Macheta este o replică a unei mașini
Jaguar 240 aparținând
Staffordshire County and Stoke on Trent Constabulary.
Producătorul o livrează însoțită de un certificat semnat de Directorul
Oliver Poon, prin care confirmă că este realizată pe bază de licență, după consultarea experților în domeniu și în ediție limitată (1500 de exemplare). De asemenea, un anume
Stuart Exelby de la o chestie numită
Police Car UK Committee, atestă sub semnătură că macheta este o reprezentare fidelă a mașinii care a existat în realitate.
Modelul este similar cu
Mk2 3.8 prezentat aici:
http://miniauto.ro/forum/index.php?topic=41452.0Prin urmare, nu sunt multe lucruri de adăugat.
Diferența stilistică între cele două versiuni în ceea ce privește barele de protecție este respectată de replicile la scară: la
240 acestea sunt mai subțiri decât la
3.8.
Apoi, la varianta de poliție găsim o altă configurație a echipamentelor de la bord, probabil pentru a face loc stației și receptorului, ultimul putând fi considerat o piesă de rezistență a machetei. Rămânând la cabină, se remarcă a doua oglindă retrovizoare, față de una singura la varianta civilă. Și tot aici, în acest caz, a dispărut grija ca plasticul să semene a lemn în cazul bordului și a piele când vine vorba de scaune și interiorul portierelor (una manifestă la
Mk2). Acum plasticul trebuie să aducă a plastic. Și producătorul chiar n-a întâmpinat o problemă în direcția asta.
Oglinzile retrovizoare amplasate pe aripi sunt alte elemente suplimentare la macheta de poliție. Desigur, specific funcției căreia îi răspundea,
240 are avertizoare sonore pe grila frontală și portbagaj. Antena, cu două componente, și blocul cu înscrisurile
Police/Accident, girofarul și luminile intermitente, sunt piese separate, care se montează în partea de sus a caroseriei. Lângă ele, producătorul a ales să mai trimită un rând (de rezervă) de oglinzi retrovizoare laterale.
Spre deosebire de
Mk2 3.8, modelul folosit de poliția britanică nu are emblema, iar de la roți au dispărut spițele.