Salutare tuturor! Am să încerc să-mi prezint și eu colecția; o parte din modele au fost prezentate în topicuri individuale dar le voi indexa aici. Dacă în primă fază mi-am dorit o colecție monomarca BMW cu timpul s-au mai strâns și alte modele.
So..here we go!
1. BMW 318 (1975) (E21) - Minichamps
"Prima generație BMW Seria 3 (E21) a avut la momentul lansării doar motorizări în patru cilindri, toate fiind variațiuni ale motorului M10, cu patru versiuni de putere și cilindree: 316 (1,6 litri), 318 (1,8 litri), 320 (2,0 litri) și 320i (2,0 litri). BMW 316 dezvolta 90 de cai-putere, BMW 318 avea 98 de cai-putere, BMW 320 punea la dispoziție 109 cai-putere, în timp ce versiunea de top, BMW 320i “scotea” 125 de cai-putere. Atunci când a fost lansat, BMW 320i a primit titlul de “cel mai bun sedan din lume” la categoria propulsoarelor până în 2,0 litri. Până în 1980, prima generație BMW Seria 3 era echipată în standard cu o transmisie manuală cu patru rapoarte, iar în 1980 a fost introdusă transmisa manuală cu cinci trepte, a V-a treaptă având raport de transmisie mai mic de 1, permițând astfel un consum mai mic de carburant. Totuși, clienții avea opțiunea de a opta pentru o transmisia automată cu trei trepte, produsă de ZF. Tot opțional se putea opta și pentru o transmisie manulă “sport”, cu rapoarte mai scurte. Inițial, sistemul de frânare se bucura de frâne cu disc pe față și cu tambur pe spate.
Designul primei generații BMW Seria 3 era clar inspirat din cel al primei generații BMW Seria 5 (E12), iar pentru a face diferențierea între versiunile de motorizare, bavarezii au echipat versiunile mai puțin puternice (316 și 318) cu blocuri optice față “singulare, în timp ce versiunile mai puternice (320 și 320i) au primit blocurile optice duble. Important este și faptul că E21 a marcat și primul “interior” orientat spre șofer, regulă ce se păstrează și astăzi în interiorul modelelor BMW. Mai mult, pentru a oferi un plus de siguranță, toate muchiile interiorului au fost rotunjite."
Sursa:bmwblog.ro
Macheta:
În linii mari mă declar mulțumit de ea întrucât nu există o reproducere mai bună la scară asta - mă refer aici strict la modelul cu două blocuri optice față (poate în viitor să prindă curaj Spark sau Neo)
+ vopseaua aplicată impecabil
+ interior bicolor
+ evacuare perforată
+ șasiu metalic