si noi nu mai trebuie sa o reproducem si sa o oferim din nou. Stii, de obicei politica noastra e sa pastram toate modelele pe care le lansam in limitele de care dispunem, timp de multi ani. Deci asta e metoda noastra de a fi mai versatili pentru clientii nostri. Altfel, acest lucru nu ar fi posibil pentru noi.

In numele membrilor forumului nostru, as vrea sa va multumesc pentru timpul acordat si pentru ca ati oferit comunitatii de colectionari cateva informatii din interiorul CMC Model Cars. In incheiere, daca doriti sa mai adaugati ceva?

J.W.: Cu placere! Tuturor colectionarilor si fanilor nostri vreau sa le spun doar MULTUMESC ca sprijiniti constant CMC! Speram sa va bucurati de modelele noastre pentru multi ani de acum incolo. Pot sa va promit ca ne vom mentine standardul ridicat de lucru pentru a deveni mereu mai buni si vom incerca sa va oferim multe modele noi si interesante in viitor!
« Ultima Modificare: 01/28/10*, 19 de Ciprian »

Offline ksm

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 6.257
Rãspuns: Interviu CMC
« Răspuns #1 : 01/28/10*, 19 »
dupa cum iti ziceam si la telefon,  felicitari )0( )0( )0( )0( )0( )0(
« Ultima Modificare: 01/28/10*, 19 de Ciprian »
cumpar masinute cu cheita

Offline Ionuț

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 4.033
Rãspuns: Interviu CMC
« Răspuns #2 : 01/28/10*, 19 »
Excelentã idee. Sincer, n-am ºtiut cã CMC sunt aºa abordabili. Trebuie sã continui pe ideea asta ºi cu ceilalþi mari producãtori.
« Ultima Modificare: 01/28/10*, 19 de Ciprian »

Offline Florin

  • Junior Member
  • **
  • Mesaje postate: 101
  • Gen: Bărbat
Rãspuns: Interviu CMC
« Răspuns #3 : 01/28/10*, 19 »
Felicitari pt interviu si multumiri pt stiri.

Offline Andrei G.

  • Junior Member
  • **
  • Mesaje postate: 827
Rãspuns: Interviu CMC
« Răspuns #4 : 01/28/10*, 19 »
Felicitari pentru interviu,foarte buna ideea si pe viitor daca se poate,ne dorim cat mai multe interviuri.
Presupun ca nu ti-a fost foarte usori sa vorbesti cu un oficial de la CMC,asadar respect )0(

Offline Ciprian

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 5.188
  • Gen: Bărbat
Rãspuns: Interviu CMC
« Răspuns #5 : 01/28/10*, 20 »
Multumesc!

Nu a fost dificil deloc, am intrebat de interviu si m-au redirectionat spre cel care mi-a raspuns la intrebari. Au fost foarte amabili si mi-au raspuns dupa doar 24 de ore.

O sa fac si altele, in masura timpului si al disponibilitatii celor intervievati :)

Offline Alex_Aeg

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 5.537
  • Gen: Bărbat
  • Imparatul moare ultimul !!!
Rãspuns: Interviu CMC
« Răspuns #6 : 01/28/10*, 20 »
Ciprian trebuie sa te felicit cu adevarat. Sunt entuziasmat si trebuie sa te mai felicit o data. Bravo!

Offline RaZvaN24

  • Rookie / Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 93
  • Gen: Bărbat
Rãspuns: Interviu CMC
« Răspuns #7 : 01/28/10*, 20 »
Foarte tare initiativa. Bravo Ciprian )0( )0( )0( )0( )0(

Offline cipilica

  • Rookie / Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 57
Rãspuns: Interviu CMC
« Răspuns #8 : 01/28/10*, 21 »
Aceleasi felicitari ti le adresez si eu  )0(  Acestea au drept scop multumiri si incurajari in acelasi timp.

Offline justady2002

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 4.272
  • Gen: Bărbat
Rãspuns: Interviu CMC
« Răspuns #9 : 01/28/10*, 21 »
SUPERB!!!
Felicitari Cipriane!

Bizi

  • Vizitator
Rãspuns: Interviu CMC
« Răspuns #10 : 01/28/10*, 21 »
Felicitari Cipriane pentru initiativa. Mai asteptam si alte idei.

Offline Only24

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 1.676
  • Gen: Bărbat
  • 1:24 Proportia Perfecta
Rãspuns: Interviu CMC
« Răspuns #11 : 01/28/10*, 22 »
BRAVOOO NEA CIPI )0( Super idee si super interviu desi pe mine m-a intrstat ca numai fabrica 1:24 :'( si imi doream si eu un CMC in garaj :( pe ebay am vazut odata o macheta care s-a dat cu vreo 300 de euro.

Fan F.M.+D.M.+C.M.C

Offline Dark Side

  • BadBoy 'Vettes !
  • Senior Member
  • ****
  • Mesaje postate: 4.995
  • Gen: Bărbat
  • Corvette Racing: Winners of Le Mans 2011 @ GTE-PRO
Rãspuns: Interviu CMC
« Răspuns #12 : 01/29/10*, 00 »
Foarte tare initiativa. Bravo Ciprian )0( )0( )0( )0( )0(
.....tot ceea ce voi spune este inspirat de matura si inextricabila unificare intr-un logos catheteric cu realul empiric ce mi-a fost acceptata de acei ce reprezinta relatia interparadigmatica ce se stabileste intre conceptele cheie ale urbanismului nomad, privite din punctul de vedere al tetrapiloctomiei, ce poate nu stiti, insa este arta sublima a despicarii firului in patru, si schitele mecanice ale avulunculogratulatiunii, ce ne invata despre construirea masinilor de salutat matusile, toate acestea ducand la realizarea unui fapt tangibil, ce este complet si impartial euharistic, unde tot ceea ce este vizibil se preteaza la o interpretare realizabila si intemeiata stiintific, dezirabila fiind din punct de vedere uman, ducand la descoperirea adevarurilor de tip narativ si de tip factual in cercetarile comunitatii filatelice asiro-babilionene, creeind cele trei tipuri fundamentale pentru fractalitatea onirica a semnificatiei ontice in praxisul strategiei multiperspectivale, aceste tipuri stand la baza necesitatii simtita ombilical intru creearea Centrului de Irelevanta Comparata, asa cum tetralogia sacra a hipiotilor azteci da nastere unei sacralitati relevante in mitologia templierilor tarzii la masa, Keter fiind mijlocitorul divin al arhaitatii preacurmate a criteriului de echivalenta structurala slaba, tot la fel cum a spune ca arhitectura mayasa este cladita pe baza influentelor barocului tarziu, pozitivismul acestei propozitii fiind intarit de axiomatica sa, este ceva la fel de adevarat cu remarca referitoare la pozitia neuronului in capul unei blonde, ce beneficeaza de comfort sporit, fiind singur; motivatia intrinseca a caracterului activ-complex predeterminat de empirismul sociouman al mascarii personalitatii dedublate in spatele mastii de portelan, este egalata ca valoare vectoriala doar de puterea nemijlocita a limbajului Morse cand vine vorba despre scrierea unei poezii. !!!!
Click the banner to see my site